söndag 23 april 2023

Skyltsöndag #415

Den gångna veckan inklusive idag har varit helt underbar – inte nödvändigtvis i skyltsammanhang, men absolut vädermässigt. Kan ni tänka er sju dagar med bara sol och värme, och det i april. Nackdelen med det fina vädret är såklart att jag prioriterar balkonghäng. Så skyltskörden är ingenting att skryta med idag. Borde ha lagt upp boktitlar istället;-) Men tre veckofärska skyltar fick jag ihop i alla fall. Enjoy!

Även om det är soligt behöver man toa- och hushållspapper. Och då Lidl dessutom alltid bjuder på roliga skyltar så var det inte direkt en uppoffring att åka dit. När jag såg dessa golfpeggar eller om de heter tees i limegrönt tog jag fram kameran. Men hur f*n får man till bambu-peggar i limegrönt och vitt…

Norrorts bästa sushi-hak Gima har brottats med ventilationsproblem till och från sedan ifjol. Tycker så synd om ägarna som ju tappar massvis med kunder under tiden. Men sedan några dagar har stället öppet igen. Nej, jag ska inte gnälla över den handskrivna lappen…

Veckans höjdare: Så jag skrattade när jag såg den här skylten! Då jag inte riktigt förstod vad de menade så började jag utforska bottenvåningen på Täby Närsjukhus där skylten fanns. Behövde dock en stärkande lunch först i en för mig helt ny restaurang. Snacka om att slå två flugor i en smäll;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

14 kommentarer:

femfemman sa...

Hoppas att kunderna hittar tillbaka och att magneten vid kaffet inte är för stark. Gör illa betalkort..tänker jag...God kväll!

LillaSyster sa...

Tråkigt för Gima att det inte går fortare att fixa till ventilationen.
Lidl verkar ha allt och lite till.
Underbart med balkonghäng! Själv har jag också varit ute så mycket som möjligt. Fast nu regnar det, men jag harfått luft idag så att det räcker.

byblixtra sa...

Läckra golfpeggar i limegrönt.
Härligt att sushistället fått ordning på ventilationen och kunnat öppna igen.
Det var en märklig skylt fick du klarhet i vad den betydde?

Guldkryckan sa...

Lidls sortiment undgår aldrig att förundra mig, men kul är det ju oavsett.
Hoppas de där får tillbaka sina kunder nu då.

Tillönskar dig en fin kväll Bp.

Ditte sa...

Snygg skyltning! Och den sista tar ju priset. Flera goa skratt här-
Vad gäller Gima så är det bra att det går att förstå texten och visst är det bra att de öppnat igen-
Lidl har mycket av det mesta- Och peggar brukar finnas i olika färger. Har förr mest sett dem o plast så bambu är nog mer miljövänligt- Tror dock inte de är individuellt målade.
Visst har vädret varit njutbart. Förstår att du läst mycket.
Nu hoppas vi på att det fina vädret snart är tillbaka. Just nu grått här på Söder.

Åke sa...

Veckans höjdare var ju toppen, men lite klurigt... Dom första två tar jag helt avstånd ifrån :) Spelar inte golf och äter inte sushi särskilt ofta...

Geddfish ♥ sa...

Kan inget om golf, så peggar eller tees för mig är ett frågetecken. Men Lidl har roliga skyltar, håller med.
Sista skylten var väldigt klurig.

Jag har njutit ute i flera dagar med hörlurar på. Hörlurar på även idag, fast inomhus. I stort sett hela dagen har varit regnig och grå, just nu ljusnar det.

Äventyret framtiden sa...

Kul sista skylt; som jag funderar på ännu och kanske för alltid? ;)
Peggarna är jättefina..är dock ingen golfspelare själv men kan tycka om dem ändå.
Bra skyltar fick du till trots ditt balkonghäng och bokläsandet!

nalta norrland sa...

Skylt nr 3 var märklig.... har Du nån förklaring?
Snöblandat regn i kombination med snö är väl inte bästa vädret ;-) förhoppningsvis blir det bättre väder till veckan.
Nu ska jag strax sova, Go Natt <3

KajsaLisa sa...

Man vattnar givetvis bambun med lime :) Jag har också en omagnetisk kamera.
Länkar upp dig nu.

Klimakteriehäxan sa...

Jag är väl lite korkad, men jag fattar inte magnet-kamera-skylten?????

Paula sa...

Jag saknar Lidl otroligt mycket, åkte ju till Ludvika centrum några gånger i månaden förr i tiden. Nu ligger den i Falun väldigt avigt till. Det står en tom Lidl-affär här i grannskapet som lade ner för några år sedan. Stor fin lokal som tydligen ingen vill ha...och Willys är därför ensam matbutik.
Jag förstod inte magnet-skylten!
Jag har tvärt emot dig valt att gå och gå o gå o sen sitta på en parkbänk o njuta av vårvärmen, den som nu är puts väck. fyra grader i skrivande stund, inte alls ovanligt i slutet av april, på Valborg brukar det blåsa isbjörnar.

christian sa...

Golfpeggar ?!? Hehehe, jag trodde du skulle börja skriva om nån pastaförpackning på Lidl :) Lol
Handskrivna lappar är alltid trevlig å ofta mycket roliga, däremot fattar jag inte heller nånting av den sista, så att du fick dej ett gott skratt kan jag förstå!

Ha en fin vecka!

Anki sa...

Läckra golfpeggar ... trodde först det var någon ny pasta :)
Hm ... jag är nog korkad, men fattar nog inte heller skylten med magnetkameran.