söndag 9 april 2023

Stort GRATTIS Ruth och Skyltsöndag #413

Innan jag lägger upp min Skyltsöndag vill jag passa på att gratulera alla vår älskade Ruth i Virginia till 95-årsdagen. Alltså tänk er 95 år!!! En fantastisk ålder och Ruth är minst 40 år yngre i sinnet, vilket jag tycker är det viktigaste av allt. Dessutom är hon oförskämt ”fit” även kroppsligt. Grattis fina Ruth! Nu är det bara fem år kvar till vi kan fira din 100-årsdag:-)

Nu till mina skyltar. Enjoy! 

Hästens är ju sängarnas Rollce Royce. Butiken har överlevt pandemin, vilket kanske inte är så konstigt. De behöver bara sälja en säng i veckan för att ”få det att gå runt”. Å skyltar finns det en masse;-)

Nu har IKEA-butiken öppnat i Täby Centrum. Butik och butik – ja, ni ser själva.

IKEAs lokaler ligger i ett hörn. Å runt hörnet upptäckte jag den här skyltningen. Seriöst – brukar ni ställa era (orange) gympadojor i samma hylla i köket där ni ställer nudlar och tomatsåser…

Veckans höjdare: I stark konkurrens med föregående skylt utser jag den här till veckans höjdare. En hybrid kostym. Hur f*n får man ihop två eller fler kraftkällor för att driva en kostym??? Ännu värre – vem vill ha en vanlig förbränningsmotor och en eller fler elmotorer och batterier i baken???!!! För det är väl där man genererar – äsch, strunt i det;-) 

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

19 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Jaaa! Härligt med tanter som Virgina, fastän jag inte följt henne direkt, men vet vem hon är! Gratulerar även den här vägen!
Och vad saknas i sängen? Närmast VEM saknas? Jag saknas 😂
Ja, om det fanns mycket pengar så skulle jag låta andra planera och fixa och jag skulle betala, gladeligen!
Trevlig påskdag till dig BP och tack för förvaltningen av Skyltsöndag!

Äventyret framtiden sa...

Jag gör som Carita, gratulerar Ruth den här vägen. Har sett till henne lite här och där under årens lopp men från sidan om så att säga. Grattis Ruth, en hedervärd ålder är uppnådd!
Hästens säng är bra att sova i. Själv har jag ingen och den är också bra att sova i trots frånvaron av häst. Vi har alpacka i vår dubbelsäng istället. :)
Bra skyltat. planera vill jag själv dock.
God fortsättning på påskdagen!

LillaSyster sa...

Grattis Ruth!
Vi har en hästens.....snart 25 års sömn i den....Jag hade nöjt mig med en ikea säng, men inte maken. Antar att sängen håller livet ut. Jag har bara investerat i en trycksvlastande bäddmadrass för några år sedan.
Skor i köksskåpet -inte en chans sen spelar det ingen roll vilken färg dojorna har. Ha en fin söndagskväll ♡

Guldkryckan sa...

Stort grattis till Ruth, har för mig jag såg henne på facebook nån gång, krutis som hon kallades är verkligen passande.

Skyltningen med skorna där har jag svårt att förstå också.

Hybridkostym?
Någon som ätit sådana där svampar antagligen som ligger bakom det. ;)

Ha det bäst Bp.

femfemman sa...

Kruttant! Bara att säga grattis till en sådan!
Fattar inte det där med hybridkostym. Vi har hybridbil... Går ömsom på batteri, ömsom på bensin. ..Får inte ihop det...tror att man missuppfattat begreppet hybrid. Eller också har jag det...
Någon hästens säng lär det inte bli. Köpte från Kungsängen för många år sedan. Den sängen håller ännu och sannolikt livet ut.
God påskdagskväll!

byblixtra sa...

Säger Grattis till Ruth på 95-årsdagen!
I Hästens sängar sover man som en prinsessa men så kostar de en hel förmögenhet! Kul text på reklamen bakom sängen.

IKEA har öppnat Planera och beställ i Gallerian Smedjan i Luleå, har passerat den men inte kom jag på att ta en bild.

NÄ, inga sportskor i köksskåpen. Nudlar och tomat, är det kanske den menyn som gäller efter att man köpt köksinredningen? ;-)

Hybridkostym...fattar ingenting. Googlade och fick upp Spindelmannen? Men också Teknisk hybrid kavaj från Jack&Jones: "Tech-hybridkavaj-Gjord av bomull och vattenavvisande nylon" Stod det i beskrivningen.

En intressant Skyltsöndag i en härlig blandning!

Unknown sa...

HJÄRTLIGT TACK FÖR GRATULATIONERNA !
Solen skiner på "min" dag. Känner mig välsignad
på många sättl . Ruth i Virginia

nalta norrland sa...

Grattis och hurra för Tant Ruth i Virginia 🥂
Hästens säng skulle jag icke tacka nej till ifall den kom och knackade på min sovrumsdörr ☺️
Hybrid och skor i köksskåp 🤔💭
Bra skyltat 👍
🤗

Åke sa...

Givetvis höjer vi vår flagga för Ruth :) Grattis Ruth i Virginia. Vad beträffande sängmärket känner jag ett par som var och prov låg en sådan där: Då gestikulerade de med att vinka med alla sina finger och sa: Den här sängen kostar så och så (räknade dom x antal gånger) många Volvon högt så försäljerskan skulle höra :) Dom fick ta om det en gång till åxå :) Men gillar inte du skor bland köksåpen trotts att dom är orange ;) En fortsatt trevlig helg till dig.

Ditte sa...

Visst instämmer jag också i ett varmt och innerligt grattis till Ruth på födelsedagen. (Har mejlat idag eftersom jag har en bloggpaus)
Snyggt skyltat! Och "Hästens sängar är ju förenat med kvalité.
Kul att IKEA öppnat och hoppas det blir lyckat.
Men gympadojor och mat? Märkligt.
Hybrid kostym? Suck och pust. En kan bli trött för mindre,

Susjos sa...

Hatten av för Ruth idag, har gratulerat henne på facebook. Minns med värme om alla tips och råd på vår väg genom Kalifornien 2016 som jag fick av Ruth genom min blogg! Underbart att hon fyller 95 år!

Snyggt skyltat, och visst vore en hästens säng nånting att ha, fast vi är nöjda med vår relativt nya (dyra) säng.
Ikea i Täby C, jo jag tackar jag, fast ser nu att det är mest beställning där som gäller?
Haha, lustigt med jympadojjorna vid kastruller och tomatburkar!
Hybrid-kostymen, kan det vara en blandning av tygsorter?
Kram från en nöjd Susjos!

KajsaLisa sa...

Ställer alltid mina blåa Hunterstövlar i kryddhyllan :) En driver byxorna och den andra kavajen, svårt att lista ut något mer logiskt.
Länkar upp dig nu.

KajsaLisa sa...

Just det glömde, kan du lägga upp en länk till Ruth så jag kan gratta henne.

christian sa...

Ja man undrar ju hur dessa sängbutiker kan funka med alla anställda elkostnader m.m....
Håller med att det är en mycket besynnerlig skyltning att ha skor i köket, eller så är det anpassat efter dagens ungdom å vi inte förstår ;)
Ja vad ska man säga, reklam blir alltmer märklig å obegriplig, undrar om det finns nån normalt funtad människa som kan gå på sånt sk.....

Ha en fin veka!

Anki sa...

Sänder också gratulationer till Ruth så här via dig! Hon verkar vara väldigt pigg och aktiv för sin ålder!
Snyggt skyltat - och jag håller med, vem har skorna i kökshyllan?

Paula sa...

Allas vår fantastiska Ruth! Skickade henne en virtuell dalahäst, hon härstammar ju härifrån! Hybridkostym....nä jag baxnar, hur ska man ens tolka det? Knappast som du skrev, haha, men begriper ingenting
Inredaren har gått bananas med gympadojorna ser jag, hallucinationer??
Ikea-utställning kanske man ska kalla fenomenet? Jag har aldrig fått lyxen att ligga i en Hästensäng, vad jag förstått håller den ett helt liv så det är ju ingen mening med att skaffa en nu då största delen redan är ...överlevd
Tack för en air av storstad och glamour!

Gunnel sa...

Hahaha! Orange gympadojor är givetvis ett måste, men inte katten ställer jag dem bland torrvarorna.

Anni sa...

Fantastiskt med Ruth, vilken förebild hon är! Min ena kollega i butiken fyllde nyss 87 och tar färdtjänst för att jobba sina dagar. En underbar kvinna!

Klimakteriehäxan sa...

Hybrid kostym??? njaa jag vet inte det jag ...