torsdag 3 mars 2011

En konstig dag

Det har varit en väldigt konstig dag. Eftersom ni som läser min blogg är sådär lagom härdade så tänkte jag dela med mig till er - som vanligt.

Bearnaise-urna
Kollegan Helena behövde hjälp av mig idag. Hon har nämligen en bordsskiva som är repig. Detta åtgärdas enklast med en kork från en vinflaska och cigarettaska – säger hon. Vi rökare är ju i vanliga fall bespottade, utskällda, avskydda och utdöende men det är kul att ha någon nytta. Jag blev utrustad med en plastburk som en gång i tiden innehöll Bearnaisesås. Nu innehåller den cigarettaska – till bordsskivan (se bilden). Åt ena sidan: hur kul tror ni det är att vandra runt med en Bearnaise-urna i handen… Åt andra sidan: min karriär som möbelpolish är utstakad. Tryggt att veta!

Kungspudel
Gick till min (vanligen) så duktiga frissa som för dagen hade papiljotter på huvudet. Vid denna åsyn borde jag ha vänt i dörren, vilket jag tyvärr inte gjorde. Efter tvätt och klippning var jag snedögt. Nej hon klippte inte ögonfransarna utan skvätte vatten i mitt högra öga och det enda sminket jag använder – Mascara – rann nerför kinderna. Klippningen misslyckades också. Jag ser ut som en kungspudel. Maken märkte för en gångs skull inte ens att jag hade klippt mig. Ni får dra era egna slutsatser här.

Screwing
Maken var ovanligt trött när han kom hem ikväll. Han är nämligen inte van vid fysiskt arbete men idag fick han och kollegorna skruva ihop några nya skrivbord på jobbet.

- Du ser lite trött ut. Vad har du gjort idag då.
- I’ve been screwing all day and you know screwing is work, too.


Jaha - så roligt hade då inte jag på jobbet idag...

PS. Ni som har hållit tummarna så framgångsrikt för R:s och min vän N för någon vecka sedan: vore väldigt, väldigt tacksam om ni kunde göra samma gymnastiska övning en gång till. Sluta inte förrän jag säger till bara;-) DS

22 kommentarer:

LissenTo sa...

Din framtid som möbelrenoverare, är klar i bearnaistappning

Jaha är det sådant maken håller på med, hela dagen.

Håller tummarna i fortsättningen också.

Petra sa...

Det är ju bara att sadla om och bli möbelrenoverare!

Flåt, det fade varit skoj med en bild på den hippa frillan :-)

Stora kramen

Rantamor sa...

Men jösses människa spriger du runt med askan i en burk, låter helsnurrigt att reparera ett bord med aska, men kanske var det ett "aksbord" eller "rökbord"...men hoppas att din aska kom till stor hjälp.

Så kul att du gillar läsa min blogg på bussen på morron, då kanske resan går fortare =D

Lovar...fortsätter hålla tummarna.

Tjingeling.

Bildgatan sa...

En sak har ni då gemensamt, du och maken, ni är båda i möbelsvängen just nu.

Vad skönt att ha en sådan framtid utstakad och klar och inom bygg- och inredningsbranschen kan man får göra mycket olika saker.

Inte kul om ingen ser att man varit till frissan och du får reklamera. Jag har ju min fd svägerska som frissa och det gör att jag tycker det är trevligt de gånger jag går till frisörskan. Gillar inte det alla andra verkar njuta av, när andra tvättar och fixar ens hår. Jag njuter av sällskapet, det är det enda.

Självklart påbörjar jag mina gymnastiska övningar igen, så länge det behövs.

anne sa...

Hahahaaaaa!!!!

Det här måste vara dagens bästa inlägg!!!

Underbart, alltihopa! :)

Lysande ögonblick! sa...

hahahahaha.

Förstår att mannen är trött som tusan.

Och det där med möbelpolering. Tänk så fiffigt.

Imorgon är det fredag. det gör mig gllad. .)

Kram

Jane sa...

Ser framför mig en pudelklippt möbelrenoverare som gnuggar ett bord frenetiskt med ett stort askmoln runt sig ;))

Ps Maken verkar ju ha kul på jobbet, ha ha :))
pss håller tummarna så länge det behövs!!!

Jess sa...

Lovar att hålla tummarna!
Varför är askan bra för repade bord? Lär gärna ut det husmorstipset!
Jag är ympad över att du svarade på ajfånen! Förstår om det var svårt att se, det är en cd.
Ta nu hand om den hårt screw-ande mannen! ;)

Susanne sa...

Håller tummarna jättehårt!!!!

Hörni sa...

Hahahaha, förstår att både du och maken är trötta.
Och jag håller tummarna jättehårt och hoppas att det hjälper. Kram!

Pysselfarmor sa...

Va??!! Har jag fått släppa på tummarna eller tårna som jag hållit nu i flera dar - en vecka?!
nä vet du va' ;-)
ja ja kan hålla tårna en stund till...det får allt duga annars får jag på tafsen av chefen...

men alltså nu luras du väl va? aska - till ett bord?? låter litet långsökt.

Shannara är helt otrolig!

Monica sa...

Det blir ju kul när ett ord har två helt olika meningar, vet ju en översättning som blev helt fel. He screwed her on the table, blev till han skruvade fast henne i bordet HAHA
Vill se kungspudeln, betalade du eller blev det rött kort ut tro.
Härligt med en som inte fallit för trycket utan blossar på, själv slutade jag för 4 år sedan efter en massa år men inte för hälsan utan för ekonomin. Kan tala om att ingenting blev bättre förutom rökhostan och ekonomin.
Klart vi håller ToT;-)

Madlar sa...

Hahhaa, att sätta på ett bord kan vara väldigt utmattande ;)

Kicki sa...

Hahaha, tur jag inte läste det igår kväll för så hade jag väl blivit klarvaken! Ha en mysig fredag!

Caja: sa...

Om...OM du mot all förmodan skulle få för dig att göra någon av dess övningar OM du får en lucka över på jobbet så LOVA mig att du låter någon filma....

Kramiz/caja

Hörni sa...

Sv: Tack snälla du, men världens bästa var att ta i, haha. Men blir såklart jätteglad för berömmet. :)

cat sa...

Jag sympatiserar med din make, för på min arbetsplats har vi fått 8 x 2 meter ny hylla som ska sättas i hyllplan och fyllas med böcker.
Jag är redan helt slut.

4U2 sa...

Nytt yrke är inte dumt, väl? Men, att bli trött av att sätta ihop skrivbord, nja, är det inte lite klent (skrattar)? Inte? Nej, nej, jag kan inte men det beror på min rygg ju ...
Ha en härlig dag!

cat sa...

Jo då biffiga karlar har monterat hyllorna, men vi måste själva bära dit och ställa upp 48 meter böcker.
Tjohej!

Monica sa...

Klart hostan hjälpt att bygga muskler, tycker mina har degat till sej sedan jag slutade;-);-)

Olga T sa...

Kreativtet även här:)
SV: Ja Sprotlov måste vara något nytt. Men det kom väl en undersökning alldeles nyss som visar att barn sportar allt mindre nuförtiden......så dey kanske är dags att byta namn på detta lov.

Ellis sa...

Haha screwing alot he says? Hahaha.

Åhh hatar när man kommer hem besviken från frissan. (så kände jag med luggen - aldrig mer att jag lyssnar på andra - im still hating it!!)

Jag håller alla tummar o tår!