onsdag 23 mars 2011

Onsdagstema: ”Uppsatt”

När jag såg Onsdagstemat ”Uppsatt” tänkte jag spontant på hår – ni vet det som man har på huvudet och som man kan ha uppsatt eller utsläppt – åtminstone när man är kvinna. Hittade inget lämpligt ”motiv” och lät tankarna vandra vidare till (högt) uppsatta
- politiker,
- chefer,
- förväntningar,
- mål.
Och hur enkelt är det då att fota dessa, speciellt med tanke på att jag varken lägger upp personer på min blogg eller har förmågan att föra in en kamera i min konstiga hjärna;-)

Uppåt och rakt fram
Istället för att titta neråt som jag vanligtvis gör vände jag blicken uppåt två gånger och rakt fram en gång. Dagens uppsatta resultat ser ni nedan. Enjoy!!!

Här ser ni ett högt uppsatt glastak och ventilationstrummor… bland annat.
Den här lampan är uppsatt rakt över mitt huvud på mitt arbetsrum.
Här kan ni räkna till minst 20 saker som är uppsatta i mitt rum på jobbet. Love it:-)
Fler uppsatta bidrag hittar ni här.

24 kommentarer:

Petra sa...

Jag fick nästan lite svindel fast tvärtom när jag såg första bilden.

Kram

Susanne sa...

Första bilden blev kanon =)

Olga T sa...

Vilken skön förstabild!
Fick nästan lite idéer jag med, men jag sitter ju vid datorn och gör annat jobb...
Gillar dina väggar på jobbet:))

Jess sa...

Här var det uppsatt!
Härligt sätt att tänka! :)

anne sa...

Frigolitfigurerna, är de dina alster? :)

Jane sa...

Första bilden är lite hisnande - det är vackert med glas och metall!
Du verkar vara en väl "upplyst" person ... med den stora lampan ovanför dig ;) ... och naturligtvis var jag ju tvungen att räkna alla saker som du satt upp på väggen, bara "för att" liksom :))
Lönesamtalet gick bra, bossen hade skattat mig lika högt som jag själv hade gjort ... och då hade jag tagit i! Men det blir väl inte många kronor ändå ... med den procenten vi ska få :(

Rantamor sa...

Hm...dina uppsatta foton är helt okey...
Kanske svårt att hitta uppsatta människor som kan vara på topp......
Men...dina väggfoton+nallen är ju väldigt uppsatt...

Du tyckte om lastbilen som LillaC satt på...
Säkert gjord 19545-55 och tillhör käre Rantafar...och som vi vårdar ömt...

den stora nallen är Rantafars den mindre Rantamors...och vi är väldigt rädda om dom...

Och...
jag har problem med mina diskar i ryggen som bara rasar sönder...
Är stelop. år 2000 men har en tredje op på gång....annars är det nog en rullestol som väntar...men lever fullt ut till dess....
HOPPAS det bli bra.....annars får jag leva med det som blir...

Lever med mottot att aldrig ge upp....

Tjingeling...

Hörni sa...

Jag gillar dina uppsatta saker. Jättesöt nalle och hans kompisar, frigolitfigurerna ser coola ut.:)

SoF sa...

Översta bilden - I like!! Jag gillar linjer, skuggor, mönster, vinklar och vrår...
Plus att du ju vet att jag gärna tittar uppåt när jag går runt med kameran.
Å det har du tydligen också prövat på idag (till skillnad mot när du ser fantasimönster på asfalten menar jag).

Tack för att du gillar det jag gör! :)

Varma och blåsiga hälsningar!

Kicki sa...

Verkligen högt uppsatta glaspartier, lampan var konstig och väggen pryds av flera fina uppsatta motiv!

anne sa...

Sv. Jooo...Det har du säkert berättat många gånger men jag tyckte de såg ut som något du KUNDE ha gjort! :)

Susanne sa...

Sv: det ska bli 2 tatueringar. Den första blir ett eller 2 hjärtan på handleden, den andra blir DIF i ett "kvinnligt" typsnitt nedanför nacken.
Jag har haft en startstrecka på 20 år, så nu är det dags. Nr 2 blir nog till hösten ;)

Malla sa...

Sv: Bra. Det var inte heller det som var meningen. I förrgår var det enbart rubriker om den hemska katastrofen i Japan. Idag verkar det bortglömt. Så njae, jag tycker inte att en avliden stjärna förtjänar den uppmärksamheten när det finns många, många, många fler som har det horribelt!

Malla sa...

Å nu har jag hunnit med att läsda ditt inlägg också :D
Härliga bilder,som vanligt - jag älskar tavlorna på sista bilden! Speciellt den översnöade bilen :)

Bildgatan sa...

Precis som du så tyckte jag att det var svårt med uppsatt. Tänkte också mål och politiker men ...

Tycker att dina uppsatta bidrag är läckra och speciellt din första bild tycker jag är en supertolkning. Både bilden och tolkningen.

Precis som du (än en gång) så blev det uppsatt på kontoret, inte ditt men mitt. Behövde än en gång inte sträcka mig långt, behövde inte ens sträcka mig utan bara vrida lite.

Bildgatan sa...

Hon har en klänning och blommiga byxor - om det inte är en ...

Mona sa...

Första bilden är super! Jag älskar bilder tagna ur annorlunda vinkel och med en massa linjer och mönster.

Monica sa...

Uppsatt hår har man ju sett en del män med nu för tiden.
Ventilationsrör är det snyggt ja kanske här hemma har vi i alla fall gömt dom, snygg bild.
Inget damm på lampan där inte, bra städning verkar ni ha;-)

cat sa...

Det blev ju jättebra ju :)

Solen lyser förvisso i min landsände också, men det blåser något så förskräckligt att man får luta sig i vinden och täcka ögonen för att slippa allt damm som yr omkring.

caja sa...

Det var nästan så att jag ryggade tillbaka och höll för huvudet....kunde se allt detta glas gå sönder och falla ner...skum känsla...

ha en superdag vännen, kram/caja

Cina sa...

Första bilden är ju helt underbar..

SoF sa...

Du är så uppmärksam Beate och förstod att det var långhelg på gång hos oss.
Förhoppningsvis hamnar vi i Skåne och kan fira "en lagom tjock kvinna i sina bästa år" = jag. ;)
Våffeldagen/Vårfrudagen är undertecknads födelsedag.
Vad jag hört av väderleksrapporterna så är det vinterkläder som gäller i Skåne kommande dagar.
Ute vid kusten där vi ska huser så gissar jag att det kommer att blåsa ordentligt.

Tack för snällord!

Sol-och-blåsthälsningar.

Ellis sa...

Jag har med något uppsatt idag - mitt hår! Inget annat - int epå mig iallafall.

B i r g i t t a sa...

BP vilket toppeninlägg! Fint och roligt tolkat :)