måndag 28 mars 2011

Måndagstema: ”Vårtecken”

Petunias måndagstema är ”Vårtecken” ett mycket lämpligt tema med tanke på att det snöade i Stockholm inatt;-)

Sommartid
Ett solklart vårtecken för mig är när klockan ställs om till sommartid. Detta skedde officiellt natten mellan lördag och söndag. Som sagt officiellt… Om man däremot glömmer att ställa om väckarklockan så kan man kompensera den förlorade timmen i söndags med en extra timmes skönhetssömn på måndagsmorgonen. På det sättet slapp jag ett annat vårtecken, nämligen vårtrötthet;-) Tack maken!!! Jag vet att du älskar mig och alltid vill mitt bästa:-)

Konstutställning
Ett absolut höjdar-vårtecken för mig är den årliga konstutställningen på mitt jobb som började idag. 30 konstnärer – däribland Gun och Jane – hängde/ställde upp drygt 300 verk i våra lokaler. 70 konstmeter med de mest varierade alster måste upplevas. Helt underbart:-)
Men ett smakprov vill jag gärna visa er: en mops i papier mâché gjort av konstnären Marina Kaplan-Stenby. En stor och söt sak som ”vakar” över några lika gulliga katter i samma material.

Fler vårtecken hittar ni här.

PS1. Efter en dag i rörelse och i vertikalläge - i motsats till vanliga arbetsdagar i sittande ställning - så kan jag tala om för er att den extra timmen i horisontalläge i sängen imorse kom mycket väl till pass. DS1.
PS2. Lägger inte upp några bilder på Guns och Janes alster då jag har en känsla av att de sköter det alldeles själva under kvällen;-) PS2.

21 kommentarer:

Petra sa...

Vilket smart drag att missa sätta om väckarklockan. Den skall jag komma ihåg till nästa vår :-)

Visst var det Torp i somras. Vilket minne du har.

Kram

Viktkamp sa...

Ganska söt faktiskt =)

Jess sa...

Den där hunden gillade verkligen den där hunden!

Jane sa...

Japp, du har alldeles rätt ... nu ligger mina bilder på bloggen ;)
Det var verkligen kul att träffas och jag måste säga att du var nog ganska precis som jag föreställt mig - pigg, positiv och fräsig :))
Åkte hem från sta´n vid halv sju-tiden, efter att ha varit nere vid Hötorget och strosat runt plus ätit middag. En annorlunda och trevlig dag!

Hörni sa...

Den är supersöt den där hunden. Jag har haft en underbar dag idag, och vad kul det var att träffa dig, Beate. :)

Rantamor sa...

Inte heller hos dig blev det några krokusar och snödroppar....men en söt hundkonstipapper....

Kul att du gillar min krokuswiskey....den växer i snödrivor....
Om ni har några kvar så kolla det kan poppa upp...

Näe nu ska jag kolla på lite ungar som föds...lite tårfällning på G...

Kicki sa...

Jag höll på att missa att ställa om min väckarklocka dvs min mobil! Hade ju varit skönt med den extra timmen... Söt pappershund:)

Melusine sa...

Spennende vårtegn dette!

Maria G sa...

Vilken söt liten vårvovve :)
Ha de gott!

Susanne sa...

"Törnrosa" blev lite sen idag även fast jag ställt fram klockorna. Mopsen vill jag ha som en vakthund i min hall.

anne sa...

Extratimme!?!

Du är smart du, det hade jag också behövt! Det var alldeles mörkt kl 5 igen...

Mopsen var helskön. :)

Petunia sa...

Så søt med hodet på skakke!!
Denne er jo helt perfekt for folk med allergi!!
Allergi er jo et vårtegn for mange;)

Monica sa...

Vilken söt vovve, saknar bara huggtänderna;-)men det gör väl inte du;-)
Ja fem månaders vinter är i mesta laget, och i dag blir det mer
snö:-( Man kanske skulle lägga in lite sommarbilder i bloggen.

cat sa...

Den enda klocka som inte ställde om sig hos mig, var den radiostyrda som ska sköta sådant där själv.

Mopsen är ganska gullig och ett annorlunda vårtecken :)

Susanne sa...

Sv: Det är nya F som ska bli pappa

Lysande ögonblick! sa...

Men åh vilken fin. Den finaste mopsen jag sett faktiskt. :)

Tänk att du hittar inspiration och skriver så bra inlägg varenda gång. Du är verkligen bra på det här. Gillar varje inlägg.

Hoppas jag finner inspiration snart. :)

Simon sa...

Vilken gullig hund :)
Hoppas du lägger upp fler kort från utställningen., det vore jätte kul att se.

Bildgatan sa...

Jag gillar hunden, hur söt och läcker som helst.

Snöar, ska det aldrig sluta? Vi är snart inne i april.

Visst är det ett sommartecken och jag är så pigg och fylld av energi. Kan det vara klockan? Igår satt jag och jobbade vid datorn redan klockan 07:00, helt frivilligt.

Vad du nu får njuta av mycket konst, får nog skapa mig lite utställning här hemma, om jag hade väggar.

Extra timmen? Jag miste en timme, men vi lever ju inte i samma landsända.

Lennart sa...

En sån glad hund. Ett säkert vårtecken här i stan är alla caféer som snabbt smäller upp sina uteplatser. En restaurang bara en kort bit från kontoret glasar i en stor del av torget.

Pumita sa...

Vet inte om hundar är ett vårtecken (vilken sötnos!)... men hundbajs är det helt klart. Blääk.

Ellis sa...

Men gud vad kul att du och Gunsans sågs! :) Finns de inga bilder på det Gun har gjort ? (har inte haft tid att läsa någons bloggar så jag ligger ungefär 100 inlägg efter på bloglovin haha)