måndag 21 mars 2011

Måndagstema: "Likhet"

Petunia valde "Likhet" som måndagstema. Själv tycker hon att det kanske inte är den lättaste utmaningen. Personligen anser jag att det är ett väldig enkelt och tilltalande tema - det gäller bara att titta ner där man går... eller står, precis som jag gjorde idag.

Höna
Här ser väl alla likheten med en flyende höna eller hur!!!? Vi kan kalla henne för Agda. Hon försöker komma bort från tuppen och håller på att snubbla.
Hjärna
Den här bilden visar en slående likhet med en hjärna - en liten sådan men ändå.
Spermie
Om ni inte såg likheterna i bild ett och två så hoppas jag verkligen att ni använder den lilla hjärnan ovan och tänker efter. Glasklart: en spermie, som har valt att "vandra" åt fel håll.

Det här temat var ju lätt som en plätt. Tack Petunia - jag hade väldigt roligt idag kan jag säga:-)

Fler likheter hittar ni här.

30 kommentarer:

Anonym sa...

Morsomme bilder. Jeg så helt klart hønen på det første bildet. ;)

Jane sa...

Ha ha, hönan såg jag direkt, den är ju helt skräckslagen!
Lillhjärnan kan också vara en gubbe med afrofrisyr, ganska stor näsa som pekar åt vänster och en lite markerad haka :)
Om man vänder på spermien så ser den ut som en orm som ätit en rejäl måltid :))

PS: Du kanske skulle extraknäcka som spågumma ... spå i kaffesump ;)

Caja: sa...

Hahaha du är för rolig...och skitbra ideér har du med!!!

Kram/caja

Caja: sa...

Svar: det kommer bilder, jag lovar...

Jag ska nämligen ta deras bröllopsbilder, de vill ha enkla oredigerade bilder...om jag är nervös...gissa OM!! men spännande ska det bli ;.)

kraaam på dig/c

Petra sa...

Bild ett: höna
Bild två: kräkhög
Bild tre: rövhål. OCH det var inte jag sa det utan min man...

Malys krok sa...

Her har virkelig fantasien fått utfolde seg! Artige bilder! -Margit-

Hörni sa...

Hönan såg jag direkt, redan innan jag läst din text.
Hjärnan tycker jag ser ut som en jättetjock tant som ramlat på rygg och ser väldigt förvånad ut. Huvudet är det där som sticker ut till vänster, och det gula är munnen.
Spermien är en spermie, det håller jag med om.:D

Rantamor sa...

*skratt,skratt" som vanligt får man sig ett gott skratt och du gör roligt av enkla saker.
Och...jag måste säga att jag för första gången idag läste så himla galet "LIK-HET" borde ju inte kunna funka....

Hönan...japp flyende och vild.
En hjärna...där vissa celler också är lite flyende och vilda...

Sista ...den spermien likande för mig en simpa....fiskare som jag är....

Och jo mina killar har nog förstått sin berömdhet.
Min Rantafar har länge varit med i mina kåserier genom en dagstidning...
Mest kända födda Jakobstadsbo...

Tjingeling...

Petunia sa...

Ja, jeg kan se hva de ligner på!!
Et kjempegodt eksempel på likheter!!

Bare en kort "standard" kommentar fra meg i dag. Jeg ha skadet den ene hånden, så det går litt trått på tastaturet. Blir klipp og lim:)

Kommer sterkere tilbake når hånden kan brukes igjen:)

Inge sa...

Meget fine lighedsbilleder.. :-)

Malla sa...

haha, du har verkligen öga för detta! :D

Maria G sa...

Superbra bilder och likheter!
Ha de gott!

anne sa...

Perfekta bilder!!!!!

Jag utgår bara ifrån att spermien inte är en mänsklig sådan...! ;)

Susanne sa...

Hihihi, jag ser likheterna ;)

Susanne sa...

Sv: Jag lägger ett förslag i Idébanken om att göra Internationella sömndagen till helgdag.
Idag blev det inga drinkar, laddar för arbetsmarknadsdagen med efterföljande bankett imorgon

SoF sa...

:D !!! Ja nu när du säger det (och visar) så förstår jag ju precis att detta var ett tema som passade dig precis.

När jag är ute och fotar så går jag mest med ansiktet vänt uppåt (kan säkert se lite lustigt ut, men jag letar ofta efter motiv till Himmelsk) och jag gissar på att du gör precis tvärtom. ;)

Haha - tänk att se oss två tillsammans på en fotopromenad. Då fick nog omgivningen sig ett gott skratt.

Natti natti!

Unknown sa...

När det gäller att finna konst eller konstigt behöver man inte gå långt om man har den blick som du har.
Fint fixade bilder till det aktuella temat!
Ha en bra fortsättning på veckan! /SA

Pysselfarmor sa...

Höna-Pöna syns helt klart...hjärnan också - ja spermien för den delen...men jag vill inte fundera på vad allt dett är för något - blä!

tokfia!

Ellis sa...

Vilka härliga bilder Beate ! :D Spermien var supersöt!

Monica sa...

Här saknas det i alla fall inte fantasi;-)fast det första jag tänkte på var en spya om tvåan.
Bäst var spermien på villovägar, en riktig fempoängare.

Kicki sa...

Helt solklart! Du tittade väl upp emllanåt så du inte krockade med någon:), det hade ju kunat bli en annan likhet;)

Jess sa...

Du är för rolig!!! Hönan var den absolut bästa bilden! Gillar hur den svänger på benen när den springer!
Ha en härlig tisdag!

Anonym sa...

Konsten är nog att koppla på ögon och hjärna.

cat sa...

Den där hönan var ju helt klockren :)
De andra också i och för sig, men Agda gillar jag bäst.

Millemilla sa...

Morsomt. Likte høna best.
Ha en fin tirsdag!

Rantamor sa...

Tack SNÄLLA snälla du för din kommentar på min tillbakablick och mina dikter.
Du kan tro att jag reste lite tuppkammen och var stolt...så roligt att få så fin bedömning.

Och dina ord om mitt sätt att använda orden blev jag extra glad för.
Ord och att just skriva är något jag bara älskar.
Och högen med alla dikter...känns just nu som en liten "kulturskatt" för mig...ibland fastnar jag i att sitta å läsa tankarna jag hade och hur jag förmedlade allt i ord som blev dikter.
Vill ju inte egentligen lägga ut mina dikter på bloggen...lite oskyddat tycker jag...
Men igår var det ju poesidagen och jag knyckte bara två av alla många...

Så än en gång Tack för dina snälla ord till mig...

Ha en underbar dag...

Daniel sa...

Hejar på Agda!!

Bildgatan sa...

Ha ha ha ha ....

Vilka likheter och jag förstår att du tyckte det var superenkelt. Du ser ju så mycket i mycket, som du sedan lyckas överföra till våra hjärnor -i alla fall min.

Spermien är ju super och kanske genmanipulerad - en mänsklig belgien blue?

Irene sa...

Haha, godt sett! Den første så jeg med en gang! Kan også være enig i den andre :o) Forøvrig så setter fantasien ingen begrensninger!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Artig... liker å leke sånn med duggen på dusjveggene, med skyene på himmelen osv.
Alltid noe spennende å oppdage ;:OD)