torsdag 13 mars 2014

Aliens in town

Idag kan jag berätta för er att jag är helt säkert på att några utomjordingar ha landat i Stockholm. Kolla bildbevisen bara, så kommer ni att tro mig;-)


Här ser ni två aliens på väg till lunch - en brun och en lila.Riktiga snyggingar.


Vi nollåttor tar väldigt väl hand om våra utomjordiska gäster. För att de inte ska skada sig på hårda kanter så tager vi det vi haver – i det här fallet en barnmössa – för att skydda deras ömtåliga hud.


Inte nog med det. Det sägs ju att utomjordingar kan vara lite blyga. Så någon har lagt ut en välkomsttårta åt dom – strategiskt placerad utanför en rastgård för hundar. Vi stockholmare mår anses lite konstiga, men medge att vi är väldigt omtänksamma och välkomnar alla slags varelser till vår fina huvudstad;-)

Det här är mitt 13:e bidrag till Blogg 100. 13 down, 87 to go.

25 kommentarer:

Mias Mix sa...

Och jag som trodde stockholmare bara stressade runt och tänkte på sig själva :) Så fel jag hade! Undrar vem som roffar i sig tårtan först - hundarna eller aliens?

Monica sa...

Haha var hittar du alla härliga objekt, mumsigt för utomjordingarna att smaka lite tårta.
Bild ett är hur läcker som helst;-)
Ha en skön kväll

Olga T sa...

Sorry! Jag tror inte på dig. Jag kan inte se den lila och den bruna. Detta bevisar ännu mer varför jag inte tror på dem som är synska och varför jag inte tror på spöken. Jag kan inte ens tro på dina bildbevis. Så är det! Men jag hoppas det kommer någon hungrig hund och äter upp den där tårtan och att mössan kommer tillbaka till sin ägare.

Susanne sa...

hihihi, dagens bilder är sååå underbara.
Sv: Okejrå, du får väl använda glädjerutan tidigare ;)

Freja sa...

Mem, tårtan??? Vem har gjort så mot en oskyldig tårta? Aliens eller ej, rädda tårtan!

Rantamor sa...

Måste ju ha varit något fel på den tårtan, eller så var det någon äkta man som kom med tårtan på helt fel dag !!!
Men du äter utomjordingar tårta ??
Tror att dom äter nollåttor som inte ser sig för utan går omkring och klöser på sin "ajfån"...

Svar: hade gärna hittat pengar istället för denna snygga gormiti, men det ÄR en omöjlighet hos oss eftersom vi INTE leker med pengar i sängen...OCH inte heller gömmer pengar i madrassen... =) =)

Här har det blåst upp till storm i kväll bara på ett ögonböj...
Blir nog att ställa in den utflykt vi hade tänkt i morron.

Tjingelingen vår-rusiga nollåttor hoppas ni får fortsatt varmt och soligt.
Tänker rymma om vintern kommer tillbaka !!!

Susjos sa...

Hehe... Ja, din fantasi e det inget fel på!!! Undrar bara hur tårtan hamnade där?! :-)

Beppan sa...

Hmm - knepiga typer de där. Tur de blir omhändertagna så kanske de håller sig till 08-regionen...

Geddfish ♥ sa...

Ett härligt inlägg!
Jag ser helt klart några figurer som klättrar på taket på första bilden!
Tårtan var knepig.
Du är en fena på att hitta motiv ;)

Peranders sa...

Jag har alltid gillat stockholmare för deras välkomnande natur.

Hörni sa...

Jag tror dig verkligen! :D

Blir deprimerad av att se den stackars tårtan.. Vilket slöseri! ;D

Anonym sa...

SV: Du har helt rätt. Har hamnat i soffan igen. Rösten klarade tre dagar på jobbet sen ville den inte va med längre. Hostar på nätterna så det är dåligt med sömn. Var hos läkaren igår. Stetoskopet fram. Låter bra. Besvärligt virus, skriver ut hostmedicin. Vad jobbar du med? Du går inte dit förrän tidigast måndag. Min kropp mår inte bra av soffläget, jag vill ut och röra på mig. Men men nu är det som det är. Så min i grunden skämtsamma kommentar som bottnade i att jag faktiskt inte förstod vilka det var, tänkt du kanske skojade med oss. Så blir jag lite rabbiat när det gäller synskhet och liknande,men det skulle vara l

Olga T sa...

Hur blev jag anonym då? Kanske börjar tro på aliens ändå???

KajsaLisa sa...

Tror faktiskt du snott första bilden ur filmen Knoppträden anfaller 2
Så får man inte göra.

cat sa...

Oj vilket fantastiskt mottagande de får hos er! Hoppas att de förstår att tårtan är till dem.
Vi får hålla tummarna för att allt dumt väder håller sig borta från båda våra städer!

Ama de casa sa...

Haha!

Hoppas bara att utomjordingarna inte är laktosintoleranta... ;-)

ansepanse sa...

:) ja det gör ni verkligen :)
kanske jag också är välkommen till huvudstaden? :)
Sv: jaså Jamie Oliver har sådana recept som det bara tar runt 20 minuter att tillaga, det är något för mig då :)
kramar

Erik Semlan sa...

Ha ha, vilka fynd!
Den där Hemköpstårtan på marken förvånar mig.
Vem kan lämna en hel tårta utan att ens smaka lite av den innan den hamnar som godis utanför rastgården?!
Det väcker misstankar hos mig.
Kanske är det någon lömsk galning som blandat råttgift eller något annat gift i tårtan!

Kerstins foto sa...

Läser Eriks kommentar och darrar lite, hoppas verkligen att tårtan bara innehöll de tillsatser de ska ha. Gillar dina annorlunda iakttagelser i storstan. Ser fram emot sommarens besök och då återstår att se om jag hittar aliens också. ;)

MaMalena sa...

Tack för de fina orden om att vi uppfostrar våra barn rätt! Du har säkert rätt, barn som får tillgång till varierad kost lär sig gilla varierad kost.
Ska prova chilli och vitlök i dressingen, tack för tips!

Pumita sa...

Haha, mössan uppskattas säkert men tårtan... inte ens utomjordingar vill ha en begagnad tårta! ;)

Pumita sa...

Haha, mössan uppskattas säkert men tårtan... inte ens utomjordingar vill ha en begagnad tårta! ;)

Marit Johansson sa...

:) ja det är helt klart utomjordingar i översta bilden som för övrigt är superfin med den knallblå himlen, nog är ni omtänksamma.. men en tårta på marken, undrar hur den hamnade där?

Stare Ström sa...

Du tror inte att de har kommit hit med den där kransvanen som jag visar???

Linnéa sa...

Tror dig, klart att utomjordingar landar i Sthlm. Särskilt i Täby, tror jag nog, ja du vet det är ju lite mystiskt där norr om Slussen.