tisdag 25 mars 2014

Urk



Just nu känns det mesta precis som skylten visar. Hittade den i parkeringsgaraget i Täby Centrum idag. Så väldigt passande, det var då ingen tillfällighet om man säger så.
Datorhelvetet pågår, men ingen av oss orkar ta itu med det just nu. Som tur är fungerar den sprillans nya jobbdatorn, så det här är faktiskt ett "riktigt" inlägg skrivit på ett tangentbord med upplysta tangenter. Jag tackar:-)

Allt för idag. Om jag inte bloggar under ett par dagar nu så vet ni att "urk"-känslan sitter i;-)

Det här är mitt 25:e bidrag till Blogg 100. 25 down, 75 to go.

19 kommentarer:

Unknown sa...

Nu tycker jag faktiskt synd om dig. Hoppas att det löser sig.
Ge inte upp. Du är väl värd att klara dig i mål på Blogg 100.
/Kiki

Olga T sa...

Urk! Men då ligger blogg 100 illa till. Inte bra. Gör kortinlägg via mobilen eller jobbdatorn tills Urket fixat sig. Stå ut!

Rantamor sa...

Håller alla tummar jag har för dig och din dator !!!

Tjingelingen.

Eva Trillian sa...

Urk för skruttiga datorer och tappade lustar :/
Hoppas urk-känslan ger sig av snabbare än ... bara den!

Geddfish ♥ sa...

Roligt med skyltar!
Min svägerska hade hittat två bilar parkerade bredvid varann, den ena hade UPP och den andra NER och detta är sant!
Sköt om dig och datorn, tidigt i morgon flaxar jag iväg!

Hörni sa...

Men fy vad tråkigt! Min dator(-jävel) skärpte sig faktiskt när jag hotade med att byta ut den mot ett yngre och snyggare exemplar. Du får prova med det du också.

KajsaLisa sa...

Man skulle ju kunna ha olika bilar för olika sinnesstämningar, BLÄ funkar ju också.

Marina sa...

Förstår URK-känslan! Förhoppningsvis är den övergående så du kan stoppa undan urket någonstans där det kan glömmas bort! (I en urk-burk, kanske...)

Monica sa...

Måste ha varit den där URK känslan som gjorde att du missade den spektakulära solnedgången eller också satt du och tittade in i väggen :) :)
Datortrassel inte roligt;-(
Ha en bra dag

Anki sa...

Trist, trist, trist - Urk- känslor är inte att leka med - hoppas det löser sig med datorelände och annat - det är klart det gör!

Ama de casa sa...

Då hoppas jag på att det SNART kommer ett nytt inlägg, så att URK-känslan är borta!
Kram

Kicki sa...

Men urk det var inte roligt!!
Tänk positivt!:)

ansepanse sa...

:) jag brukar också alltid kolla bilskyltarna :) riktigt passande här
Sv: jag vägrar också FB, slutade med det för något år sedan
kramar

cat sa...

Usch det är jobbigt när man lider av urk-känsla. Hade själv en ihållande period alldeles nyss när jag led av såväl urk- som blärgkänsla.

Anitas Malta sa...

Tycker riktigt synd om dig Beate. Måtte det lösa sig !! Vet ju vad bloggen betyder för dig, för att inte tala om oss andra som saknar dina fyndiga inlägg och kommentarer.

Blogg100, struntsamma, inte hela världen att missa den utmaningen som jag ärligt talat ännu inte riktigt fattat själva poängen med.

Kommer förmodligen inte själv kunna fullfölja då jag åker till Sverige på söndag och inte kommer ha tid att sitta framför datorn.

Håller tummar och tår för att datatrasslet löser sig. Kram !!

Freja sa...

URK säger jag med, datorkrångel är inte alls kul!

Carita Liljendahl sa...

Hahaaa! En sådan passande skylt! Påminner mig om att vår bil borde gå in för en tvätt, speciellt nu som tröst för krocken han hamnade ut för!

Husbilen-Ellen sa...

Jag läste inte inlägg i går, så jag vet att Urk-känslan försvunnit! ELisabeth

Linnéa sa...

Fy för fanken för datastrul. Jag lyckades ju radera 600 bilder!!! Raderade på datorn sen började det jäkla my passport, externdisken radera också. Men har en schysst firma om hörnet ringde ner. OK, ta med dig dator, extern hårddisk. 250:- om vi inte lyckas, annars 1500 om vi lyckas. De fixade allt o jag fick med mig en särskild mapp hem som heter "datoräddning"