onsdag 16 mars 2011

Onsdagstema: "Utslagen"

När jag såg att Onsdagstemat var ”Utslagen” tänkte jag spontant i "negativa" banor. Men sedan såg jag Pysselfarmors utslagna orkidé och beslutade mig för att gräva lite djupare på synonymer.se. Det är lätt att förbättra allmänbildningen med ett förhoppningsvis roligt inlägg på köpet.

Blomstrande – finns inget här som gör det just nu då dammråttor och grushögar inte blomstrar. Själv har jag passerat bäst före datum för länge sedan.
Fullt utvecklad - det kan man nog säga att jag är om man syftar på fysiken.
Mogen – det kommer jag förhoppningsvis aldrig att bli.
I blom, i blomning – Se punkt 1.

Utsprucken – har aldrig hört ordet förut. Så det kan jag inte vara.
Utsprungen – verkar vara samma sak som utsprucken och Google säger att det endast gäller rosor.
Fördelad – omfördelade kilon runt midjan, men det har ni ju redan läst.
Besegrad, knockad, däckad, uträknad - aldrig.
Nedslagen – jo det har jag nog varit på sistone, fast inte fysiskt.
Eliminerad – eftersom jag fortfarande är ”alive and kicking” så är jag inte eliminerad än.
Utkonkurrerad - nej, det har maken inte lyckats med...än.
Utesluten – nej, det är visst bara Jehovas vittnen som utesluter rökare.
Socialt utkonkurrerad, socialt missanpassad – med min konstiga hjärna så finns det risk för det.
På dekis – nja. Det finns visst en känd svensk graffitimålare från Uppsala med det namnet, men jag betvivlar att han heter På i förnamn.

Bilden jag lägger upp symboliserar nog synonymen ”nedslagen”. Kollegan Helenas frukost har den effekt på mig, då jag ser mig själv utslagen och böjd över en toalett för att eliminera geggan från min mage;-)

Fler utslagna bidrag hittar ni här.

21 kommentarer:

Petra sa...

Tyckte den där frukosten faktiskt såg riktigt smarrig ut.
Kram

anne sa...

Jaha...?

Sedan jag gjorde som du sa (tryck på ctrl och vad det nu var!?!) så är din blogg helskum för mig! Ingen header och bara en del av fotona! Jag bad maken fixa problemet men han kunde inte fatta vad jag gjort, han menade att jag lyckats med något PC-kommando som han i brådrasket inte hade tid att fördjupa sig i.

Vad ska jag göra?

Hur undoar jag ctrl och vad det nu var?

Så jag ser varken blommor eller frukostar eller annat... :(

Susanne sa...

Vilken gegga!!! Så kul att läsa dina synonymer=) Själv landade jag i lagården!!

Jane sa...

För att bli blomstrande och fullt utvecklad behöver man eliminera socialt missanpassad bekantskapskrets. Man blir bara nedslagen, besegrad, knockad eller däckad för att inte tala om utkonkurrerad av någon nyligen utsprungen dekis-figur. Nej, hellre är jag i blomning och äter kesogegga än utesluten ur den mogna kretsen med fördelade extrakilon ;))

Rantamor sa...

Vad du kommer på, du är en bra påhittig, fiffig, påläst, nyfiken och en väldigt intressant bloggare att följa...
Och TACK för dina fina ord på min blogg...jag blev så förläget glad och stolt att kunna tillföra dig en del av norrlänningarnas kunskap.
Och att byta till torra kläder är viktigt och inte tusan hinner man frysa på den lilla stunden...härdad....ja okey då lite kåtknoppar blev det...kanske...

Lysande ögonblick! sa...

Men...min frulle ser typ ut så också. hahaha.

LissenTo sa...

Bilden scrollar jag snart ner ifrån och läser dina roliga ord.

Du uträknade ska vi aldrig bli, men utslagna, javisst.

Må så gott. // Lissen

Susanne sa...

Hahaha, älskar din synonymer.
Ditt blogginlägg och att Djurgården hänger sig fast i slutspelet gör mig överlycklig =)

4U2 sa...

Ha,ha,ha riktigt smart!
sv: ärlighet varar längst och det uppskattar jag! Dvs, no bad feelings, au contraire.

Bildgatan sa...

Synd att jag inte gjorde som jag tänkte, då hade det blivit ännu mer synkat. =)

Den utslagna geggan gör då inte att jag blir sugen på något ätbart den närmsta tiden, ser faktiskt ut som precis det du skriver i sista meningen. Vilken aptitretare, hmm.

En protest i blom, i blomning kan ju vara du själv.

Tror inte på att det finns någon chans för att du skulle vara socialt missanpassad, eller socialt utkonkurrerad.

Bildgatan sa...

I morgon måste du vara hemma för nu har helv... brutit loss och kommer också så att vara på ditt jobb.

Jag förstår inte vad som händer och att de två lag som jag älskar att hata mest fortfarande håller sig kvar (AIK och Djurgården) det är nästan värre än om Luleå skulle åka ur.

Ellis sa...

Haha jag tyckte det såg gott ut faktiskt!

Kan mycket ha o göra med att jag är väldigt hungrig just nu haha

Jane sa...

ha ha, du behöver inte vara rädd för den 28:e, jag är en mycket blyg och timid person (med en räv bakom örat) ;)
Det är alltid lättare att uttrycka sig i text ... dessutom hinner man tänka till ... vilket man inte gör när grodorna hoppar ur munnen :)

Susanne sa...

Sv: Du får heja på vilket lag du vill, bara det inte är AJK ;)

MaMalena sa...

Kesogegga till frukost är inte min grej... Men lchf är det! När det gäller mitt recept, så kallas det "blomkålsris" för att det skall ersätta vanligt ris (som är fullt av kolhydrater). Det är mycket gott om man rostar mandeln ordentligt och bara steker det lite grann så det fortfarande är krispigt.
Gillar verkligen att läsa din blogg. :)

Monica sa...

Ja smakligare har man ju sett,fick också en vision av att prata med vita luren.
Själv är man ju krispig och fräsch "Haha" men gränsar till missanpassad:-)

Sällskapshund, kan liknas med att en del tycker inte du ska ha pension utan ett nackskott.

cat sa...

Det där är nog ingen frukost för mig heller.

Pysselfarmor sa...

Ojdå !! tack för länkning och pysselfarmodern har varit rejält utslagen i influensan (däckad??!!)
så jag har liksom inte "orke me'" och hälsa på dig....var tydligen litet för positiv där i mitt inlägg häromdagen....najda det där vill jag inte äta! Tack för all kunskap du delar med dig....

Jess sa...

Många synonymer där! Kul!
Håller med om att lunchen inte såg god ut!

B i r g i t t a sa...

Ha ha ja det var ett annorluda och kreativt bidrag :) Är det keso med linfrö?

Elisabeth sa...

Som oftast blir jag väldigt glad och inspirerad när jag läser dina inlägg. Dessutom ny kunskap och träning i att tänka i nya banor. Kram