onsdag 16 september 2015

Det är roligt att åka kommunalt

Japp, det är roligt att åka kommunalt med buss, tunnelbana eller tåg. Här kommer några bildbevis som jag tagit idag.

Brukar sätta mig på platser för funktionshindrade i bussen. Där kan man sträcka ut benen och blogga, läsa en bok eller roa sig med att "komplettera" skylten. Observera att det inte är jag som har "klottrat" där.


Perrongen på Södra Station (pendeltåg). Visst är det roligt att gå fram mot mitten när man ser den här söta skylten på det färgglada golvet.


Ett tåg på Södra station. Här kom det ett pendeltåg från andra hållet så jag hann inte zooma in helt. Idiotsäkert helt enkelt att hitta dörröppningsknappen.


T-banestationen Universitet. Där träffade jag på Reuben - en 11 veckors Bostonterrier valp. Här kunde jag inte låta bli att fråga om jag fick fota honom. Är ju hundrädd, men här smälte jag.


Tjejen berättade att den slutliga storleken på Reuben kommer att vara 11 kilo. Kan även tillägga att Reubens matte var väldigt vacker och klädd i kläder från 1950-talet. Hur klassiskt snyggt som helst. Husse jobbar som tatuerare och det syntes på alla synliga kroppsdelar inklusive ögonlocket och ett öra. Vågade inte fråga om jag fick fota, men klämde ur mig ett "Coola tatueringar". Fick ett leende och ett "Tack så mycket, jag jobbar som tatuerare, men har semester den här veckan" tillbaka.

Som sagt, det är himla roligt att åka kommunalt här i stor-Stockholm. Hoppas att ni också tycker det efter det här inlägget:-)

20 kommentarer:

Stare Ström sa...

Onekligen ett underhållande sätt att ta sig fram!

Och så synd på chiliplantan. Var glad att du slipper de slemmiga mördarsniglarna i alla fall!

Rantamor sa...

Bild ett..
ser att bilden föreställer någon med två äggstockar !!
Bild två..
Trångt då går jag låååångt därifrån, ett norrlands beetende.
Bild tre..
Så skönt att veta vars man ska trycka om man inte riktigt når upp.
Bild fyra..
Näe jag gillar inte den skeevt seende hunden.
Bild fem..
Inte nu heller....

Tjingelingen från Rantamor.

Unknown sa...

Klart man smälter inför en såndär söting,
/Kiki

Geddfish ♥ sa...

Fullkomligt smälte inför hundbilderna! Så söööt!
Jodå, helt rätt, jag åker mycket kommunalt, när jag inte tar apostlahästarna, stålhästen eller Volvolina.
Alldeles utmärkt med tåg och buss för att kolla folk och mycket annat som man upptäcker då. Bara att liksom hänga med...... njuta av färden.

Susjos sa...

Oftast är det ju inga problem med att åka kollektivt, och det är faktiskt ganska smidigt ända här utifrån förorten. En buss till pendeltågsstationen (tar 5 min), och så pendeln in till centralen på 20 minuter,helt okey! Värst är när man ska åka hem och det inte går någon buss från stationen,såklart går jag..men i mörkret är det inte så kul.
Underbar bild på den lilla valpen, och glada bilder från vår stad!

Comsi comsa sa...


Är det säkert att det inte var du som var där och klottrade på ena skylten? =)
Valpen var helt bedårande å du var modig som vågade be om lov för att ta en bild.
Mattes mun fick också vara med på ett hörn. =))

Steve sa...

Jag känner i a f inte igen mig på den första bilden, då jag har käppen i höger hand.
Reuben 11 kilo, vad är det mot Nelsons 63 kilo.
Kommunalt resande? Jag föredrar att i alla lägen åka med D.

KajsaLisa sa...

Håller med, finns det något tråkigare än att sitta ensam i en bil i rusningen på Essingeleden.

Marit Johansson sa...

Jag har precis börjat en kurs i informationsdesign, tänker genast att den där informationsdesignern har gjort ett riktigt bra jobb :) och då menar jag alltså tredje bilden inte ettan haha
SÖt hund!

Eva Trillian sa...

Reuben! Alla roliga foton och skyltar i ditt inlägg föll i glömska när Reuben dök upp i bild ;) SÅ söt!

Susanne ❤️ sa...

Du är ju för underbar :)
tror nog visst att du var där och klottrade lite ;) hihi
Perfekt om man är kortväxt att hitta knappen… fanns det ngn för oss långa också ;)
Och Reuben är ju såååå söt och häftigt med en tatuerad 50-tals inspirerad tjej !!
Förstår att du inte våga fråga ..Men hade vart kul att se kombinationen där ;)
SV. jag går på rehablitering för att lära mig lyssna på kroppen känna av och hantera… låter flummigt kanske men jag har ju mina hjärtproblem och på det vart det lite mycket förra året så kroppen slutade producera ett livsupphållande hormon, kroppens sätt att säga nu var det nog… låg på sjukhus i två veckor innan dom ens fick ordning på det ngt..
och då remiterade thorax och endorkrin mig gemensamt till det här för att min kropp kommer inte klara en ggr till ..som dom sa..
Då gäller det att lyssna som sagt …
Blev lite långt men svårt att förklara kortare...
Stor kram till dig finaste ❤ Sanna

Ama de casa sa...

Hoppsan! Jag trodde ett tag att det var söndag... ;-)

Jag gillar också att åka kommunalt, finns hur mycket som helst att kolla på - extra plus när man hittar såna där sötnosar som Reuben :-)

cat sa...

Åh Reuben är ju hur söt som helst! Vilken tur att du fick fota honom. Första skylten kändes väl lite väl prepubertalt nedklottrad, men övriga skyltar gillar jag skarpt.

Kolonilotta sa...

Du är ju bara för rolig...!
Jag får nog lyfta huvudet lite från mobilen när jag åker till och från jobbet så kanske jag också ser en massa roligt!
Eller så är jag så van vid allt tokigt så jag inte reagerar längre.
Idag såg jag en kille med rosa hår på Karlavagnen.! :)
Det var roligt!

Monica sa...

Vilken liten sötnos blev du inte
sugen på att skaffa valp;-)
Ha en skön kväll

Carita Liljendahl sa...

Faktiskt riktigt roliga skyltar. Och fastän man kanske inte ska heja på klottrandet så tyckte jag första bilden var kul.
Och de två sista är ju supersöta!

FREEDOMtravel sa...

Underbara kort på hunden och matte! Jag är ofta för feg på att fråga om jag får fota... borde bli bättre på det! ;)

Anki sa...

Åååhhh jag vill ha en egen Reuben!
Åka kommunalt... vet inte ens hur man gör i hemstaden, så det är nog uteslutet att jag åker till Stockholm och provar... kul skyltar i alla fall :)

Anni sa...

Åh! Jag hade velat sett honom, tatueraren alltså. Han kunde ju ha blundat! Ja, egentligen hade jag velat se båda två (alla tre), för kombinationen av stilar låter helt osannolik.

Maria at inredningsvis sa...

Hahaha det underbaraste är att åka spårvagn när någon har pissat i sätet breve :) Hoppas veckan blir givande.

Idag har jag bokhylle tips på bloggen :)

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor