torsdag 20 september 2018

Tråktorsdag - Smaklig måltid!

Efter ett delvis matigt inlägg från Mr. Cake igår tänker jag bjuda er på en lite annorlunda "måltid" idag. För jag måste ju bara visa er min senaste, dagsfärska upptäckt – svensk el-spaghetti. För er som bor på Costa Blanca i Spanien eller har besökt Tel Aviv, Israel är el-spaghetti ju vardagsmat. En vanlig ”måltid” helt enkelt, med diverse färgämnen dessutom.

El-spaghetti à la Villajoyosa med pesto-varianten till vänster och Blå Band Bolognese till höger.


El-spaghetti à la Tel Aviv - el-bläckfiskpasta.

På studiebesök?!
När jag såg den här el-spaghettin i Täby Centrum kom jag såklart osökt att tänka på just Spanien och Israel. Skrattade gott och undrade om elektrikerna åtminstone hade fått göra en studieresa till något av länderna – för att lära sig ”tillagningen” alltså. Skulle dock inte tro det.


Svensk el-spaghetti à la Täby, vanlig pasta med tomat-/köttfärssås.

Även om det blev ett ganska så roligt inlägg så är det ju en rätt tråkig vy om möter besökarna som råkar titta upp i centrumets tak. Så därmed är inlägget kvalificerat till KajsaLisas Tråktorsdag.

PS. Hittade el-spaghettin i taket på plan 1 i Täby Centrum. Här ska byggas en food court säger skyltarna. Ja, det passar ju bra det;-) DS.

21 kommentarer:

Johanna sa...

Erik hade blivit knäpp av och se dessa bilderna haha

oj, hur kunde få fram allt av det genom och goggla?. Lite nyfiken :) Dock var det ingen som visste han led av psykisk ohälsa... så inget fattar varför han tog livet av sig.

Emma, Sol som sol? sa...

Mamma spanjor, pappa israel - stackars lille elektriker ...

Reiselinda sa...

Oj, vilka installationer!

Meta sa...

Jaja är man hungrig kan allt bli mat... Hihi.
Ha det gott
Kram Meta

KajsaLisa sa...

Sorry, jag hann inte påminna dig igår, varför lade jag just ut. Men elspagetti var ett bra tema. Stolpen i Tel Aviv var häftig med kul vinkel.

Geddfish ♥ sa...

Sådana där maträtter, som jag blir tokig av, haha, för mycket spaghetti.
Nej, bevars. Min pusselbit var perfekt att hålla våra sladdar i fin ordning. Nu nej, jag får nöja mig med min dåliga ordning. Pedanten lider.

Eva på Seniorvinklat sa...

Milda makter säger jag bara.

Ditte sa...

Goa skratt från mig. Ler igenkännande. Tycker att Spanien kan ligga lite i lä här. Undrar om inte de ansvariga i Täby har varit i Kina och andra delar av Asien på studiebesök för att få till detta. Kreativa tankar och viktigast att det fungerar. Men känns helt klart som ett nytt grepp av Täby kommun. Kul med en "food court" här. Kanske kör de på gasol. Ingent råkig torsdag inte...

Susjos sa...

Haha!Inte alls en tråktorsdag här inne hos dej, underbart inlägg med pastainslag!
Å lustigt nog har jag också Israel med i mitt inlägg idag...hihi telepati eller vad är det?!
Kram!

Susjos sa...

Hej igen!
Jag har bokat en lägenhet på The Home Apartments Tel Aviv.
6 Frishman St Corner of Hayarkon St. Vet att lägenheten ligger nära stranden.
Bokat har jag gjort via booking.com, och betalar gör vi på plats, och det är fri avbokning fram till i maj någongång.
Tyvärr kräver de flesta hotellen betalning direkt och priserna har gått upp otroligt!
Priset jag har fått för 6 nätter är c:a 11 152kr, och det är tyvärr ett för högt pris på denna lågbudget lägenhet! Men många ESC-fans bokar nu, bara över en natt hade priserna gått upp massor på det hotell våra gaykompisar ska bo, om vi bokade där skulle det nu kosta 26000kr för 6 nätter...

Susjos sa...

Men har du kontakter med dem på Rock Apartments... och är de inte fullbokat å har bra priser så bokar vi ju om!!!!

Susjos sa...

Det gäller 13 maj till 19 maj....

Åke sa...

Ja varje gång jag ska koppla el i centraler, lampor, ljusrelä, strömbrytare med trappfunktion tex kommer jag på varför jag inte blev elektriker (ja som du ser på dina bilder) ;) Detta ger mig en känsla av virre varv på mycket hög nivå!!!

Jo du: Nu har jag försvarat min brittsommar ;)

nalta norrland sa...

Otroligt elfel å fult, händer nog oftare än man vill tro att det blir sånna där nystan.

Ama de casa sa...

Haha! Hög igenkänningsfaktor här :-) Kul jämförelse med spagetti och perfekt iakttagelse att det blir en food court :-D

Fast jag tycker i och för sig att dom där elspagettisarna är mer fascinerande än tråkiga, men så vackert är det ju inte :-)

Anki sa...

Haha ... vilken härlig spagettimeny! Inte ett dugg tråkigt dock ... bara fascinerande!

Johanna sa...

Ibland när man kryssat i frågan, och klickat på rösta, får man ibland trycka på visa resultat för se hur det står :)

Herr Nilssons Fru sa...

Vilka vackra konstverk - men jösses de ser livsfarligt ut. Om det är något jag har respekt för så är det elledningar. Har en son som är elektriker, fattar inte hur han vågar :) Men bilderna blev väldigt häftiga och med väldigt annorlunda motiv.

Kramiz o go helg

Christian Lehmann Gisler sa...

Å huvale, ser otäckt ut

Lillian "sognafaret" sa...

Det er så trivelig med slike hverdagsblogger. Koser meg med å lese andres betraktninger på livet, og hva som skjer i hverdagen. Godt jeg ikke er elektrikker, for tror jeg hadde litt å gremmes over med slike ledninger. Ha en riktig god søndag!

Eva Trillian sa...

Ett under att elen fungerar :) men det kanske den inte gör helt problemfritt heller ... Galet!