torsdag 10 mars 2011

Torsdag i bildtriss

När jag gick hem från jobbet idag visste jag inte vad jag skulle blogga om. Det räckte med tre saker för att bota min begynnande bloggtorka:

Mindre
Vid Östra Station delade studenter ut den här. Allt om den och lite matematiska förklaringar om ”pocenten” hittar ni hos Anne. Tack tjejen att du belönade mina kunskaper om ”pocenten” med en länk. Jag är glad att jag kan ge dig en länk tillbaka med vändande post:-)
Hundfoder
Då jag var vrålhungrig när jag stod med en kölapp i handen vid köttdisken i mataffären gjorde jag misstaget att äta en bit av den där Tollarpskorven som ni ser på bilden. Är inte ens säker att en hund modell XXL hade klarat av den. Fick använda såväl mellanborste, tandpetare och till slut tandtråd för att få ut något odefinierbart som hade fastnat mellan tändarna efter den provsmakningen. Fy f*n säger jag bara.
Gul fästing
Bara för att jag är på ”det humöret” idag så får ni även ta del av en gul fästing som precis har tömt sig. Avföringen liknar en utslagen isbjörn – tycker jag i alla fall. Sådana motiv hittar man i Vasastan när man går till bussen i snöblandad regn.

16 kommentarer:

Petra sa...

Men kvinna, vad äcklig du var idag. Korven skulle jag aldrig komma på tanken att smaka på. Har verkligen urkig mage för att provsmaka saker och ting vid disken. Sedan fästing, jag har ju fobi mot fästingar. Hua, säger snabbt hejdå.

Olga T sa...

Nu övreträffar du dej själv! En tömd fästing! Ha, ha! Ingen bloggtorka här!

anne sa...

Hahahaaaa!!!

Tack för länken men korven och den gula klutten hade jag då rakt klarat mig utan!!!

Jane sa...

Jisses, det där är ingen fästing ... det är en alien, det syns ju både på färgen och formen :O

Jess sa...

Jag är glad att du la upp kalven som första bild, de andra är allt annat är smakfulla... ;)
Den korven... den såg inte så god ut och det där gula bajset...urk!
:)

Lysande ögonblick! sa...

Men euuuuuuuugh. Lite lätt illamående efter sista bilden. hahahaha.

Susanne sa...

Sista bilden är riktigt cool fast den är så äckel-päcklig.
Jag är så kräkmagad och funderar över vad folk kan ha gjort med maten ;) Blir nästan magsjuk av bara tanken.

Pysselfarmor sa...

Söt kalv så man liksom förleds att tro nu kommer det något vackert här hos Beate...men så pang i nyllet blir det både det ena och andra - mest det andra dvs det sista sätter sig som en post-it lapp i skallen och på näthinnan.
urk - jag vill inte ens veta vad det är - huvvaligen säg' ja' ba'!

Ellis sa...

Jag älskar korv faaaast de där jävla vidriga senorna fastnar mellan tänderna så äter jag det ändå.

OCH FY vadå tömd fästing? DET däremot fick mig o bli äcklad,

sv. fått tid för ct röngten ant. den 14e eller 17e (glömt måste kolla pappret) för o röngta huvudet och se varför de svullnar. mer vet ja ej :O

Olga T sa...

Håll fingrar och tår idag fredag!

Monica sa...

Ja korv skulle man nog inte äta alls med tanke på vad dom blandar i, men det gör man ju i alla fall.
Bajs uppåt väggarna var läckert, vilken färg har man 4 hundar att plocka upp efter kan man inte vara kräsmagad;-)

Han fyller 10 den 18:e.

cat sa...

Yikes!

4U2 sa...

Håller tyvärr med Petra ovan!
sv: tack för tips! Ha en fin dag.

Kicki sa...

Jag skulle garanterat ha smakat p åden korven med massa korvslamsor kvar mellan mina tänder som sitter hårt intill varandra! För övrigt så var det inte så trevligt med den sista bilden blää!

Bildgatan sa...

Nu är inte jag riktigt med om "pocenten" trots att jag var in till Anne och kollade så hittade jag inget. Handlar kanske om den på bregottpaketet, men vad vet jag som är från landet och inte läser kuriren.

Det lät som att den korven inte föll dig i smaken, har aldrig själv smakat, men tror att det skulle blivit samma utlåtande vilken korv du än smakade. =) Men att det fastnar mellan tänderna det låter oroväckande, har jag aldrig upplevt.

Det är med fästingen kändes verkligen äckligt och när du skriver det så blir det så annars hade jag kunnat gissa på något annat, men nu går inte det. Tur att vi slipper fästingar här uppe.

Svorskan sa...

Hahaha! I dag hade du bara äckliga bilder, även om det inte går att klaga på kvalitén. ;)
Sv: Det var faktisk jag själv som rev hela städskåpet, jag är lite stolt över det. Janne såg till att sätta i pluggar i min gipsvägg så länge, så att jag kunde hänga upp tv´n där sen. DET hade jag inte vågat ge mig på.