söndag 2 april 2023

Skyltsöndag #412

Imorgon börjar Påskveckan. För alla som jobbar betyder det tre och en halv dagars vecka. För oss som är pensionärer kvittar det. Note to self: Gå till ICA och till Systembolaget på onsdag, inte på Skärtorsdag;-) Men först veckans Skyltsöndag #412. Enjoy!

Transdev är ett företag som ”ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill”. Enligt deras egen hemsida alltså. Jag hade helt andra associationer när jag såg logotypen och namnet. Kanske ett lyckat namn för ytterligare en aktör i transportbranschen…

Vad har hänt med J. Lindeberg? Den frågan har jag ställt mig i några månader nu. Kolla bara dessa otroligt fula golfoutfits! De duger inte ens som pyjamas för en ensamstående kvinna/man…

Har visat delar av H&M:s skyltning för barnkläder förut. Här kommer ytterligare ett glatt bidrag av Eva Cremers. Hennes affärsidé är att skapa nya, roliga figurer - ”happy characters”. Jättekul att H&M anlitar henne.

Veckans höjdare: Vad sägs om denna skyltning hos min favo smyckedesigner Efva Attling? Underbara Efva har lyckats att sticka ut igen. Så vackert, så sensuellt så otroligt fint – tycker jag då. Vad tycker ni?

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

15 kommentarer:

femfemman sa...

Pyjamas! OK! Men föredrar nattlinne! Mera rörlighetsfrämjande!

Stora röda läppar! Nej tack! Kanske är det för att jag, som bara har ett smalt elakt streck till mun,i grunden är avundsjuk.

God kväll!

Ditte sa...

Snyggt skyltar och med variation. Och visst är skyltningen hos Efva Attling läcker. Instämmer helt. Gillar ju även henne smycken som är stilrena och alltid passar.
Lindeberg? Märkligt att de ens lever kvar. Ja, tur att smaken är olika- Dessa varianter är inget för mig.

Kul att HM kommer med lite nytt- Behövs säkert. För det är ju inga blomstrande tider för dem just nu. Kul skyltning och färgglad.

Åke sa...

Attling hon kan hon :) Men jag som är sjukskriven vilket fack placerar du mig i då... men det är tur man inte spelar golf :) Och jag har alltid alkohol hemma... behöver inte gå till Systembolaget just före :) Man kan förresten ha kul utan sprit har jag hört ;)

byblixtra sa...

Transdev en aning märkligt namn.
Nya designers på J.Lindeberg? Håller med dig, det var inte snyggt.
Ah, det förklarar saken med HM:s roliga skyltning. Å, som jag har sagt tidigare så har inte HM i stan så där fin skyltning. De ska få vara med i en skyltsöndag framöver.
Snygg skyltning av Efva Attling. Jag har inget smycke av henne men glasögonbågar.


nalta norrland sa...

Påsk liksom jul och midsommar är väl de helger vi svenskar äter och dricker mest och typ samma sak dessutom jämfört med resten av året 😜 ha förutom glöggen, saffransbullar och pepparkakor då 🤔
HM är väl lite på svarta listan eller tänker jag fel?
Typ som Shein där Elin beställer typ alla kläder och som både har barnarbetare och slavar 😜
Bra skyltat och jo yes Attling kan hon 🤩👍
🤗

Guldkryckan sa...

Nog bäst att ordna expeditionen till systembolaget i god tid fast i de flesta fall så är det väl inte så farligt, värre hade det varit att gå dit på långfredagen. ;)

Efva har alltid haft stil tycker jag, bravo.

Jag är helt kass på detta med outfits, jag håller käft tror jag. ;)

Ha nu en fin avslutning på helgen Bp.

Susjos sa...

Ett härligt färgglatt inlägg med fina skyltar! Lindebergs skyltfönster var dock ett frågetecken ja, inte snyggt!
Men H&M måste ha pratat med dej också ,eller du har pratat med Eva Cremers många av dina favvofärger, snyggt!
Å visst har Efva Attling en stilig skyltning, absolut!
Tackar för denna söndags tjusiga skyltning!
Ha en fin kväll!
Kram

LillaSyster sa...

Jösses vilka fula kläder.....kommer man ens in på golfbanan i den utstyrseln?
Gillar designen hos Eva C mer än hos Efva A =)
Du ha en bra påskvecka och om jag vore du skulle jag gå till systemet redan imorgon. Kram

Geddfish ♥ sa...

Jag gillar ju Efva Attling men just den skyltningen föll mig inte i smaken. Övriga skyltar färgglada. Dock vissa kläder var fula, de där pyjamasliknande, men bortsett från fulheten, snygg skyltat!

Äventyret framtiden sa...

Inte pyjamas ens. Jag sover naken...skönast så.
Nja, är inte sååå förtjust i Efva Attlings skyltning den här gången, gillar HMs barnskyltning bättre men å andra sidan så borde man ju inte alls gilla HM nu har jag förstått.;) Hur som helst BP, gå till Systemet i god tid, handla det du ska, påsken brukar vara rusningstid.
Dina skyltar är bra, de får igång oss, har du tänkt på det? Precis vad som är meningen med skyltar. Bra marknadsföring...

KajsaLisa sa...

Pyjamasbilden är ju rent ut sagt hemsk, men blir det en trend bland golfare så skall jag nog besöka en golfbana och skratta ihjäl mig.
HM-bilden var rolig och Attlings skyltning jätteläcker.
Länkar upp nu.

tant Hannele sa...

joggingtur i golfkläder, varför inte

Paula sa...

Absolut gillar jag Efva, men ringarna är för maffiga för min smak.
H&M designer applåderar jag, till o med jag känner mig som ett barn som vill leka! Golfare är ett märkligt folk, gott om pengar har de också. Och modet, tja, fult, javisst, men mycket är fult i modesvängen? Transportföretaget är nog lika trist som deras logo!

christian sa...

Jag jobbade lite idag sen gör jag inget förrän nästa vecka tisdag, skööönt!
Allt som låter "trans" ger numera helt andra associationer, tyvärr.... :(
Fula kläder är bara förnamnet, bland det värre jag sett å rolig kommentar från dig :)
HM:s reklam färgglad å annorlunda, lite uppiggande tycker jag, ja å eva attling är nog inte jag rätt man att kommentera!

Ha en fin vecka!

Anki sa...

Snyggt skyltat som alltid1 Ett läckert skyltfönster hos Efva A. HM:s skyltning var annorlunda och kul!