lördag 29 mars 2014

Veckans fönster: Trafikerat

Med tanke på att mina totalt cirka 17 000 bilder just nu ligger ”i koma” på tre olika datorer (snacka om backup…), så är det ju bara att ge sig ut och leta motiv till bland annat veckans trafikerade fönster. Ber redan nu om ursäkt för innehållet – tämligen tråkigt faktiskt, förortstrist skulle man också kunna säga. Men två blåa himlar får ni i alla fall njuta av.

Täbys nya bussterminal

Den nya bussterminalen har smällts upp på rekordtid, vilket syns. Den trafikeras av minst 20 olika busslinjer och jag måste säga att min bild gör den inte ett dugg rättvisa. Fotot är nämligen betydligt snyggare än självaste byggnaden. Då förstår ni kanske hur den ser ut i verkligheten;-)

Polisstationen

Polisstationen är inte ny, den har funnits där i decennier. Just nu går utryckningstrafiken inte bara över gångstråk utan även genom en gigantisk byggarbetsplats.

Lek hos Lidl

Anledningen till att jag lägger upp den här bilden också är att Lidl i Täby trafikeras av många kunder med blåa registreringsskyltar – diplomatbilar alltså - som åker hit från ”fattigkommunen” Danderyd. Så jag kunde liksom inte låta bli att fota kundvagnarna på mitt eget sätt;-)

Fler trafikerade fönster hittar ni här.
Det här är bidrag 29 till Blogg 100. 29 down, 71 to go.


22 kommentarer:

Anitas Malta sa...

Ser inget av förorts-tristess i dina bilder. Tycker de är intressanta speciellt med tanke på att de är dagsfärska och dessutom inte en enda bil i sikte !!! Sista bilden är hur läcker som helst och tänkvärt varför du tog den.

Har redan ställt om klockan till sommartid, för säkerhets skull. Vill (inte riskera att) egentligen missa flyget imorgon bitti ;-)

Sitter nu och filar på Skyltsöndag så är iallafall söndagen räddad ;-)
Hopppas det löser sig med era datorer. 17 000 bilder ”i koma”!! Hur sjutton har du lyckats ta så många bilder och hur lyckas du sortera bland alla ? Tryggt att veta att de finns på tre olika ställen. Är själv ganska slarvig när det gäller backup men sen har jag inte lika många bilder heller. Bye bye från Malta !!

Freja sa...

Jag tyckte det första huset verkade coolt, så jag får lita på ditt ord att det inte är det... Och diplomaterna som åker till Lidl... En av mina kompisar sa nyligen "Det är konstigt det här med måltider och pengar. Vinet ska vara dyrt men maten ska var billig..." Det ligger kanske nått i det...

Susjos sa...

Blå himmel och blå-röda kundvagnar, härligt!De blåröda kundvagnarnas färger påminner om de färgglada båtarna på Malta..jo, jag är där redan i tanken!

Kicki sa...

Man måste väl jobba lite för bilderna också och inte bara leta i arkivet...men det är klart du har jobbat med att leta tidigare!
Coolaste bilden är kundvagnarna...tänk så lång tid det tog för mig att handla där fäörsta gången...jag var anti Lidl!

Carita Liljendahl sa...

Den där bussterminalen hann jag aldrig se, men kanske nästa gång!
Lidl i Täby har jag inte heller besökt så det finns mycket att återkomma till!

En plats i solen sa...

Ja det skall bli kanon och se kent live igen :) Längtar :)

Härliga bilder på temat du valt ut :)

Linnéa sa...

Du e rolig du! Trafikplatsen eller bussterminalen ser ju ut som på Arlanda. Tack för att en tämligen rar penschis slipper leta efter bussen hem där. Kundvagnarna är ju bara så!

Unknown sa...

Dina Lidlkundvagnar blev snyggt men affären är inget för mig.
Herregud det är ju lördag, lite annat än inlägg måste man unna sig.
Själv är jag i Borås och jobbar.
/Kiki

Marina sa...

Förortstrist kan också vara vackert!

Ama de casa sa...

Jag gillar dina nya foton jättemycket! Men tycker också synd om dom fotona som ligger i koma. Och om dig, då såklart. Hoppas det löser sig snart!
Kram

ansepanse sa...

det blev en fin triss, lite färgglad också :)även om den nya bussterminalen är ganska grå
Sv: jag hade ju också en LED-ljusslinga och nu har jag tagit ner den, jag kan inte ha den året om eftersom vi har en grind i altanen och för att få el till ljusslingan lägger jag den just över grinden, på sommarhalvåret använder vi ju även den vägen för att gå ut
kramar

Guldkryckan sa...

Jodå, förorten är ju allt som oftast inte så vacker när det gäller bebyggelsen, spelar ingen roll hur mycket de tex målar gavlarna på kåkarna som de gjort hos oss eller sätter in glasbalkonger...jag menar...en gris ser ju ut som en gris även om du målar den grön.

Fast hos mig är ju i alla fall utsikten acceptabel..åt ena hållet åtminstone ;)

Lidl ja...gillar den affären, man får mer i kassen där än hos många andra handlare.

Ha en superb Söndag nu BP :)

larans sa...

En perfekt triss på veckans trafikerade fönstertema.!

KajsaLisa sa...

Fota kollektivtrafikhus verkar vara en trend. Blir en sån bild i helgbilden.
Sen skall du se det positivt. Inte att fotot är vackrare än byggnaden utan att du hittat skönheten i byggnaden med kameran :)

En plats i solen sa...

oh ja jag var helt lyrisk när jag kom hem efter matchen i onsdags, nu får jag vänta till 8pril innan nästa match, är väl något med landslaget eftersom det är uppehåll :)

Rantamor sa...

Har suttit här och tyckt synd om dig och ert datorstrul, och vad händer...
jo min dator blev bara svart.
Inte så att jag släckte ned den igår den där timmen det skulle vara mörkt, nej den släckte sig bara själv.
Men det konstiga är att bloggen finns där under, men det är ljuset på skärmen som har gett upp, tror Rantafar, så nu får jag låna gammeldatorn och skaka liv i den igen...
men där har jag ju inga foton mera så det bli med mig som med dig att jag får springa ut å leta motiv....

Datorn får nog säkert komma till någon datadoktor vad det lider = med en oplanerad utgift...suck.

Tjingelingen från en mörklagd Rantamor.
Din man är ju bra på datorer, är det ett stort fel och bli det månne dyrt ???

Olga T sa...

Krånglande datorer klara vi inte av!! Hoppas du får rätt och bra hjälp. Annars skickar jag upp sonen ;)
Gillar din kreativitet i dina lösningar som måste lösas från dag till dag. Vi får inte missa blogg 100....höll på att glömma igår....

En plats i solen sa...

Ja den är kanon snygg och sjukt skön :) Tur ni har en i täby där ni bor, skönt, gillar med den affären starkt :)

Erik Semlan sa...

Du visar upp flera skyltar redan på lördagen. Har du ytterligare nytagna skyltar att visa upp som Skyltsöndag?
Ingen speciell förortstristess, men ny information från Täby.
Vad finns det för spår i nya busstationen som skvallrar om slarvigt och snabbt bygge? Vill ju se bildbevis! ;-)
Lustigt att bussterminalen har en övervåning. Har de något VIP-rum för finare bussresenärer där uppe!?
Lustigt att polisen har svårt att komma ut med sina bilar vid utryckning.
Intressant information kring kunder som besöker Lidl. Det trodde jag inte, eller har Lidl i Täby speciella varor som rysk kaviar och billig hummer?!

Marit Johansson sa...

Tycker just den väggen du fotat är fin i alla fall!

Husbilen-Ellen sa...

Kul med dina variationer! Elisabeth

Stare Ström sa...

Det är inte precis så att man hoppar av glädje när man ser dina bilder... Måste hus vara så tråkiga? T o m kundvagnarna ser trevliga ut i jämförelse!