onsdag 30 mars 2011

Onsdagstema: ”Gilla fota”

Onsdagstemat idag är ”Gilla fota”. Ett lysande tema!!! Ni som har följt Konst eller Konstigt bloggen har säkert förstått att jag älskar att fota – kanske hellre än bra, men det struntar jag i. Att hitta annorlunda motiv, vinklar och perspektiv – gärna lite konstiga sådana – är det bästa som finns.
Jag behöver inte ens alltid leta upp motiv själv för jag har kollegor som vet vilka former av ”äkta bloggfoder” som krävs för att vara med i mina inlägg.

Prada
Imorse till exempel kom kollegan Helena och visade upp Prada boxen här ovan. Ingenting att ha tänker ni kanske men kolla in innehållet först:
Axels snoppar
Helena är Matte till Axel, världens sötaste Malteser. Matte demonstrerade Axels relation till snopparna, som också piper (!!!) väldigt grafiskt och ackompanjerade föreställningen med passande ”ljudeffekter” kan jag säga… Om jag inte hade befunnit mig i ett kontorsrum så… Hon bekräftade även att Axel aldrig bitit (i) snopparna. Ja alltså ärligt talat: jag menar vem skulle bita (i) en sådan ädel del om man inte verkligen hatar ägaren till delen;-)

Present
Varför ligger då de välslickade och avsugna snopparna i en fin Prada box? Jo, Axel har tröttnat på artificiell tillfredställelse och ska ge dom till en annan hund i present. Ingen aning om hunden är en ”han” eller en hon”;-)

Förstår ni att jag älskar att fota:-)))

Fler bidrag till temat hittar ni här.

23 kommentarer:

Susanne sa...

Snopparna var riktigt fula, så det är tur för dem att de får ligga i en fin ask ;)

4U2 sa...

Ha,ha,ha ja, Susanne har rätt men bilderna var bra!

Petra sa...

Här har vi något i min smak! Schysst förpackning med en överraskning i.

Du fotar fantastiskt, tro inget annat.

Marie sa...

Ha, Ha, Ha...................Ljuuuuuuvligt BP!!!

Pysselfarmor sa...

Ha ha ha du är för tokig du! Men snopparna verkar då glada - varför??

Jane sa...

Ha ha ha, det var de fulaste hundleksaker jag sett - hur kan man komma på att hundar vill leka med snoppar :o
Jag börjar känna att jag gett mig in på fel yrkesbana iaf ... skulle ha blivit hundleksaksutvecklare ...

Malla sa...

hahaha :D

Hörni sa...

Hahahaha, de var inte vackra, men ser ut att vara glada att få byta ägare..undrar vad de hoppas på.. Fotona är jättebra, trots motivet! :D.

Caja: sa...

Present
Rolig
Annorlunda
D(ildos)
Aha..hundleksak ;-)

Jane sa...

Kul att höra att det blir reaktioner på tavlorna :) det gillar jag ... hoppas ingen vänder på dem bara ;)))

Jess sa...

Hahaha, hoppas nya ägaren blir glad!

Lysande ögonblick! sa...

Oh my. De där snopparna alltså. hahahaha.

Jane sa...

:) jag menar - vänder tavlorna med bilden mot väggen för att slippa se dem ...
Liiiite farligt med sådana leksaker. tänk om hunden tar fel på husse och leksak ... jag lovar att även husse piper då ;)

Jane sa...

:) jag menar - vänder tavlorna med bilden mot väggen för att slippa se dem ...
Liiiite farligt med sådana leksaker. tänk om hunden tar fel på husse och leksak ... jag lovar att även husse piper då ;)

anne sa...

Herregud! Vilka prylar! Till en HUND dessutom...!

Sv. Jag kan INTE ha tofflor som mötesskor! Det kommer en hel hoper europeiska kvinnor i klackskor ju...Och så vi nordiskt fotriktiga...Jag vill åtminstone kunna vara litet mittemellan...

Sv.2 Jag tycker maten på Pong är både fräsch och god. Eller lunchbuffén alltså. Men jag har inte så mycket att jämföra med från den delen av världen.. Men restaurangen är poppis och nog tycker jag maten smakar bra, riktigt bra.

Unknown sa...

Inte svårt förstå att du gillar att fota..!
Och du, jag ska skicka upp några av fåglarna till dig, men först efter att jag fotat dem ordentligt.

Monica sa...

Haha vilka snyggingar, Ebba är riktigt förtjust i sin. Argos däremot såg den nog lite som kannibalism;-);-)

cat sa...

Det var ju helt klart ett konstigt motiv :)

Simon sa...

Haha..:)

Jaaapp det e helt klart en nackdel med ett tidningsbudsjobb :)
Jo att jobba som Diskare är väll inget dröm jobb direkt :) men jag har gjort det tidigare och tycker ändå det e helt ok. Bara man hamnar på ett ok ställe.

Lisa sa...

Haha dagens roligaste förslag på temat!!!

Bildgatan sa...

Ha ha ha här kan jag inte annat än skratta och numera ska ju även hundarna vara som vi människor =)

Ellis sa...

Haha lite kul om hunden ser husse naken och tror de leksaken.. ajaj

B i r g i t t a sa...

ha ha :D ha ha
hick!
Där har dom det bra i boxen :)
Kanske blir dom avsnoppade hos nya ägaren :)