torsdag 6 mars 2014

Sol ute - coolt inne


För första gången på drygt två månader (minst) fick vi nollåttor förmånen att vakna till en klarblå himmel utan ett enda moln. Bildbeviset taget klockan 07:46 imorse ser ni här, så att ni inte tror att jag ljuger för er.

Parasoll

Om ni tror att det på grund av solen var nödvändigt att spänna upp ett parasoll så har ni fel. Det här är nämligen en gigantisk reflexskärm som stod uppställd på mitt jobb idag.

Skärmen hade sällskap av den här godingen för över 200 000 kronor samt en snygging som tog helfigurbilder på vissa av mina kollegor. Anledningen är en nylansering av företagets webbplats i april där utvalda delar av personalen presenteras.


Åsså fanns det även en makeup artist på plats som inte bara hade en pensel uppsatt i håret utan gjorde kollegorna – killar som tjejer – till modeller över en natt – jag menar över en fotografering. På bilden ser ni smink, läppglans, handpåläggning på kollegan Carolas huvud samt massa andra saker som jag inte ens vet vad det är.


Den här bilden visar vad man kan råka ut för när man konkurrerar med proffsfotografen och vill ta ett foto av den stylade kollegan. Rakt in i nyllet – jag menar linsen;-) Nu vet jag vad man kan råka ut för som mammarazzi...


Det här är mitt sjätte inlägg till Blogg 100. Six down, 94 to go.


23 kommentarer:

Hörni sa...

Vad kul med proffsfotografering! Och den där kameran skulle man ha!
Men blev inte du sminkad och fotograferad då? :)

Härligt med sol! Samma här idag, jätteskönt har det varit. :)

Olga T sa...

Jag vill också se hur du blev! Tog du ingen selfie?

Olga T sa...

SV: Nej jag minns inte restaurangen. Får gå tillbaka till bloggen och titta.

Susanne sa...

Det var himla kul att vara bland de utvalda idag. Jag kände mig så himla extrasnygg hela dagen ;)

Rantamor sa...

Nu funderar jag som alla andra fick inte du någon styling eller fann dom ut att du var alldeles bra som du var och dina kollegor not !!!!

Och ditt sista foto är svårt att bestämma vad du riktat in kameran på, vågar inte riktigt gissa heller.

Tjingelingen från Rantamor.

Olga T sa...

SV: Jag trodde det blå var kallvatten och det röda varmvatten.

Unknown sa...

Nyfiken på om du också fick dig en sminkomgång. Har aldrig blivit sminkad av ett proffs, bara av kompisar och av syrran efter hon hade gått något dagskurs. Efter syrrans omgång såg jag ut som en vaxdocka, kanske inte vad jag hade tänkt nig.
Visst blev man hoppfull när himlen var blå imorse.
Jag håller tummarna för att du klarar dig i mål på Blogg 100-racet. Det ser mycket bra ut så här långt.
/Kiki

Margareta sa...

Hihihi, skulle kunna vara jag som inte vill vara ed på bild - så var det tidigare i alla fall nu är jag lite bättre - men inte bra.

Måste man ha en kamera för tvåhundra tusen för en fotografering av porträtt och en hemsida? Hmmmm ... Måste man stylas så? Hmmmm ...

Förstår att ni haft roligt och hoppas att du tillhör en av dem som ska presenteras - ser fram mot april.

Jag skulle också vilja göra en riktig makeover och fotas av en tvåhundratusen kronors fotograf - gud vad kul att bli vacker på bild - utan redigering. =)

Har faktiskt funderat över en sådan i helgen, men nu kommer inte samtliga som jag önskat. =( Hade tänkt mig lite kuliga porträtt på ön.

Däremot skulle jag gärna vilja ha paraplyet, trots att jag inte längtar efter regn.

llh sa...

Idag låg Kumla väldigt långt från Stockholm åtminstone på väderkartan. Njuter och gillar din blåa himmel till den når hit i helgen (nock nock).
Har jag sagt det förut att jag gillar dina bilder? Förutom läsvärda texter har du suveränt tilltalande goa bilder i bloggen.

Marina sa...

Bilden med den blå himlen över hustaken är jättehärlig! Den riktigt doftar frisk härlig hög luft ända hit!

Geddfish ♥ sa...

Gillade första bilden bäst. Vill ha SOL!
Idag åker jag bort, emellertid. Men det är tyvärr samma gråväder där.
Ha det bra. Kram ♥

Mias Mix sa...

Ja så glad man blev igår när solen lyste. Här försvann den sen efter lunch men idag är den tillbaka! De har ju lovat sol varje dag kommande vecka nu, underbart! Så roligt med sminkning o proffsfotografering :) Men jag är säker på att du hade kunnat fixa fotograferingen (nästan) lika bra :)

Eva Trillian sa...

MEN! Vilken knöl. Här sitter man nu och är nyfiken ... *grrr*
Jag kan tala om att molnen har konferens här hos mig, de är kvar även idag.

Kicki sa...

Här var det bara en kort stund med sol ute, själv var jag mest inne och lyste;)
Men alltså en bild på dig uppsminkad och fotat av ett proffs kan väl vara värt att få sen en glimt av!?

cat sa...

Vilka lyckostar ni är som har blå himmel! Just nu är här regnigt och grått.
Spännande med fotografering på jobbet. Misstänker att ni blev urtjusiga modeller allihopa :-)

ansepanse sa...

sol :) nej, det hade jag inte igår, inte heller idag, lite avis blir jag nu
hur kan en kamera kosta 200 000 kr? tänk om vi vanliga hade sådana också :) den måste man ju kunna ta jättebra bilder med
Sv: mm, visst är den tavlan fin :) den är köpt för kanske 10 år sedan, jag gillar den verkligen
kramar

Erik Semlan sa...

Ha ha, kul bild den sista!
Jag tror inte att prislappen på kameran är så avgörande.
Man kan säkert ta riktiga skitbilder även med en sådan fin och dyr kamera. :-)
Men för ett proffs är kameran kanske en våt dröm.
Jag är så nöjd med mina kameror gjorda av Canon.

Guldkryckan sa...

Jodå...sol är nice, här har vi tyvärr inte sett skymten av nåt sådant på ett tag, men jag lutar mig in under ljusröret över diskbänken varje kväll så jag får en dos av ljus i alla fall, tror det fungerar det med, men jag är inte säker;)

Ha de gött o trevlig helg.

PS: Det blev lite mer än sockerdricks ;)

Freja sa...

Blev inte du fotad? Jag hade gärna sett din styling!

Monica sa...

HAHA ja det kan man kalla för kalla handen;-)
Ha en skön fredagkväll

KajsaLisa sa...

På Selfridges hade dom Hasselblads systemkameror, urläckra med egen design. Vågade inte kolla prislappen.

Pumita sa...

Du måste ha gått upp senare än jag gjorde för när jag postade den soliga bänken var det fortfarande grått och trist i 08. En spännande värld du lever i med sminkningar och grejer... det var kul tills censuren slog till. ;)

Ama de casa sa...

Hahaha! En Amarazzi har också såna där bilder som den sista. Selfies i fickan, typ ;-) Hoppas du har rengjort objektivet... :-D