lördag 22 september 2018

Det är synd att klaga

Läste att Norge och Västkusten drabbats ganska hårt av stormen Knud. Här på Östkusten har det blåst i en hel vecka nu, så vi är vana. En form av ”Lill-Knud” kanske;-) Å visst har det blåst ned ett antal saker på vår balkong – en turkos sittdyna, en överdel från en solcellslampa, blad från en plastblomma (grrrr) åsså några få gula löv från träden utanför balkongen. Men om ni tittar på bilderna så är det väl ändå synd att klaga, eller hur!?




PS. Igår kväll passade jag dock på att ta in den orange skålen liksom min älskade vas med vildblommor i. Synd att chansa efter alla varningar tyckte jag. Bonus: skålen blev diskad;-) DS.

13 kommentarer:

nalta norrland sa...

Stormen blev väl mildare än förväntad om jag förstått rätt
Frågan är väl om det blir storm på måndag då det ska röstas om talman och alliansen tar hjälp från SD
Centern borde icke acceptera uppgörelse med SD men vem vet

Ditte sa...

Absolut ingen risk här för klagomål. Ser njutbart ut på alla sätt. Att balkongen sen får lte extra tilldelning är sånt en får ta. Men helt klart lika bra att ta in det du är rädd om så att dessa inte får nya hem så där av en vindpust. Extra bonusar i sammanhanget är är det lika bar att ta till vara. Skålen blev säkert glad.

nalta norrland sa...

Just nu läser jag Silvervägen av Stina Jackson
Samtidigt som jag försöker lista ut hur jag ska kunna fota min hals/mun så online läkare kan se
Och söker en kostrådgivare på nätet som icke kostar flera tusen
Men det vettigaste vore väl om jag lade mig i sängen å försökte sova

Johanna sa...

Här blev det inte så mycket storm, skönt, men flytta med undan lite saker i trädgården! :) Helt rätt färg på både skål och vas :)

Anki sa...

Blåsigt har vi haft, men jag tror Knud var ganska snäll mot oss på den här sidan av landet.

Tack för din medkänsla om min klantighet och till din önskan att hjälpa mig :) Tyvärr hade jag ju inte fört över bilderna - det var just i det ögonblicket jag gjorde bort mig ... och bilderna var puts väck!

Ama de casa sa...

Inget ont som inte har nåt gott med sig - trevligt med en ren skål :-)

Här är vi rätt vana med att det blåser emellanåt och såhär års gör det rakt ingenting - det svalkar :-)

Synd förresten att sittdynan som blåste ned inte var orange - det hade matchat bättre ;-)

Klimakteriehäxan sa...

Blåsigt, jo du. Joe Nesbö är bra!

Steve sa...

Inte helt riskfritt med balkonghäng i Täby.

Carita Liljendahl sa...

Varmt och skönt och mysigt, och Knud kom av sig.
Men jag ser att du förbereder dig inför vintern med SNÖ-mannen :-D

Eva Trillian sa...

Jorå - vi slogs mot stormen Knud så att ni andra skulle klara er ;)
Eller så satt vi inomhus, njöt att att vi kunde göra det och bara lät den blåsa förbi!

Åke sa...

Nej den värmen går att klaga på... däremot att det kraschar saker är väl mindre kul...

Nu blåste jag in min Skyltsöndag :)

Emma, Sol som sol? sa...

Jag undrar ju nu vad du kommer göra med sittdynan och solcellslampan ...

Husbilen-Ellen sa...

Det var nog klokt att ta undan prylar, för att inte utsätta dem för blåsten. Gäller njuta av de solstrålar som fortfarande visar sig!