lördag 15 mars 2014

Veckans fönster: ”Överfullt”

I stället för att tråka ut er med en sardinburk som innehåller människor, dvs. 73:ans buss eller den knökfulla Roslagsbanan, där jag satt ner och smygfotade passagerarna, så väljer jag två helt skilda bilder från – ja gissa – Tel Aviv såklart.

Bröllop

Israeler, speciellt Tel Avivianer älskar bröllop. Många gånger blev vi vittnen till antingen en möhippa, en svensexa eller fotografering av de nygifta paren. Har ju redan visat några bilder. Idag bjuder jag på det här fotot. Killarna hade samlats utanför det israelska militärmuséet (Israel Defence Force Museum - IDF), klämde in sig i bilden, förevigades på bild inte bara av mig och sedan körde tutande iväg.

Graffiti

Tel Aviv är ett himmelrike för människor som gillar graffiti. Här ser ni ett exempel, där jag personligen anser att det är lika väl mycket på och runt huset, men temat är ju överfullt, så det passar perfekt;-)

Fler överfulla fönster hittar ni hos Susanne.

Det här bidraget är mitt 15:e bidrag till Blogg 100. 15 down, 85 to go.






23 kommentarer:

Erik Semlan sa...

Ha ha, snacka om att den bilen var överfull!
Märks att bilden inte är tagen i Sverige, för här skulle bilen blivit stoppad direkt. Farlig körning och så där får man inte åka omkring.
Skönare, friare stil utomlands. ;-)

Marit Johansson sa...

Den där bilden är ju helt galen :) på killarna och bilen alltså.
Tack fina du för värdefulla synpunkter, har nu fixat en mer seriös mail :) headern fixar jag kommande vecka, har blivit sjuk och ligger inne på las men hoppas på att åka hem imorgon!

Marit Johansson sa...

Du hade nästan rätt :) bilden är tagen på södra Gotland!

Olga T sa...

Jod bröllop såg vi också men jag fick aldrig ngt på foto. Du lyckades verkligen med temat!

Peranders sa...

Cool bild på bilen. Det skulle vara intressant att prova att framföra en bil på liknande sätt i Sverige, där alla passagerarna (inkl föraren) hänger utanför bilen, och se vad farbror polisen säger.

Geddfish ♥ sa...

Jättehäftiga härliga bilder! Du fångar verkligen verkligheten!
Kram♥

Guldkryckan sa...

Jo, bröllop är ju bröllop, så klart att man ska fira ordentligt och det tycks de ju ha gjort i Israel. ;)

Nä, polisen hade fått hjärtsnörp i detta land om de sett nåt liknande tror jag :)

Ha så gott nu BP :)

Stare Ström sa...

Haha! I den bilen kan det väl få plats några till??!!!

Freja sa...

Härligt överfyllda bidrag! Älskar graffitibilden!

En plats i solen sa...

överfullt är verkligen ett ord som passar in på bilderna :)

haha jadå det blev en triss förra veckan. Det blir en imorgon med, tänka sig. Jag har fått en bra fotoassisten nu ju :P

Anitas Malta sa...

Vilken härligt kul bild den första om än kanske inte att rekommendera. Fast bilen ser ju faktiskt ut att stå still och om inte lär de inte bli något race ;-) Har sett värre här !!

Bild två ser ärligt talat för jä..** hemsk ut !!! Hoppas den inte är ett typexempel på hur det ser ut i Tel Aviv idag. Såg inget sånt när jag var där men det var ju inte igår ;-) Hur som helst väldigt passande till temat.

Susanne sa...

Kanonbra tolkning.

llh sa...

Tel Aviv tycks vara ett himmelrike på många sätt. Gillar verkligen dina bilder här! Graffitin är förstås favoriten med sin ruffiga miljö med spännande fönster.

Svar: Du har helt rätt Blogg 100 går sådär för mig kan man säga. Har man "finfrämmande" från Japan så har man (något att skylla på ;)
PS Äntligen har jag kollar ditt perfekt köttiga fönster. Tro det eller ej men jag tänkte i samma banor. Fast till skillnad från dig hade jag såklart ingen bild...DS

Susanne Hultman sa...

Det ser ut som om de ska skänka bort en inpackad bil ju. :)

llh sa...

Svar: Haha nej du Nakada är speciell på alla fina sätt men 6 fingrar har han inte. "Bandaget" är kragen som tittar fram :))
Förstår att du blev lurad, såg det själv och undrade vad som hänt med bilden innan jag såg kragen.

larans sa...

Bilden på bilen med de överfulla fönsterna är härlig och verkligen perfekt till veckans tema. Det är ju verkligen bilfönsterna som får anses vara överfulla, inte själva bilen. Iaf inte just då du tog bilden.

Anni sa...

Jomen alltså visst är det utmärkta och humoristiska bidrag till överfulla fönster men ändå ...


MACKAN!!!


Fick inte du träffa honom, eller läste jag för snabbt där? Blev alldeles till mig när jag såg bilden ...

Tänk, den enda fotbollsspelare man kan slicka på, eller har den isglassen försvunnit ur SIAs sortiment tro?

Ama de casa sa...

Haha! Älskar den första bilden :-)

ansepanse sa...

hahahaha - jag gillar den där överfulla bilen :) det gäller att den som kör, kör försiktigt
Sv: jag är nog inte så intresserad av Ipaden, fast vem vet, kanske jag tar och lånar den lite :)
kramar

MaMalena sa...

Åh, vad bra. Fler bilder från Tel Aviv!

Jah Hollis sa...

Ja, det var ju perfekta bilder till det temat.

Monica sa...

Wow en hel bil full med läckra killar;-)snyggt jobbat

Carita Liljendahl sa...

Det där kallar jag snygg graffiti!
Vi var i Eilat och Jerusalem på en semesterresa för ett antal år sedan. Israel är ett fint land.
Men hur jag än försöker läsa på och förstå konflikterna dom har där blir jag inte klok på dem.