torsdag 20 april 2023

Tråktorsdag

Det var en himla tur att jag hade ett ärende utanför mina fyra väggar idag, för annars hade jag inte fått ihop det till en Tråktorsdag. För även idag sken solen från en klarblå himmel, och då gjorde det ingenting att det ”bara” var 15 grader istället för de av SMHI utlovade 18 grader.

En björn
Förra onsdag visade jag er världens sötaste elefant som speciellt Christian var väldigt förtjust i. Idag var den borta och hade ersatts av en tämligen tråkig brun björn. Elefanten och björnen är inte mina utan tillhör någon slags BUP-mottagning nära Täby Centrum.

Månadens konstnär på huvudbiblioteket
Månadens konstnär i Täbys huvudbibliotek heter Karin Häll. Ett för mig helt okänt namn, men när jag googlade henne visade det sig att hon är väldigt känd och har fått en massa stipendier. Av mig hade hon varken fått ett stipendium, än mindre en separatutställning i Täbys enda utställningslokal – biblioteket. Okej, frågan är om det är jag som är supertråkig eller om det är alstren jag visar som är det...

Ett vadderat jeansben med fyra röda naglar.

Två svarta strumpor fyllda med vadd och hopsydda tånaglar. Dom där gråa figurerna är konstverk dom också...

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

12 kommentarer:

Ditte sa...

Tråkig? Ja, absolut i detta sammanhang, vad gäller konsten. Ett uppstoppat jeansben med målade naglar och svarta strumpor är i mitt tycke tråkigt. Men säkert finns det några som blir glada av att se detta.
Vad gäller vädret idag så var det ju inte alls tråkigt även om det var svalare än det var planerat.
Vad gäller björnen var den ju en hit jämfört med det andra. Men inte når den upp till elefantens kvalité. Men ändå helt ok.

femfemman sa...

Det är väl så att man inte förstår all konst.Och kanske så, att ju konstigare det är desto bättre anses det vara.
Det finns billigt mycket konstigt som jag vare sej förstår eller gullar...boch konst som jag uppskattar, men som "försigpåarna" dissar...God kväll!

Susjos sa...

Haha, ja det var lustig konst som inte faller mej i smaken heller! Men björnen gillar jag mycket!
Ha det gott!
KRAM

Geddfish ♥ sa...

Konst eller konstigt, skulle jag vilja säga om de knepiga alstren. Inte i min smak.
Min dag var absolut inte tråkig. Har nyttjat solstolen och bersån hela dagen och såg att solen blekt lite i håret redan.

Annika sa...

HAHA, håller med. Inget stipendium från mig heller, that is for damn sure.
Nope.
Härligt med vädret, vet att ni har toppenväder nu!!!

KajsaLisa sa...

Haha, började frysa om fötterna när jag såg första bilden.
Tack för länken.

Äventyret framtiden sa...

Men björnen är ju inte alls tråkig BP. Den är ju riktigt gullig och har en riktigt go björnrumpa, lite trött är den bara.
Men konsten skakar jag på huvudet åt. Lite självaktning skulle nog ha suttit på sin plats.

LillaSyster sa...

Så fruktansvärt fult - hade varit helt okej om det vore ett barn som testat sin förmåga med symaskinen......men att ställa ut till allmän beskådan - nej, nej, nej. Nu får vi passa på att njuta av solen, ryktet säger att sämre väder är på ingång. Ha en bra fredag =)

Anki sa...

Inte min smak kan jag ju säga direkt ... verkligen konstig konst!

nalta norrland sa...

Vad gör Du på BUP?
Kost är ibland konstigt och obegripligt men då är det kanske sån konst som ska få oss att tänka själva utanför vår bekvämlighets zon… men visst den för konsten ser mest ut att höra hemma i en syslöjdsal där ungar fått använda fantasin och göra något av gamla kläder.
svar: Vet inte riktigt att jag tycker att vi blir bjudna på mat speciellt ofta, max tre, fyra gånger om året och då vanligtvis i samband med att hon tackar J för hjälpen.
Idag fredag 😃
🤗

christian sa...

Det björnen inte har i söthet/gullighet tar den igen på sin storlek, även björnen är klart kramvärd!
Det här med konst är en gång för alla "konstigt" å i det här faller håller helt med dig...trist!

Ha en fin helg :)

Hanneles bokparadis sa...

Den där elefanten är en "kudde", barnbarnet har sån.