lördag 26 juni 2010

Shannaras Saturday Mix: "Angles"

Shannara vill det har lite "vinklad" idag. Ett himla roligt tema speciellt då jag läste fel vid en snabbkoll och uppfattade uppdraget som "angels" - änglar alltså. Så jag fick mig ett gott skratt redan innan jag valde ut "rätt" bild.

Balkong
Bilden är tagen i torsdags och passar perfekt till temat tycker jag. Balkongen "hängde" helt ensam högst upp på huset på Upplandsgatan i Vasastan, Stockholm. Ingen annan lägenhet där hade balkong. Ja och om ni vill räkna vinklar så hittar ni massor. Hoppas ni gillar bilden.

Fler "vinklingar" hittar ni här.

PS. Observera att det här inlägget innehåller inga "fotbollsvinklingar" ;-) DS

13 kommentarer:

Hörni sa...

Vad lustigt med en enda balkong på hela huset. Bilden är cool och roligt vinklad.:)

Ha en fortsatt härlig midsommarhelg!:) Kram

Hörni sa...

Sv: Jag funderar på att ta ett glas vin varje kväll. ;D

Ps: Jag får ont i öronen av öronproppar tyvärr. Jag använder det ändå ibland, men efter en natt har jag ont flera dagar.

Petra sa...

Älskar dina fyndiga inlög. Glenn Strömberg har alltid varit min stora idol. Han är fortfarande grym. Kram

Maboe sa...

Kjempefint bilde. Jeg har alltid synes at sånne balkonger er litt skumle, det får du fint fram med vinklingen på bildet!

anne sa...

det där blev vinklat, i allra högsta grad! Himlen bakom är vacker!!!! Kanske extra vacker tack vare fasadens nyans?

egoinasmamma.nu sa...

Vinkeln du har tagit bilden i gör nästan så jag känner mig höjdrädd trots att "jag står på marken". Hoppas du har haft en underbar midsommarafton!

Olga T sa...

1. Väldigt snyggt foto!!
2. Kul vinklingar på temat!
3. Jag är också med. (strax)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Ja, vinklad går att tolka och mycket vinklade foton har jag åtminstone tagit under helgen.

Din bild var skön och bara en balkong på ett stort höghus eller i alla fall ett flerfamiljshus låter lite mysko.

Vilken av mina växter ska få symbolisera vinklat? =) Det går som i det tecknet just nu.

Shannara sa...

Perfekt med både vinkling OCH vinklar! =)

Men vad skumt med en balkong mitt på så...

Ps. Jag hann med tvätten och ja, mina ungar har en del kläder, men de har fått lära sej att man inte måste byta byxor varje dag. ;) Dessutom hör det tack och lov till ovanligheterna att jag tvättar en gång i veckan... Haha

http://ellisu.blogg.se sa...

Hahaha sådant ser ju sjukt mobbat ut egentligen, undra hur de tänkte där?

Hoppas du haft en fin helg Beate <3

egoinasmamma.nu sa...

Upp och hoppa, det är morgon! :D God morgon!

Anonym sa...

Haha, jag läste också änglar och började fixa en bild med mina ängla-örhängen! Då sa hjärnan att det heter inte vinklar!!! Vilket läckert perspektiv! Visst är det annorlunda med bara en balkong på ett stort hus. Det finns ett sådant här i stan som är ganska nybyggt. Funderar ofta på varför.
Ha en bra sommar!

Jess sa...

Jodå, här finns några vinklar att räkna på!
Smart!!