lördag 15 september 2018

Två uppföljningar – en tråkig och en riktigt rolig sådan




Sammanfattningsvis kan jag säga att de hade åtminstone tur med vädret, att de närmast sörjande fotade/filmade för fulla muggar och det var liv på Döda Torget. Alltid nåt;-)

Löften är till för att hållas, eller hur!? Och ibland gör jag det faktiskt mot bättre vetande. Lovade ju att följa upp dansfestivalen som skulle äga rum på Döda Torget idag. När Täby kommun arrangerar nåt ”i kulturväg” brukar det alltid bli lite si och så. Ärligt talat så har jag inte sett ett enda event som kommunen har arrangerat som har fallit mig i smaken. Idag var inget undantag.

Grusade förväntningar
Måste säga att jag kände mig totalt lurad efter att ha kollat länken på kommunens hemsida. Den var så proffsig och lovade så mycket att jag hade vissa förväntningar. De blev dock grusade. Oorganiserat och osynkat på scenen, oproffsigt och larvigt. Eller så är det mig det är fel på. Troligen…

Uppföljning om papegojan

Då var det här betydligt roligare. Ni kommer väl ihåg var ni läste det först - alltså ”artikeln” om papegojan i Djursholm. Antar att lokaltidningen Täby Nyheter läser min blogg, för idag fanns där ett reportage om fågeln i tidningen. Så himla kul att läsa vad gojan som är döpt efter den ryska presidenten har varit med om. Namnvalet gjordes förresten av sonen som valde mellan den ryska och den amerikanska presidents namn. Blev otroligt glad att läsa artikeln om den äventyrliga fågeln.

PS. Hittade inte artikeln om papegojan på Täby Nyheters sajt. Lyckades inte heller lokalisera fågelns egen Facebook-sida, så tidningsartikeln får duga. DS.

13 kommentarer:

Ditte sa...

Tack för rapporten om danseventet. Men jag förstår att det gick tämligen obemärkt förbi. Ingen hit med andra ord.
Roligare helt klart att läsa om Putin och även att det fanns en artikel om honom i Täby Nyheter.
Fantastiskt att han kommer hem igen. Vet papegojor som rymt och i och med att de varit vingklippta har de heller inte kunnat ta sig hem. Verkligen en personlig papegoja. Kul!

nalta norrland sa...

Blir faktiskt lite fundersam då det gäller pippin ;-)
Jag visste inte att papegojjor var så väldresserade att de liksom brevduvor hittar hem.
Men absolut en härlig fågel... kul att Du upptäckte artikeln.

Dansevent är troligen mest för de närmast sörjande ;-)
I alla fall om de som dansar inte är "utbildade" och äldre än 15.
Då Elin dansade Zumba när hon var 6, 7 år så var det skoj att se, för oss anhöriga ;-)

Eva på Seniorvinklat sa...

En härlig goja. Skönt att han hitta hem igen.

Mias Mix sa...

Självklart läser de din blogg! Du kanske kan få gage för tips till artiklar 😊
Synd att det var oorganiserade på scenen. När det väl händer saker vill man ju att det ska vara bra.

nalta norrland sa...

Svar Jo yes jag har nog tänkt samma taktik som tidigare förutom jag icke tänket gå alltför mycket, vara mer lyhörd på hur foten mår så att säga, inte ignorera å gå på ren vilja
Godis, kakor etc är det sällan jag äter, däremot mackor...
Jag mår ju icke bra då jag äter typ vanlig husmanskost, antagligen pga jag är känslig 🤪

FREEDOMtravel sa...

Kul att läsa historien om papegojan! Han ville väl se sig om lite mer än vanligt ;)

Ama de casa sa...

Har ramlat över såna där osynkade dansevent här i stan också, inte särskilt imponerande. Om det inte är små barn då - för dom är rysligt gulliga att titta på när dom hoppar runt :-)

Skoj att få veta mer om papegojan! Klart att dom på lokalblaskan läser din blogg - det gör väl alla :-)

Emma, Sol som sol? sa...

Ja, kommunens program såg ju lovande ut och ger inte alls samma intryck som dina bilder. Trist! Men de hade säkert kul på scen ...

Roligt med fågeln!

Husbilen-Ellen sa...

Papigojan Putin var helt klart en hit!

Åke sa...

Ja löften är till för att hållas!!! Tänk om politiker kunde ta det ansvaret!!! Papegojan ska kollas in, dom kan bli 150 år en del. Jag har en bekant här på ön som har en som är närmare 75 tror jag det var... han har varit och hälsat på en gång och då satt han på axeln :)

Susjos sa...

Så roligt att läsa om papegojan!
Dansen såg inte ut att vara nån höjdare...

Steve sa...

Bottenbetyg till Täby kommun alltså. Varför arrangera undermåliga event?

Fick du nåt napp på papperskorgsannonsen?

Putin, vilken kille!

Eva Trillian sa...

Nu blev det jobbigt ;) Det är ju skönare för mitt fyrkantiga jag om bara skurkar heter Putin - och så blandas det in en trevlig (får man anta?) papegoja i det hela ;)