torsdag 22 februari 2024

Tråktorsdag



RIP Daniel
Den tråkigaste nyheten hittade jag hos bloggkompisen Paula idag. Hennes fyrbenta följeslagare Daniel har lämnat jordelivet för att återförenas med sina kompisar i hundhimlen. Nyheten gjorde mig ledsen, då jag har förstått att prinsen var så mycket mera för Paula än ”bara” en hund. RIP Daniel.

Bokrea
Självklart vet jag att jag kommer trilla dit även i år. Precis som Klimakteriehäxan har jag varje år de bästa intentionerna att inte komma hem med några nya böcker från bokrean, men när det är rea på rea då är det ändå kört.

Travar
Besökte Akademibokhandeln igår och såg lastpallar med tusentals böcker sorterade efter kategori. Estetiskt tilltalande – nej! Och boken ”Straff” av Ann-Helén Laestadius som kostade 99 kronor (Ord. 269 kr) hade jag köpt förra veckan som pocket för 69 kronor. Sånt känns tråkigt. Gillar inte att bli lurad…

Månadens bok
Är ju medlem hos Akademibokhandeln och får då köpa böcker till ”vänskapspris” varje månad. Och det gör jag så gärna. Även ICA har börjat med ”månadens bok” för 69 kronor. Hittills har jag samlat på mig 16 böcker som väntar på att bli lästa på balkongen under sommaren.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

PS. 3,2 plusgrader och grått, grått, grått. Det är också tråkigt;-) DS.

11 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Tråktorsdag ja, min spontana reflektion är att mycket ska man höra innan öronen trillar av.... Tråkigt Daniel, RI. Trist också att känna sig lurad på bokrean. Sådant är fult tycker jag.

christian sa...

Alltid jobbigt för mattar/hussar när deras älskade försvinner.... :(
Annars tänkte jag att det knappast borde va nån tråkig dag för dig när det är bokrea.....MEN...jag brukar alltid kolla på nätet först, oftast är det billigare där å dessutom har de sällan de böcker jag vill ha...

Hanneles bokparadis sa...

inte tråkigt titta på böcker, men tråkigt med Paulas hund.

nalta norrland sa...

Boktips? Vad har Du lagt i Din hög… jag har Cilla och Rolf Börjlind i min liksom David Lagercrantz
det blev även en ny kokbok 😅 jag har ju kokböcker i en Billy bokhylla 40x200 cm och behövde egentligen inte fler 😜 men Du vet ju hur jag är.

Guldkryckan sa...

Så jobbigt när en fyrbent vän lämnar oss, vila i frid fina vovve.
Har aldrig varit på en bokrea vad jag kan minnas, borde nog prova på det någon gång antar jag.

Ha nu en fin kväll Bp.

Äventyret framtiden sa...

Tråkigt, verkligen, att lilla Daniel inte finns här längre.
Bokrean däremot känns inte tråkig alls. Nu ska jag gå vidare till Paula, det känns inte alls roligt detta men livet, det livet.

Ditte sa...

Så trist att Daniel lämnat jordelivet. Ska höra av mig till Paula och har ännu inte hunnit läda hennes blogg idag.
Ja, lite trist väder var det absolut men dock lite ljusare dagar. Bra så.
Ja, bokrean. Har varit där men väldigt mycket folk så jag gör ett nytt försk på fm i morgon. Har som du köpt billiga pocket när erbjudanden kommer.
Detta att bli lurad och känna sig lurad ogillar jag också. I alla avseenden.
Men hoppas på några boknapp i morgon.

Susjos sa...

Åh, så sorgligt med Daniel, ska också gå in på hennes blogg strax.

Fint att du har en massa böcker som väntar på att bli lästa på din balkong i sommar!
Tacksamt nog "lånar" jag böcker gratis på mitt konto Legimus, men nog är det annorlunda att ha en fysisk bok i händerna ;-)
Kram!

Anki sa...

Ja, det tråkigaste denna dag var absolut att Daniel fått somna in. Såå sorgligt.
Böcker är ju aldrig tråkigt, men numer går jag aldrig på bokrean .. annat var det förr. köper pocket på nätet eller i mataffären och en del köper jag på Bokbörsen, oftast till mycket bra pris.
Ha en bra fredag!

LillaSyster sa...

Än har jag lyckats stå emot bokrean....men den är ju inte över ännu.

Annika sa...

Bokrea är ju trevligt. Men mindre trevligt med den lilla hunden såklart.

Brukade älska bokredan då jag bodde i Sve. Nu tror jag den kommer att vara över då jag snart dyker upp, men det är OK. Numera laddar jag ju ner svenska böcker direkt på min Kindle.
Låter bra att du har ett bibliotek att bita tag i när dt blir varmare på din balkong i vår och sommar. Mysigt

BP, önskar dig en god helg!