söndag 20 september 2015

Skyltsöndag 19 – Rolig blandning

Sorry guys för ett sent bidrag till Skyltsöndag (och inga kommentarer hos er under hela dagen). Men denna strålande fina höstdag med en temperatur på drygt 20 grader har jag spenderat utomhus på ett unikt äventyr faktiskt. Avrapportering kommer imorgon.

Nu till mitt bidrag till Skyltsöndag. Tre roliga skyltar som jag hittat under den gångna veckan. Enjoy! Å ni – 1 000 tack för att ni bidrar med så himla många fina skyltexempel. Love it:-)

Bara så att ni tror mig - ombyggnaden av herrekiperingsbutiken är fortfarande inte klar. Men för att hålla löftet på skylten har ju byggarna 10 dagar på sig.


Avgasrör som låter mycket räddar liv. Det ligger något i om jag tänker efter;-)


Klart man äger (own = äga) om man är från Skåne. Sorry alla ni som bor i nollåtta;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den bara.
En lista på alla som gillar att skylta på söndagar hittar ni här.

PS. Kikar in hos er under kvällen. DS.

23 kommentarer:

Stare Ström sa...

Självklart är jag mest förtjust i den nedersta skylten! :-)

Geddfish ♥ sa...

Kul, att du också är en sån där bilskyltsgluttare! Det har jag varit i många år och ständigt fantiserat om bokstäverna, de liksom talar till mig ibland, haha.
När Sigge och jag träffades hade jag MFS (mammas fina Sarah)740 och han CCD 740. Ingen hade Volvo ;)
Jag har också solat mig i söndagens vackras glans!
Fortsatt trevlig afton!

Mias Mix sa...

Du gjorde helt rätt i att tillbringa dagen ute i det underbara vädret! Rena rama sommarvärmen idag. Är ju varken skåning eller nollåtta... och inte äger jag min bil heller eftersom den står på min man...
Tusen tack för din omtanke och kramar. Och jag har varit inne i min egen bubbla några dagar nu så jag har liksom inte klarat att tänka på så mycket mer. Men vill säga att jag är riktigt ledsen för din skull som förlorade en kär vän. En riktigt djävla skitsjukdom är vad det är!

Maria sa...

Klart att Skåne äger!!
Och visst har vi haft toppenväder i dag, synd bara att jag inte kunnat vara ute och njuta av det.... :-(

Kicki sa...

Blir nyfiken på den första...hinner de bli klara, vad är det som hindrar?!
Du måste hålla koll och återkomma med en ny skylt!

Eva Trillian sa...

Bra skyltar, speciellt den från Herrekiperingen :) Det är ju som ett löfte om fler klokheter på skylten också!

KajsaLisa sa...

Hoppas att dom kommer igång, den där skylten har ju blivit en följetong. Sen stämmer det i mittenbilden, har jag en motorcykel liggande utanför min vänstra bakskärm så vill jag höra den det är säkrast så.
Skall kolla in Söndagen sen, missade den i stan. Det blev fokus på fredagen istället.

Comsi comsa sa...




Ja vi får allt se om de håller sitt ord, hi hi hi... =)

Susjos sa...

Nu längtar vi till Herrekiperingens öppnande!
Och tja, skånebilen ser ut att komma från Nacka dock! Hihi...

Anni sa...

Egen, skulle jag ju säga om sista skylten. Man är ju lite egen i Skåneland ...
och NU har jag fattat var din herrekiperingsaffär ligger. tänk att i butiken bredvid köpte jag mina första egna högtalare när jag flyttat hemifrån. Bodde några kvarter upp åt höger där framme ...

Kolonilotta sa...

Det ser ju långt ifrån färdigt ut!
Vad förvånad man blir....
Jag bara älskar att leta roliga regskyltar också.
Brukar försöka få till roliga meningar av de tre bokstäverna som förkortning. :)
Och visst var det Karlavägen!
Bra gissat! :)

cissi sa...

Loud pipes safe lives, är nog sant när det gäller mej i varje fall. Jag lyssnar mer än jag tittar när jag cyklar och tysta bilar har fått mej att bli överraskad ett antal gånger.
Ha en fin vecka!

Susanne ❤️ sa...

Känns som det är långt kvar på det bygget ....
Reg.skyltar är roliga när man hittar dom rätta :) och det gjorde du !!
Så klart du skulle vara ute o njuta av vårat fina väder vi hade :)
Kram till dig och tack för alla dina Goa kommentarer ❤️
Sanna

Marina sa...

Man kan hinna mycket på 10 dagar...(fast å andra sidan står det väl inte vilket år!)

cat sa...

Loud pipes annoy skulle jag nog vilja säga. Bra att veta att man äger sin bil även genom regskylten.
Ser fram emot fler skyltar när butiken väl har öppnat igen.

Steve sa...

Jag förstår att du tar vara på de härliga dagar som återstår innan hösten helt tar över.
Byggjobbare, brukar dom hålla tiden?
Rejäla avgasrör släpper oxå ut en hel del som bidrar till motsatsen.
Farlig reg,skylt då många kan göra anspråk på det fordonet. Ja menar, är den min egen så.......

Carita Liljendahl sa...

På den första bilden var det verkligen en salig blandning av planscher och skyltar.
Registerplåten var också rolig!

Andra året i Hjo sa...

Registreringsskyltarnas bokstäver sätter alltid fantasin i rörelse. Om det fattas vokaler. Bra det.

Ama de casa sa...

Helt klart rätt prioriterad från din sida :-)

Nu vet jag precis var den där affären med balla skylten ligger - hade bättre koll på grannen, faktiskt :-)

Husbilen-Ellen sa...

De får jobba på de sista tio dagarna i september!

Unknown sa...

Bra skyltmix.
Har inte observerat eller du har inte tidigare visat cowboyn till häst=den gillar jag.
/kiki

Paula i pörtet sa...

`Jag har länge varit lite avis på stadsbor som kan frossa i skyltar! Den ena snyggare, roligare, tuffare än den andra...Här på vischan har vi bara hastighetsskyltar. Och natur, och skog, till förbannelse..."ler" Nejdå, jag ska inte flytta till stan men ibland behöver man nog miljöombyte. Våra asylsökande i byn anser nog att de har hamnat långt ifrån all ära och redlighet, med en buss till stan om dagen och två turer hem...

Tony sa...

Snygg neonskylt på översta bilden.