fredag 7 mars 2014

”After effects”

I gårdagens inlägg berättade jag att vissa anställda på mitt jobb genomgick en total makeover i form av sminkning, hårpiff med mera för en helbildsfotografering av ett proffs med en dyr Hasselblad. En av modellerna var kollegan Carola. Kan väl säga som så att om man inte har använt mascara sedan man var 11 år så kan det bli vissa ”after effects”.

Kollegan Annika: Använder du Mascara?
BP: Jo, sedan jag var 15.
Annika: Ååååååå så bra, då har du säkert ett borttagningsmedel för mascara.
BP: Självklart.
Annika: Snälla, kan jag få låna lite då.
BP: Errmmhhhhh. Det har jag hemma.
Annika: Men vad gör jag nu då? Du vet Carolas ögon svider och de kliar och…


IT-bästisen Radde som inte kunde undgå att höra konversationen:

- Ingen fara ta den här! Duger våtservetten för våra skärmar så duger den för borrtagning av mascara…



Japp, vi har alltid roligt på jobbet som ni ser. Å ni, det är ingen fara med Carolas ögon ifall ni undrar.

PS. Det är bara anställda som jobbar utåt mot kund/författare samt ledningen och mellancheferna som blir fotade för den nya webbplatsen. Med andra ord så kommer ni inte se mitt nylle på den nya sajten, vilket jag (och ni) kan vara väldigt tacksam för;-) DS.

Det här är mitt sjunde inlägg till Blogg 100. Seven down, 93 to go.

14 kommentarer:

Olga T sa...

Ah :( Trodde du skulle komma på bild idag...
Trodde också att carolas ögon skulle svida mer efter borttagningen. Kan meddela att börjar återhämta mig, Har varit av med rösten några dagar men idag börjar det likna något igen.

Stare Ström sa...

Då borde den servetten kunna användas till det mesta! Och så avis jag blir på din bild med blå himmel! Har inte sett skymten av sådant.

Eva Trillian sa...

Va? Provade hon inte "Wipesen"?
Olivolja funkar så bra så bra :) Men ni som alltid (?) går ut och äter har kanske inte det i ert kök ;)

Unknown sa...

Osis med sminket och synd du ej kom med på bild.
/Kiki

KajsaLisa sa...

Kunden ingen lånat ut ett par solglasögon :)

llh sa...

Haha ni har kul på jobbet :))
Hmm det är pollentider undrar ... kanske ska ta en av Raddes servetter nu när ögonen svider och kliar och...
PS Väntar ivrigt på din köttsliga. Bara så du vet DS

Rantamor sa...

Jag tillhör skaran som inte sminkar mig alls.
Gjorde det nog i ungdomens dagar men inte nu, tycker det är krångligt och onödigt.
Eller jag skulle säkert behöva det där sminket men är nog alldeles för lat.

Och det jag skrev igår om min nya samsung som jag fick med mitt nya abbonemang va ska det vara bara ett b..abonemang, nä det blev rött under då med.
Iallafall så är jag inte alls vän med min klösbräda...inte än, men jag blir väl så småningom och då avtar svärandet också, men då ska jag lägga över min energi på paddan. Nog tänkt att jag ska ha den i bobilen i sommar.

Vet du en överraskning fick jag nu när jag klev upp !!!
Vaddå ????
Jo SOLEN lyser....så nu bli det frukost och så uuuut....

Ha en finfin lördag.

Marina sa...

Det låter ju behändigt, med en allt-i-allo-servett"!

Benita sa...

Haha, bra att ni har kul på jobbet. :)

ansepanse sa...

hahahaha - ja våtservetter som våtservetter :)
Sv: skrattade gott åt din kommentar, jo :) jag kan ju sätta in mina minsta buddhor i holkarna :)
kramar

Hörni sa...

Hahaha! Hoppas det inte sved. ;)
Men vad synd att du inte ska vara med på bild. Är inte alls tacksam att inte få se dig, jag tycker du är jättefin och go, en härlig människa som jag gärna skulle se varje dag. Så det så. ;)

Pumita sa...

Haha, vill man se ut som Marty Feldman går det säkert bra med di där dukarna.

Ama de casa sa...

Haha! Det var precis därför som jag slutade sminka mig - för jobbigt att ta bort... :-D

Linnéa sa...

Jo, du, S:t Eriks ögonmot. hade nog blivit nästa anhalt!