fredag 21 september 2018

Hälsningar från …

… den häftigaste toaletten jag någonsin sett. Ni vet väl att ni befinner er på bloggen som heter ”Konst eller konstigt”. Alltså antar jag att ni inte är ett dugg förvånade över att ni får hälsningar från ett ställe som egentligen borde vara ganska så privat om man säger så.

The Public
Har bloggat om kvarterskrogen The Public förut, bland annat här. Man kan ha hur många åsikter som helst om inredningen, men maten de serverar håller hög klass. Toaletten också som ni ser. Okej, även här går säkert åsikterna isär, men jag var salig:-)


Kolla! En supermodern svart toalettstol med en knallröd toasits. Så himla coolt. Dessutom ser jag många praktiska och "optiska" fördelar med en svart toastol;-)


Nu till handfatet. Vet inte om det är gammalt på riktigt eller fejk, men läckert är det. Observera avrinningshålet som är ett hjärta. De bruna fläckarna är skuggor, inte smuts. Toaletten var skinande ren.


Till sist trägolvet. Har faktiskt aldrig sett sådana plankor med inristade motiv förut. Ja, ni förstår att jag bara gapade. Den toan ska jag absolut besöka fler gånger:-)


PS. Det var lite mörkt (läs: mysbelysning) på toaletten, så bilderna blev inte de bästa. Men ni fattar ändå, eller hur!!? DS.

17 kommentarer:

Ditte sa...

Verkligen annorlunda och klart uppiggande. Jättehäftigt! Och du fick till fina bilder trots mysbelysningen.
Jättehäftig! Jag brukar ju ranka restaurangerna efter toaletterna. Är toan ren så är nog köket det också...Är sedan maten också bra är det en fullträff- Har aldrig besöktthe Public men minns att du skrivit om den. Passade nu på att ta en repris på det inlägget och att titta på länken. Såg att restaurangen även finns i Sumpan och där är jag ju då så kanske ska jag testa vid tillfälle. Tips är alltid roliga att få.

Susjos sa...

Tror minsann att jag besökt The Public i Sumpan! Minns inte om jag besökte toan där?
Men coola toabilder har du helt klart tagit!
Och än en gång, tusen tack för att du kollade upp ditt hotell i Tel Aviv!!!
Varma Kramar denna varma fredag i september!

Geddfish ♥ sa...

Kul med ett toalettbesök så här på kvällskvisten!
Tjusig toalett, må jag säga. Jo, en toalett talar sitt eget språk och den här var speciell och fin.
Ha det så gott!

Reiselinda sa...

Mysig toalett, brukar också fotografera annorlunda toaletter!

nalta norrland sa...

Tjusigt *tummen upp* är inget big fan av offentliga toaletter men denna verkade otroligt kundvänlig ;-)

Du, jag hoppas Du icke slutar att fråga, kommentera å ha åsikter i min blogg, jag tycker det är skitbra att Du kommer med tips7råd, funderingar, vi tänker kanske inte alltid lika men yes jag uppskattar Dig <3

Jag visste inte hellre detta om egen remiss förrän någon kanske "lillasyster" berättade om det för nån vecka sen.

Online läkare har jag aldrig ens tänkt tanken... men jag ska kolla upp å se ifall jag hittar en dietist/kostrådgivare.

Blir min hals inte bättre måste jag väl söka hjälp.

Men alltså, jag tycker Du är toppen som ger mig välbehövliga sparkar :D

Herr Nilssons Fru sa...

Klart mysig toa. Så himla sött handfat, redigt kärleksfullt <3
Pricken över i på en offentlig toa är musik.
Kramiz o tack för toa besöket.

Steve sa...

Betydligt trevligare att besöka toaletten här än hos Mr Cake kan jag anta.

Nöden har ingen lag kan jag väl säga om färgvalet på toalocket. Men jag vet ju att det är din favvofärg så jag förstår att du blev extatisk.

Anki sa...

Riktigt tjusigt på den toan! Vilket ljuvligt litet handfat!

Ama de casa sa...

Mysbelysning och svart toastol... Är du helt säker på att det var skinande rent? ;-)

Himla läckert och kul med lite annorlunda toaletter :-D

PS: Redan på 80-talet tyckte Anders att jag skulle skriva en toa-bok med mina samlade intryck från blandade toaletter runt om i världen. Den här hade garanterat platsat i den boken som aldrig blev av :-D

Monica sa...

Handfatet och golvet ja toaletten nej men
fint att det var rent lite osmakligt med
smutsiga toaletter.
Bara att hoppas att inte eldragningen
trillar ner.
Ser smarrigt ut med alla sötsaker men eftersom
jag aldrig tar måltidsinsulin får jag hoppa
över sådana sockerchocker:-)
Att klippa ner Sture skulle nog inte impa på
uppfödaren, tror faktiskt att olika raser
luktar olika när dom blir blöta.
Ha en skön helg :-)

KajsaLisa sa...

Vilken häftig färg på locket. Jag förstår att du gillade det

Paula sa...

Där skulle jag mer än gärna ha satt ner stjärten! Och visst var dasset häftigt! Handfatet hade passat här ute på vischan, såna har många fastsatta på laduväggen fyllda med balkongblommor! Men här behövs inga blommor, dom är ju redan där! Jag är grymt avis på denna klenod till pub ni har, så Täby har 70000 invånare, ja allt är relativt, hela Ludvika har knappt 30000 och orten där jag bor 600 själar! Det ryms det mesta i vårt avlånga land. Trevlig söndag önskas från pörtet

Klimakteriehäxan sa...

Haha, det kan finnas många anledningar att känna lycka när man kommer in på toa ..................

Carita Liljendahl sa...

Vacker och tuff samtidigt! Verkligen nåt med stil och personlighet.

Eva Trillian sa...

Hurra för utrymmen som valts att ha lite personlighet även i offentliga miljöer!

Christian Lehmann Gisler sa...

Härlig nostalgisk toa....kanske kunde bli ett tema att fota allehanda toaletter inklusive rankingpoäng!

Husbilen-Ellen sa...

En klart annorlunda toa. Vad gör stilbrott, när man kan få glädjeutbrott!