måndag 12 februari 2024

Glad måndag med Selfie - ”Kärlek”


1. Kärleksfilm! Törnfåglarna (The Thorn Birds). Säger bara Richard Chamberlain;-) Så himla snygg han var. Även Philadelphia med Tom Hanks och Denzel Washington var riktigt bra.

2. Kärlekslåt! She loves you, yeah, yeah, yeah. Beatles.

3. Kärlek till barn! Har inga barn, så den frågan kan jag inte svara på.

4. Kärleksbok! Kan inte minnas att jag läst en kärleksbok. Kärleksromaner och Feelgood är inte min grej;-) Men jag älskade Harry Potter serien;-)

5. Kärleksmat! Allt från raggmunk, pastarätter och asiatisk mat till skaldjur och bläckfisk.

6. Kärleksdryck! Där är jag tråkig. Vitt vin och Brämhults. Kolsyrade drycker får mig bara att rapa;-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

Klimakteriehäxan är upphovskvinnan till ”Selfie”. Glöm inte att skriva en kommentar hos henne med länk till ert Selfie-bidrag.

PS. Bilden jag lägger upp passar perfekt till inlägget. Den visar bloggkompisen Susjos och hennes väninna (i turkosa boor) på andra Mellotävlingen i Skandinavium i Göteborg i lördags. Var väldigt glad att jag upptäckte Susjos i publiken. Hennes kärlek till Mello och ESC är ju vida känt och har smittat av sig till mig, åtminstone till snabbspolningen;-). Tack LillaSyster för att du mejlade instruktioner till mig hur jag kunde ”hitta" henne. DS.

17 kommentarer:

LillaSyster sa...

Tack för länken =) Du och jag är ju lika mellofrälsta.....men vi såg ju Susjos och det var ju det viktigaste!
Min Selfie är klar, men publiceras först imorgon. Kul att läsa dina svar. Ha nu en bra måndagskväll. Kram

femfemman sa...

Törnfåglarna oh ja! Har sett serien två gånger och läst boken lika många gånger. Är nog den enda bok jag läst om som vuxen.I alla fall medvetet.
Omöjlig kärlek, det är nog den vackraste...

Klimakteriehäxan sa...

Kul att se bildbevis med Susjos på Mello, inte för att jag tvivlade på att hon var där men ändå ...
Kul också att läsa dina SELFIE-svar. (fast jag tänkte inte att man prompt måste ha egna barn för att tänka på nåt svar på den punkten).
Vitt vin är nästan alltid gott, bara det är kallt nog.

Hanneles bokparadis sa...

har både läst och set Törnfåglarna, starkt!
Nostalgi med Beatles, härligt! Så mycket god mat det finns...

Äventyret framtiden sa...

Törnfåglarna som film såg jag minst två gånger kanske flera, boken har jag också läst några gånger.

Tack för Susjos! Det är kärlek det, till Mello.

Susjos sa...

Hihi, vilken underbar bild du fick till från i lördags! Tusen tack för den, och för länken! Mina "skinnbyxor" blev inte varma, och visst minns du rätt, de köptes på Ateljé 18 på Lidingö!
Just ja, måndags selfie idag...så kul att läsa dina svar, få se om jag hinner svara...ska ju tyvärr jobba i natt (trots att jag är förkyld och borde väl vara hemma, men vad ska de då tro på jobbet...trött efter mellohelgen?!Haha! )
Å tack till Lillasyster som hjälpte dej "hitta" mej i publiken i lördags!
Kram

Susjos sa...

PS. Jag lånar bilden till min blogg, hoppas det går bra! ;-)

KajsaLisa sa...

Inte så mycket för kärleksromaner, men raggmunk och She loves you gillar jag.

Ditte sa...

Visst passar bilderna bra till inlägget. Vilken toppenbild du fick av S och Y i Göteborg. Jag såg dem några gångar men hann inte med att fota.
Verkligen kul att läsa dina svar.
Vad gäller nr 1. så skulle jag ha den, West side story, eller Dr Zjivago.
Nr 2. Jodå, håller med-
Nr 3. För alltid finns den.
Nr. 4- Alldeles för många-
5. Mycket hos mig också men raggmunk tar jag inte hit. Men gärna grillad hummer på en strand i solnedgången-
6. Ett gott vi, champagne eller en riktigt god drink som inte är söt-

nalta norrland sa...

Törnfåglarna har jag läst, kommer inte ens håg storyn så det han inte varit något jag få tyckte var speciellt intressant.
Kommer inte på att jag tycker att några av de skådespelare Du räknat upp är direkt snygga… men jag har sekektivt minne 🥹
Mello jo yes vad som var på tv i lördags försvann i ett mörker.
Beatles spelas då och då… de är Cais stora idoler.
Ha en fortsatt glad måndagskväll 👋

Jossu sa...

Skaldjur och bläckfisk har jag aldrig gett en ärlig chans. Jag har provsmakat bläckfisk en gång men hon vars tallrik jag smakade ifrån sade att hon tyckte att restaurangen inte tillagat den bra. Och med tanke på att den var som gummi och omöjlig att tugga så hade hon säkert rätt.

Guldkryckan sa...

Är ju inte mycket för böcker om kärlek, är ju oromantiskt lagd kanske men trist ämne är det ju att läsa om.
Harry Potter fungerar bättre för mig också. 😉
Tackar för bildbeviset där… toppen. 👍

Ha det bäst nu.

christian sa...

Vad bra att du förklarade bilden....undrade just hur Lotta Engberg kunde hamna hos dig... ;)

Kina sa...

Vad kul med bilden med Susjos. Hade faktiskt tänkt titta på Mello bara för att se om jag såg henne, men glömde helt enkelt av det.
Törnfåglarna var så romantisk och paret var så fina. Philadelphia har jag inte sett, men däremot är jag väldigt förtjust i Denzel Washington. En duktig skådis.
Man kan ha känslor för barn även om man inte har egna. Satungar eller riktigt trevliga! 😁
Harry Potter var bra, men jag har bara läst 3 av böckerna ännu.
När det gäller mat och dryck med kärlek, så beror det på sällskapet.
Ha en fin vecka!

Anki sa...

Vilken härlig bild! Susjos ser lycklig ut! :)
Kul att läsa dina svar ... mitt inlägg är klart och kommer under dagen. Inte helt lätt att svara tycker jag - för många minnen som dök upp. Gemensamt har vi i alla fall Törnfåglarna, du som film, jag som bok.

Annika sa...

SÅÅÅÅÅ kul med bilden på SusJos!
Vad bra den blev! Skrev just hos henne att de ju hade superba platser!!

Törnfåglarna. Den är helt och hållet totalt underbar. Jag har den på DVD, och den håller ÄN idag. Jag blir ännu mer berörd idag när jag ser om den än då jag såg den som ung.
Älskar den!!

Paula sa...

Vår goda Susjos är en riktig linslus, kamerorna älskar henne, inte så konstigt, en riktig snygging! Törnfåglarna ja, var inte det en tårdrypande historia. Undrar hur man reagerat om man tidigare känt till Richard Chamberlains läggning? She loves You är såå trist och tjatig, hahahaha, men den sätter sig i skallen..
Asiatiskt är riktigt bra kärleksmat, dock har ingen av mina karlar gillat asiatiskt, torrbollar!