onsdag 9 september 2015

Konstig onsdagsblandning

Egentligen hade jag tänkt att ge er min analys från tv-soffan av gårdagens fotbollsmatch mellan Sverige och Österrike (1-4). Men jag är väldigt mån om mig själv och vill inte spä på min depresssion ytterligare. Dessutom var jag inne på att rapportera om ännu ett väntat besök idag – två killar som utförde OVK (Obligatorisk VentilationsKontroll) och som bytte ut alla ventiler i lägenheten. De återkommer imorgon för att justera luftflödet. Men det besöket var så lite upphetsande att jag inte vill tråka ut er med det heller. I stället får ni se tre riktigt roliga bilder från Ulriksdals Slottsträdgård och Handelsträdgård samt ett naturligt konstverk som kunde ha sålts där för dyra pengar.



Det där föreställer faktiskt blommor. Fick peta lite på dom för att inse att det inte var Läkerol pastiller eller knappar. Riktigt skojsiga små saker tycker jag.


Älskar dessa rostiga fötter, även om de kostar 1 598 kronor/styck. Men inte vill jag ha en eller två högerfötter i trädgården eller hur!? Så vart tog vänsterfötterna vägen...


Den här kreationen har naturen åstadkommit alldeles själv och den är defnitivt värd 1 598 kronor på Ulriksdals Handelsträdgård tycker jag. En parkeringsruta ingår i priset, då konstverket finns på "min" parkeringsplats;-)

19 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Superläckra blommor ju! :-)

Den där frisyren på sista bilden hade jag för några år sen... ;-)

Ama de casa sa...

sv: Klart att Vänner är en TV-serie! Tänkte att du såg på den (som heter Friends på originalspråk). För inte var det väl den där deprimerande fotbollen du kollade på? ;-)

Guldkryckan sa...

Fotbollen ja...tack för infon....vi åkte på stryk således.
Synd...men så kan de gå :(

Ventilationsgrejen där ja...de där ventilerna (bild på gårdagens inlägg) som man aldrig har öppet vintertid då man som regel näst intill fryser ihjäl om man gör så.
Frisk luft är nyttigt, men det finns gränser ;)

Nu är det bara två dagar kvar....härligt....fast du har det ju gott hela veckan....grattis :)

Ha de bäst Bp.

Susanne ❤️ sa...

Såg ut som karameller och svampar ;)
Fötterna var ju underbara men en av varje borde det ju som sagt vara, tror högern fick fötter och passade in i ngns trädgård ? ;)
Frisyren känner jag igen haha så såg vi alla ut på 80talet haha
Stor kram till dig Härliga BP
Sanna

Susjos sa...

Hm, vi pratar alltså inte mer om matchen..
Å jag trodde helt klart det var karameller på de första bilderna!
Snygga fötter...men man behöver en vänsterfot! :-)

Kolonilotta sa...

Ser absolut ut som godis! :)
Och som sagt...!
Matchen är ett minne blott och inte värd att ta upp!
Fortsatt fin kväll till dig! ♡

Comsi comsa sa...


Men du är ju helt otrolig med dina foton kvinna.
Godiskonstverket var hur roligt som helst, bara det nu inte kommer en godissugen förbi... =)
Vänsterfötterna fick sparken, hi hi hi....
Frisyren är igenkännande, hade en gång något liknande.... =)

Steve sa...

Det var många av de svenska spelarna igår som verkade ha tappat ena foten, så de hade kanske inspirerat till detta konstverk.

Geddfish ♥ sa...

Vänsterfötterna fick kalla fötter, haha och sprang iväg, ville inte va med på bild!
Frisyren, jo jag tackar, jag. Det fotot var nästan bäst, så naturlig, liksom ;)

Unknown sa...

Det här är vad jag kallar för ett konstnätligt inlägg.
Dessa sk blommor, fattar inte, knäppare än knäppast. :-)
/Kiki

KajsaLisa sa...

Trodde också på pastiller först. Sista bilden har du nog fuskat lite med i alla fall, erkänn !!!!! :)

Eva Trillian sa...

Tittade en bra stund på första bilden innan jag började läsa och trodde nog faktiskt att det var någon sorts godis jag tittade på :) kanske för att du är bra på att lägga upp ätbart i bild i vanliga fall!
Hoppas allt är bra med dig! Ska läsa ifatt dina in lägg och kolla läget nu :)
Det har varit segt att återgå till en förkyld vardag - men den normala lunken är snart igång!

Marit Johansson sa...

Det var väldigt märkliga blommor, ser mer ut som svampar :) gillar dem i alla fall.
Alla vänsterfötter kanske redan var sålda!

Monica sa...

Vilka mystiska växter, har aldrig sett något liknande.
Halmgult hår runt brunnen var ju riktigt snyggt.
Det blev fel på Onsdagstemat, gjorde det som stod uppe men det var ju förra veckans blev förbannad och raderade det HAHA
Synd för Argos var med
Ha en bra dag

Marina sa...

Som tur var så ställde vi aldrig klockan för att gå upp och titta på matchen. Det känns rätt bra att det beslutet togs ;)
När det gäller konstverken så är frågan om inte det sista är bäst!

cat sa...

Jösses vilka läckra blomsaker! Jag skulle också hellre vilja ha en vänsterfot och en högerfot, fast inte till det priset.
Brunnen har verkligen fått en riktigt snygg peruk. Den skulle platsa i vilket hårdrocksband från 80-talet som helst.

Stare Ström sa...

Sista bilden är klart bäst!

Carita Liljendahl sa...

Verkligt fina bilder! Den sista är ju fenomenal!
De första ser ut som godis, sådana där hårda syrliga :-)

Mias Mix sa...

Tack, fotbollen vill jag helst glömma. Och det där ser ju precis ut som godis!!
Och visst är ditt konstverk värt massor av pengar :)
Idag har det verkligen varit varmt och skönt. Har mest suttit i massa jobbiga tråkiga samtal idag men hann ut en liten stund.