lördag 26 mars 2011

Shannara's Saturday Mix: "Instängd/fångad"

Shannara valde ett mycket passande tema den här lördagen med tanke på att hon återigen är instängd på sjukhuset i den stora staden, där hon måste känna sig som en fånge. Fantastiskt att du orkade lägga upp Mixen idag Shannara!!! Innan jag visar mitt egentliga bidrag till temat så kommer den här till dig - och alla er bloggkompisar också naturligtvis:

Cheesecake
När jag fotade denna gudomliga mango-cheesecake var den fortfarande instängd bakom en glasdisk. (En lyckad bild med tanke på att jag tog den utan blixt;-)) Som ni förstår var dess fångenskap strax över då tre bitar fick följa med hem. En bit är på cyberväg till dig Shannara, resten äter vi upp själva;-)

Dog Stop
Den här buren står i Vasastan i Stockholm. Den föreställer uppenbarligen en "parkeringsplats för hundar". Ja om man vill stänga in sin jycke (det finns otroligt många "lapdogs" i Vasastan) på detta grymma sätt så tycker jag att man inte borde skaffa hund överhuvudtaget. Tur att jag tog bilden. Kom väl till pass till temat i alla fall.
KRYA PÅ DIG SHANNARA!!!

Fler instängda bidrag hittar ni här.

PS. Idag får ni vänta tills ikväll på mina kommentarer. Men väntar man på nå't gott, så väntar man ju aldrig för länge;-) Ds

23 kommentarer:

Susanne sa...

Dogstop har jag aldrig sett. Undrar vem som sätter in sin lilla hund där?

Monica sa...

Usch och tvi säger Gänget om DogStop, vilka lopplådor nej låt polisen låsa in värstingarna till allmän beskådan där det passar dom bra till. Cheesecaken tar vi däremot gärna en bit av;-)
Och så klart ett stort krya på dej till Shannara.

Shannara sa...

Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge heter det faktiskt... =)

Dogstop var nåt nytt, men det kan ju vara praktiskt utanför en affär till exempel...

Välkommen in i mixen! =)

Olga T sa...

Kakan säger jag ja till men vill att Shannara får största biten!
Dogstop?? Märkligt. Vem står bakom dessa burar? Kan man sätta upp sådana hur som helst?

Jess sa...

Dogstop? Men finns det verkligen folk som stänger in sina hundar där? Konstigt.
Den där kakan hade smakat bra!

Mufflo sa...

Ja de burarna borde någon ta bort!

Malla sa...

Härlig tårta men hemske hundbur :(
Hoppas du får en alldeles utmärkt dag!

Hörni sa...

De där hundburarna ser ju för hemska ut! Har aldrig sett något liknande. Kakan däremot, den ser helt underbart fin och god ut!

Petra sa...

Dogstop har jag aldrig sett. Kan de inte även fixa Manstop så man stoppa in männen där man skall shoppa?

Kakan såg fantastiskt god ut.
Kramar

anne sa...

Mangocheesecaken ser jag och vill ha, men sedan jag manipulerade enligt dina instruktioner är din blogg sig inte längre lik hos mig...Jag ser inga hundburar!

Jag får nog sätta dottern till att reda ut problemet, inte ens maken lyckades gissa sig till vad som hänt...

4U2 sa...

Gott! Men finns de där burarna på riktigt?

Elisabeth sa...

Ser verkligen ut att vara en god tårta.
Boxarna verkar hemskt. Har aldrig sett några sådana i de här trakterna. Ha dé!

Mufflo sa...

Borde nästan anmäla buruppsättarna. Jag blir så upprörd.

Jess sa...

sv: Klart att jag inte tar illa upp! ;) Men om du inte sett Let´s dance förstår jag att det inte var roligt.
David Hellenius gör parodi på deltagarna och han gör det riktigt bra!
Men humor är olika och bra är väl det! :D

Jane sa...

Åh, vad jag önskar att jag hade haft den där kakan idag ... stod och gjorde 35 våfflor till kaffefrämmande ... pust! Hann nästan inte själv trycka i mig någon. Till råga på allt var de kvar ända till halv sju-tiden ... när ska jag äta middag då?!?
Tråkigt att höra att Shannara är "instängd" igen, hoppas hon får komma hem snabbt!

caja sa...

Hej vännen!
Gillar din tolkning av "instängd" men tycker synd om din kompis som är instängd på sjukhuset.

tack för kommentaren inne hos mig...tyv är stövlarna ej till salu men visst är de coola...och små...36, men en stor sådan så om jag viker tårna kan jag ha dem hahaha, nej det får bli fina Pelargonior i dem när den tiden kommer.

kramar i massor och en till din kompis med/caja

Susanne sa...

Sv: Va ute en stund, tog en fika sittandes mot husvägen och där var det +10.
Är såååå nöjd över Ajkarnas 3 förlust ;)

Svorskan sa...

Åh! Cheesecake! Mums! // Men det är bättre att stänga in sin hund i bur (med lås), än att koppla de utanför en affär.

Bildgatan sa...

Vilket bra instängt bidrag och att låta hunden vara i fångenskap medan man själv kanske shoppar loss, usch.

Håller med om att sådana människor inte ska hållas med djur. Hade min mamma sett den här bilden, då hade hon gråtit. Sedan kan man ju fundera över vem som kommit på det? Förhoppningsvis inte kommunen.

Vad snäll du är som skickar en så god och läskande cheesecake till Shannara, det blir hon garanterat jätteglad över.

Här har det varit kalas, hos mamma, och sedan hockey för hela slanten. Tyvärr blev det inte så bra i eftermiddag men för dig blev det super, nu 3-0 i matcher mot FBK -det klarar de inte.

Pumita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pumita sa...

Ja, krya på dig Shannara!!!

Det där med hundstopp låter lite creepy om jag ska vara ärlig. Och jag har ändå inga husdjur. Vem vill lämna sin familjemedlem i en liten box ute på stan?!

P.S. Du har uppfattat läget helt korrekt. Överlever inte utan att få resa men hemma bäst, liksom. Och tack för påminnelsen om sommartiden! Som om det inte räckte med de 7 (sju) timmar jag tappade på vägen hem. Gaah!

Ellis sa...

Jävla hemskt o sätta en hund i en sådan där bur! Helt jävla fel!

emma sa...

Jag tycker det borde finnas en sån där bur utanför varje butik så man kan låta hunden sitta utanför om man ska springa in och handla lite snabbt. Vågar ALDRIG lämna min vovve utanför en affär idag så som folk snor hundar! =(