måndag 24 april 2023

Glad måndag

Efter hela åtta dagar med strålande solsken och vårvärme kommer jag inte klaga på ynka 6 grader, blåst och gråväder idag. Tycker det vore rätt så oschysst, för det är ju ändå april. Och aprilväder brukar ju vara omväxlande med snö, regn, hagel och sol, gärna på en och samma dag. Det har nollåttaland klarat sig från – än så länge i alla fall. Och det är jag verkligen glad för. 

Kungsträdgården
Ännu gladare blev jag när jag fick ett mejl av Ditte med bilder på mina absoluta favoritmotiv – Kungsträdgården, folkvimmel och körsbärsblomningen. Bilderna är från helgen, då det var strålande vårväder i Stockholm. Tusen tack Ditte:-) Enjoy!

Picknick i Kungsträdgården med slottet i bakgrunden.
Här njuts det för fullt:-) Körsbärsblomningen är inte fullbordat riktigt än.

Det var länge sedan man såg uteserveringarna kring Kungsträdgården så fullproppade med folk. Härligt!

Sååååå vackert!

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

13 kommentarer:

femfemman sa...

Såg ett par av bilderna...t.o.m. körsbärsträden som film... på Dittes Instagram. Så vackert! Körsbärsträden har börjat blomma här också... bland det vackraste som finns. Synd att de blommar över så snabbt.
Ska förhoppningsvis komma i väg till Malmö i helgen. Dotterns trädgård... bostadsrätt...trettiotalslängor..Har en helt fantastisk trädgård. Ser verkligen fram emot att komma dit i denna härliga tid.
Ok om det inte är 20 grader... men snö vill jag helst slippa. God och glad måndagskväll!


Anki sa...

Verkligen fina bilder från Ditte! Körsbärsträden är fantastiska!

nalta norrland sa...

Snön faller… the King is back ⛄️Kung Vinter jagade undan Gumman Tö.
Körsbärsblomningen 🤩
🤗

LillaSyster sa...

Ljuvliga bilder du fått av Ditte ♡
Riktigt kyligt nu ikväll, håller tummarna för att det inte blir mer snö, var och lade på sommarhjulen idag vid kl 07.

Geddfish ♥ sa...

Ljuvliga bilder som du fått av Ditte! Jag har redan beundrat dem på Dittes instagram, såå fint!

KajsaLisa sa...

Jaha, varför åkte man inte in till stan i Söndags, våren verkar ha exploderat. Missade det.

Ditte sa...

Just så här såg det ut i helgen. Absolut njutbart-
Och en glad måndag kan de absolut bidra till
Tack för att du delar och tack för länk- . Men bilderna här har inte varit på Instagram utan är från kameran. Men de kan likna varandra.
Så nu är det vår i Stockholm- Körsbärsblommorna är utslagna.
Men några blommor bör finns kvar att beskåda i veckan-

Äventyret framtiden sa...

Körsbärsblomningen i Kungsträdgården kunde snudd på bli ett världsarv. Så vackert det är! Tack för att du delar med dig av det du har blivit tilldelad ! Delad glädje är dubbel glädje heter det ju! Glad måndag, någon timme till! :)

Hannas krypin sa...

Försöker också att inte gnälla över väderomslaget. Det är ju precis som du skriver april. Jag har tack vare lördagens solsken fått färg på nosen. Det blir jag glad över. Blir också glad över de fina bilderna du bjuder på.

Gunnel sa...

Så vackert det är med körsbärsblommor! Härligt och se bilder med människor som sitter ute och solar eller ute och fikar. Nu väntar en härlig årstid. Kram

Annika sa...

Du får åka in om några dagar då allt står i full blom därinne.
Men det är vackert innan det är total peak också. Här har de blommat över sedan 10 dagar eller så. Men när de blommar är det som en dröm.
JAA! Jättemysigt med alla uteserveringar som lever upp i solen.
PÅ den kyliga sidan i min del av världen denna vecka också.
En bra tisdag önskas!

christian sa...

Jag håller med det är sååå vackert med dessa rosa blomster, jag var faktiskt där ett år när vi firade min 60-årsdag så då gick under de vackra träden :)

Paula sa...

sicket folkvimmel! Och vackert blommande träd...