lördag 15 april 2023

Bokmärke




Dags för ett nytt bokmärke igen. Som ni kanske har förstått så har jag fått in en massa nya bokmärken de senaste månaderna, och jag kan försäkra er att det är ett ”inspirerande helvete" att hålla reda på alla bokmärken och alla donatorer. Jag lovar att jag gör mitt allra bästa att beta av alla. Inte nödvändigtvis i rang och ordning utan som jag känner för det;-) Jag törs nästan lova att alla era bokmärken kommer dyka upp här. Det är bara att ha tålamod;-) Idag är det Susjos tur.
 
En "fisktomte"
Tycker fisken på bokmärket ser ut som en jultomte, en fisktomte alltså. Är helt övertygad om att sådana finns;-)
 
Mattias A. Klum
Till och med jag känner till fotografen och filmaren MattiasA. Klum. Det är han som tagit bilden av ”fisktomten”. Kan också berätta att jag faktiskt träffat Mattias Klum irl. Ett av ”mina” företag bjöd in honom att hålla ett föredrag på 1990-talet. Det ni:-)
Tusen tack Susjos:-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd, Åsa och Emma bokmärken.

13 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Kul att du träffat fotografen där en gång i tiden, ja, tomte sa du, finns nog en viss likhet kan jag känna fast jag ser mer en tonfisk med hjärnskakning. ;)
Men även en tonfisk måste väl vara tomte en gång om året. :)

Nu har jag lyssnat på podden där, den boken måste man ju bara ha, helt inom min sfär av intresse.

Ha det bäst nu Bp.

LillaSyster sa...

Visst är det en fisktomte- syns ju hur tydligt som helst =)
Ha en bra kväll!

Äventyret framtiden sa...

Vilket bokmärke! En fisktomte, en fisk med ont i huvudet, bandage runt.

Fint är det! :)

Hanneles bokparadis sa...

lite läskigt bokmärke, men fint naturmotiv,
kanske kanske börjar mina bokmärken sina snart...

Susjos sa...

Haha, javisst ser det ut som fisken har en tomteluva på huvudet, eller som guldkryckan skriver, ett bandage! Så kul att "mitt" bokmärke fick vara med, och ännu roligare är ju att du träffat Mattias Klum!
Tusen tack för länken!
Ha en fin kväll....jag laddar för en natt på jobbet!

femfemman sa...

Imponerad!
Schyssta kompisar som ser till att hålla dej sysselsatt!
God kväll!

nalta norrland sa...

Fiske-Lars bor i Åsele och då känns det absolut rimligt att det är en bild på en Fisk-Tomte eller en Tomte-fisk 🎅 🐟

Svar: Mina nya skor är faktiskt gråa och inte vita 😄
Men jag håller verkligen med Dig, vitt eller andra ljusa färger och jag är inte rätt kombo 😜 jag är fläckig efter en kvart (om jag fått något att äta eller dricka).

Hittills så känns skorna oväntat bra.

Det fanns gröna ”svarta tavlor” till och med på Elins tid 😅
🤗

nalta norrland sa...

svar: Joo jag har ju försökt komma in i boken under typ tre veckor så jag lovar jag har gett den typ 21 chanser men nej det är inte en bok för mig.
Jojo Moves är som sagt ingen favoritförfattare.
Och historiska böcker är inte min grej.

Ditte sa...

Kul bokmärke! Och superläckert med en fisktomte- Och Mattias
Klum är ju enastående. Träffade också på honom för ett antal år sedan, på en workshop på Fotografiska. Gav mycket på olika sätt och är minnesvärt-
Kul att du visar dessa bokmärken.

Hannele sa...

Mina idag är kanske lite fusk bokmärken…

Klimakteriehäxan sa...

Ful fisk, men Klum är intressant. Och skicklig.

Gunnel sa...

Ja, varför skulle det inte finnas en fisktomte? Det mesta här i världen är ju uppochner idag.Ha en fin söndag

Anonym sa...

Mattias Klums föräldrar, Ingegerd och Arne, var skolkamrater till mig i Ludvika realskola på 40-talet,
men jag har aldrig träffat honom. Givetvis sett hans
fina foton i National Geografic.
Gillar "fisken"! :)

Ruth i Virginia