onsdag 19 mars 2014

Dassbok från MAX och whiskeyprovning



Dassbok
Maken besökte MAX idag. Ja inte hamburgarrestaurangen utan MAX på Stockholmsmässan i Älvsjö. MAX står för Manufacturing & Automation Expo och är alltså en verkstadsmässa. Där hamnade han bland annat på Fortivas monter och fick med sig en dassbok åt mig. Måste säga att om jag någonsin behöver något som har med borrning, svarvning, fräsning och uppspänning att göra så köper jag det hos Fortiva. Det företaget har humor. I dassboken blandas allt från roliga skyltar och citat till historier och ”nödigt” vetande. Ett litet exempel:

Måndag på IT-supporten
HEJ MICKE
KOMMER INTE IN PÅ DATORN. DEN TAR INTE MITT ANVÄNDARNAMN ELLER LÖSENORD


Svar från Micke
det kan bero på att du kanske har caps lock på

Mackmyra whiskey


Mackmyra hade sin egen monter i A:hallen. Inte visste jag att whiskeytillverkning har med verkstadsindustrin att göra. Tänk vad man lär sig;-) Maken fotade affischen, men var väldigt besviken över att whiskeyprovningen (i en egen separat lokal på mässan) endast gällde för utställare och inte besökare. Då maken är betydligt mera ekonomiskt lagd än jag tvivlar jag dock på att han hade betalat 250 kronor för tre glas à två centiliter. För tre sexor hade han nog hostat upp beloppet;-) Men visst är Mackmyras broschyr snygg!!! Det glaset innehåller nog 12 centiliter - minst;-)



Det här inlägget är mitt 19:e bidrag till Blogg 100. 19 down, 81 to go.




17 kommentarer:

Olga T sa...

IT-supporten tog lite tid innan jag fattade.....fast vet inte om jag fattat den ännu...
Mackmyras broschyr gillas. Sista bilden är så härlig!

Freja sa...

Åhh, Mackmyra, DIT ska jag förstås bjuda mannen när han fyller år! Den där dassboken verkar innehålla riktiga pärlor, kul!

Eva Trillian sa...

Tänk så mycket roligt de hört på IT-support genom tiderna ;) Kanske inte lika roligt som frustrerande medan samtalet pågår kanske - men efteråt! Väl värt att pränta i en bok och låta oss njuta av!
Väldigt snygg broschyr. Men whisky? Nej, det har jag aldrig förstått mig på!

En plats i solen sa...

Alltid kul med en dassbok :)

Wiskey, örk....

haha det är först idag jag blev gräsänka, men han jobba sent i måndags så passa på och blogga då :)

Unknown sa...

Verkar som du kan få mycke skoj där på dasset. Wiskey gillar jag bäst i En Irish coffe.
/Kiki

Rantamor sa...

Ojsan en MacMyra Whisky provning, d ha ju Rantafar jag och sonen varit på en gång, då också på HögaKusten hotellet.
Då fick Rantafar valuta för pengarna, jag bara doftade han drack mina tre glas + sina egna tre glas + sonens tre glas eftersom han hade åkt på ett rejält ryggskott.
Hahahaha...
den whisky provningen glömmer inte Rantafar, den bästa brukar han säga.

Men Rantafar håller med din äkta make att han inte heller betalat 250 för så lite dricka...
Men Rantafar köper alltid en flaska MacMyra varje år och har en hel radda på hyllan i musikrummet. Ibland tar han ett litet glas och bara sitter å njuter så den wiskyn kommer nog att räcka hela livet för Rantafar.

Dassboken lät intressant, men jag har som aldrig förstått att man ska läsa överhuvudtaget på dasset???
Jag bara skiter och sen drar jag..
ja jag spolar och det som hör till, men jag sitter inte kvar och läser !!!!
Men vi är ju alla lite olika.

Såg nyss på tv att ni har ett herrans väder i Stockholm ikväll.
Här har vi -14 nu, men idag var det ett underbart soligt väder.
Lycka !!

Tjingelingen från Rantamor.

KajsaLisa sa...

När det gäller Dassboken verkar den innehålla färigheter jag totalt missat. Whiskhy verkar enklare även om jag inte är expert där heller.
Visste du inte om att jag extraknäcker som poet :)
Då har du missat fliken högst upp på bloggen.
http://kajsalisasblogg.wordpress.com/mina-dikter/
Det var länge sen jag skrev något men där ligger mina värsta.

Marina sa...

De där dassböckerna är jättebra! Själva har vi sådana liggande på alla toaletter och det kanske är tur att vi läst ut dem annars kan det lätt bli långsittningar ;)

Monica sa...

Kul med lite skitlektyr;-)
Gillar normalt inte whiskey men Mackmyra var helt ok var nog bara för att den är så dyr;-)

WTF en och en halv dm snö är jä...gt deprimerande måste jag säga, i morgon träningsvärk
Ha en bra dag

Geddfish ♥ sa...

Jag har jobbat i IT-support också, så jag vet vilka roliga misstag handläggare kan göra, fniss....
Mackmyra har väl kommit på senare år, hört att min yngste sons svärfar har något samröre med dem.
Min favvo heter annars Tulamore Dew, blir lycklig av att bara titta på den oöppnade i skåpet ;)

Ama de casa sa...

Haha! Den där dassboken verkar ju skitkul :-)

ansepanse sa...

:) verkar vara en superrolig dassbok, man blir kanske sittande där längre än man tänkt sig :) eftersom man blir fast i boken
whiskey är ingenting för mig
Sv: attans, du måste köpa dig en snöskyffel och ställa den ute på balkongen, då ska du se att ni inte får mer snö :D
kramar

Marit Johansson sa...

HAHAHA... ja nog verkar dom ha humor!

cat sa...

Mycket läcker broschyr! Har aldrig smakat whiskyn ifråga, men den är säkert läcker den också.

Gillade också humorn i dassboken :-)

Här slipper vi snö, men vi har haft regn och blåst. Idag regnar det inte, men blåser som fanken.

llh sa...

HA HA JO DEN FETA MISSEN HAR JAG OCKSÅ GJORT :))
Förrädiskt snygg bild med glaset där i broschyren. Nästan så man skulle kunna tänka sig en Mackmyra som antidot till snöblasket. (Tror inte alls att snögubbar funkar för mig men kanske för dig ;)

Susjos sa...

jo,Mackmyra har man smakat..gott gott..men ack så dyrt!
Kul med skitböcker :)
Jodå, hörde att Filippa uttalat sig, tack för länken! Inget nytt säger hon dock. Vi vet att hon skapat fler utbildningsplatser, men innan de nya kollegorna är färdigutbildade tar det ett tag, och sedan tar det minst ett år innan man är lite varm i kläderna på en förlossningsavdelning..så det är några tuffa år vi har framför oss. Och på S:t Görans sjh planeras en ny förlossningsavd att byggas, så vi behöver bli ännu fler...
Tjingeling!

Anonym sa...

Firstly, you need to choose your preferred layout and
then you can proceed with customizing the template as much as
you want. You can opt for the charms bar for volume control on-screen. The internet is the best and
cheapest way to help you improve your photographic skills.


Also visit my site photography video course