torsdag 15 februari 2024

Tråktorsdag

Dimma över "min" skog.

En av fler snöhögar som växer till sig för varje dag...

Lite mystik här på innergården. Den snöfria gångvägen ser ut som ett frågetecken.

Är man masochist så är man;-)


Tycker ni att min parkeringsplats och min innergård har blivit till en följetong den här vintern? Den gångna sommaren också för den delen? Själv börjar jag nästan tro det. Om ni minns förra veckans bidrag till Tråktorsdag här, så ser ni att det är minst lika tråkigt som dagens, fast förra veckan var det åtminstone snöfritt…

Dimma
Mina fönster är minst sagt skitiga, så när jag tittade ut mitt på dagen trodde jag att det var de smutsiga fönstren som gjorde att det såg lite ”mjölkigt” ut därute. Men det var inte fönstrens fel. Det var dimma på riktigt. Drog en lättnadens suck;-) 

Masochist
Vid det här laget börjar jag också tro att det bor en masochist inom mig. En normal funtad människa hade kanske fotat snöhögarna på avstånd, om ens det. Men normal är nog knappast mitt mellannamn. Gillar uppenbarligen självplågeri och envisas med att ta en närbild på eländet också;-)

Tråktorsdagar förpliktigar - uppenbarligen;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

15 kommentarer:

LillaSyster sa...

Skitig snö nu...
.hoppas att eländet smälter bort nu. Dimma här också, som att köra i minimjölk.
Imorgon kör vi på färg!

femfemman sa...

Dimbilden är väldigt fin. Dimma är fotogent!Eller vad det heter. Blir fina bilder iaf.
Härligt med plusgrader.
Ha en fin kväll!

Äventyret framtiden sa...

Man kan väl vara en masochist när det är en tråktorsdag och snön ser ut som den gör. Det lite roliga är ju att snön brukar se ut så när våren är om knuten.

Guldkryckan sa...

Hjälper inte att tvätta fönstrena här heller, grått och trist… usch.

Ha det bäst trots allt Bp. 🙏

Hannas krypin sa...

Det ser lika grått och trist ut som det gör hos mig. Älskar snö när den är vit och fin men det där blaskiga kan ju vem som helst bli depp av. Det har varit dimmigt här med idag. Mina fönster behöver dock putsas ändå. Funderar helt seriöst på att köpa den tjänsten i år så det blir ordentligt gjort.

nalta norrland sa...

Smutsig snö har vi från mitten av mars när plogbil och snösväng är nere på marknivå.
Från slutet av mars brukar snön och vintern vara en grå smörja inne på samhället.
Har ingen aning om vars Du ska fokusera och koncentrera Dig på dom är mindre grått och smutsigt.
Frågetecknet var ju kul.
Jag startade dagen eller rättare sagt morgonen med migrän och nu är jag redo att kasta in handduken och säger go natt sov gott kram

KajsaLisa sa...

Du fångade verkligen dagen idag, finns det något tråkigare än skitig snö. Dimman var väl inte så kul den heller men det var ju varmt i alla fall.
Tack för länken.

Ditte sa...

Verkligen tråkigt väder denna torsdag. Här rejält med dimma på morgonen och förmiddagen, sedan bättre och fram på sena em full dimma igen. Trots att vi bor på kajen, 10 m från vattnet var det svårt att se det och omöjligt att se över till andra sidan kanalen.
Tycker dina bilder verkligen visar det trista vädret idag-
Och det bruna/grå i snön är ju så fult.
Mystiken på din innergård fångade du fint.
Nu önskar vi en piggare fredag. Visst?

Åke sa...

Den dagen såg verkligen att gå i moll... det höll den på göra här med men Timrå IK vann på straffläggning :) DVS då utgick tråktorsdag för min del... hoppas KajsaLisa förlåter.

christian sa...

Närbilder? Jajamen, det ska det va....snö på avstånd har man ju sett tillräckligt!
Bilderna passar onekligen till temat, sen är det alltid roligt när ditt område sveper förbi i nån pausbild på tv, där gör det sig riktigt bra!

Ha en god fredag!

Susjos sa...

Snacka om tråktorsdag, vädret var verkligen inte kul, undrar om det inte är värre idag...ute spöregnar det nu ,positivt är väl att snön försvinner, men ut tänker jag inte gå!
Ha en trevlig innekväll!
Kram

Annika sa...

Ärligt, det var en äkta tråktorsdag. Iallafall utomhus.
Jag hoppas att den inte var tråkig fö. Men just det där vädret är ju DEPP!!!

Hoppas du ser solen i helgen!
OCH med detta önskar jag dig en mkt trevlig sådan!

Anki sa...

... och idag är det ännu tråkigare - i alla fall här. Regn, dimma, dimma och mer regn!

Anni sa...

Tråkig vinter i år! Anar att dina snöhögar krympte en del i regnet på fredagen? Idag påstås det bli sol, nog är det typiskt att jag ska jobba?

Carita Liljendahl sa...

Ja, inte kan man ju med bästa vilja i världen säga att dimma och gråväder i februari är härligt 😂 Bara att stå ut nu.
Och jag har hellre detta "skitväder" istället för minus 20, då jag undviker att gå ut.
Fin närbild av eländet - denna form av självplågeri kräver mod 💪😄