tisdag 22 mars 2011

Tisdagsblandning

Det börjar liknar nå’t
Klockan 07:45: 5,6 plusgrader - första gången sedan den 15 november 2010.
Inga kängor – första gången sedan den 15 november 2010.
Ingen dunjacka – första gången sedan den 15 november 2010.
Sittplats på 73:ans buss på vägen till och från jobbet – första gången någonsin.

Smart boss
Avdelningschefen Mats är väldigt smart. Det är därför han är chef. Han kom på den geniala idén att utnyttja sina glasväggar på rummet som en Whiteboard. Japp, han köpte några Chalkmarkers som jag inte ens visste att de fanns och började med att skriva mitt namn på min dörr. Cool kille denna Mats:-) Kollegan Eva och jag följde chefens exempel - för det ska man göra - och köpte varsin chalkmarker under lunchen.
Extra stötdämpare
Den här bilägaren är också smart. Han slipper trängselavgiften och har samtidigt skaffat sig en extra stötdämpande kofångare. Sådana motiv hittar man i Vasastan om man tittar ner.

16 kommentarer:

Petra sa...

Den där pennan skulle man ha för att skriva lite medelande på tex spegeln. Tack för tipset!

Visst är det underbart att det börjar bli vår.
Kramar

Jess sa...

Hahaha, du är ju helt otrolig att du kommer i håg vilket datum du satte på dig vinterkläderna! Sittplats både fram och tillbaka! Grattis får man väl säga! :)
Hade jag fått tag i den där pennan hade jag klottrat ner allt, sådant tycker jag är skoj!
På tal om bilen så är väl alla sätt bra utom de dåliga. ;)

Rantamor sa...

Grattis till :
att din dunjacka är väck,
dina lätta vår-skor.

Grattis till att du inte har någon snö kvar.

Jag har snö överallt...
ja inte här innomhus då.
Solen sken idag, och Rantamor som har en pissig rygg var riktigt ynklig idag...klen.
Ingen känsel i vä. fot...har hängt uppåned mest hela dagen och haft många spikligg....
Men säkert bättre imorron !!!!

Är ännu så lycklig för dina snälla ord om mitt skrivande, levt hela dagen på alla fina kommentarer...

Tjingeling vännen....

Bildgatan sa...

Först och främst - tusen tack för pappersproverna. De dök in på golvet med våld av brevbäraren, han hade tydligen lite svårt att få in den.

Jag har bara hunnit snabbkika lite och det verkar vara riktigt läckra papper samt ett litet fint noteringsblock medföljde.

Spännande pennor, får kanske skaffa en glasdörr hit till kontoret. Tycker din avdelningschef har en skön handstil.

En bra grej som både stötdämpare och för att slippa diverse avgifter och böter. Däremot är den kanske inte lika smart om polisen tar honom.

Sambon hade lite tankar kring det där när alla hastighetskameror dök upp överallt. Men lite mer smart, han skulle konstruera någonting som ramlade ner framför skylten när han tryckte på någon knapp inne i bilen vid närmandet av tidigare nämnda. Sedan skulle han kunna trycka upp dem när han kört förbi. Det var också något med att skymma ansiktet, med en annan knapp. =)

Nu har han inte uppfunnit detta så kanske det där vore ett alternativ.

Har inte så mycket tid just ikväll - hockeymatchen pågår.

SoF sa...

Jag har härmed noterat att det har inträffat en historisk händelse på 73:ans buss...och gratulerar dig till sittplatsen. ;)

Vårkänsla hos oss idag också.

Natti natti!

Hörni sa...

Jättesmart bilägare, ända tills han åker fast i en kontroll.;)
Pennan var ännu smartare. Jag har fått ett nytt intresse på min praktikplats, nämligen pennor. Visste inte att det fanns så många roliga varianter.
Det har varit så varmt idag! Tio plus när jag åkte till stan mitt på dagen. Jag svettades, fick knäppa upp jackan och ta av handskarna och insåg att jag måste köpa nya skor.

Elisabeth sa...

Kreativiteten flödar! så skönt att få lätta på vinterkläderna. Jag har också tagit fram en övergångsjacka idag. Ha dé!

Susanne sa...

Synd att man sitter i landskap,vill oxå ha mitt namn på en glasvägg ;)
Sv Nu är vi "hemma" efter en trevlig bankett med god mat och trevligt sällskap

Unknown sa...

Hej där i sena timman! Kan ju bara inte gå och lägga mig utan att se var du hittat på...
Ja, vad säger man, kul och trevlig blogg som vanligt!
Ha det gott! /SA

Monica sa...

När satt jag på mej vinterkläderna svar ??? kan det vara närminnet tro Haha
Smart sätt att dölja nummerplåten så länge man inte åker in i en poliskontroll i alla fall, då kan man nog hålla sej för skratt.
Ha det bra;-)

cat sa...

Önskar att alla chefer kunde vara lika geniala som din :)

Är det så man ska göra för att slippa trängselavgifter. Det måste jag lägga på minnet ;)

Anonym sa...

Hmm, tro om inte polisen kan bli lite gramse om de ser det.

Cina sa...

Inte bara vägtullarna som bilen slipper utan också fartkameror...Nice *hahahaha*

LissenTo sa...

Hoppas att den här dagen varit lika bra och att något nytt minnesvärt hänt.

Olga T sa...

Måste skaffa chalkmarker till jobbet!!
Tack för tipset!

Ellis sa...

Grönt är en fin färg!:D

Varför betalar man trängselavgift? jävla onödigt egentligen.