fredag 14 mars 2014

Mackan, tårtan och något otippat

Igår berättade jag om utomjordingarna som bjöds på tårta utanför en rastgård för hundar i Vasastan. Hur det gick sedan får ni läsa om lite längre ner, för först ska ni få smaka på en riktig godingmacka;-)





Mackan
I slutet av mars är mitt företag involverat i ett stort event för vilket det behövdes en prisutdelare. Valet föll på assisterande förbundskaptenen för fotbollslandslaget Marcus ”Mackan” Allbäck. Idag mötte VDn Erik och kollegan Petra honom på Svenska Fotbollsförbundet. Som ni förstår var jag rejält avis och bad Erik att tänka på min blogg (= ta ett foto på ”Mackan”) och på min autografsamling av kända fotbollsspelare. Och ”min” VD kan man lita på som ni ser:-) Tusen tack Erik, you made my day:-)
Även ni som inte gillar fotboll och troligen inte ens vet vem Marcus är måste väl medge att han är så himla snygg – en riktig godingmacka som jag gärna bjuder mina kvinnliga (och manliga) läsare på;-)

Gårdagens tårta…

… var borta imorse som ni ser. Å rökare var dom också. Inga askkoppar i närheten, så de fick fimpa på marken...

Något otippat

Jag fick veta av initierade källor att utomjordingarna uppskattade välkomnandet och begav sig sedan vidare till Täby där jag bor. Och jag som trodde att de var blyga. Det här lämnade de efter sig under grannens balkong;-)

Det här är mitt 14:e bidrag till Blogg 100. 14 down, 86 to go.

PS. Fotot är godkänt för publicering av kollegan Petra och Marcus - såklart. Jag brukar få som jag vill;-) DS.



25 kommentarer:

Freja sa...

Ha, tänk, jag kände igen honom! Det trodde jag inte ens själv att jag skulle...

Geddfish ♥ sa...

Tack, underbara bilder!
Ja, det där att sätta ut en tårta, är väl ungefär detsamma som att sätta ut gröt till tomten. Det försvinner, av någon anledning.
Kram! ;)

Husbilen-Ellen sa...

Jag tänkte ta bloggpaus idag, men kan förstås inte låta bli att titta inte till dig. Jag blir so vanligt glad. Vilken toppen-VD du har! Elisabeth

Olga T sa...

Oops! Det du! Grattis!
Då har vi en mätt hund någonstans ;)
Visste du att utomjordingar har kalsonger??

Olga T sa...

SV: Kommer absolut ihåg dina skyltdockor :)

Peranders sa...

Det verkar som om utomjordingarna röker med tanke på fimparna som de lämnat.

Linnéa sa...

Fotboll skiter jag i sen huligan-väldet satte igång. Hatar att medverka till att vi lägger ut miljoner av skattepengar när det är derby eller vad det heter. Men visst är Mackan snygg! Själv är jag gammal pingislirar div 2 B landslag och tränare. Där fick man banne mig inte slå motståndare på käften eller sparka o väsnas.
Utomjordingarna tycks ha haft lite hyggliga "benkläder" så att säg.
Tack för att du gillade min Ölandsbild, den är en av de inskickade till Fotografiska o Höstutställningen. 20 bilder in, men vet att jag är chanslös.

Marina sa...

Avis? Ja, liiite...och då syftar jag inte på kallingarna...;)

Anki sa...

Till och med jag som inte kan något om fotboll känner igen Marcus A. - en riktig snygging! Vilken kanonchef du har :)

Guldkryckan sa...

Fotboll är ju inte min grej, men jag vet vem han är om man säger så ;)

Alla dessa fimpar på marken, jag är väl inte mycket bättre än andra när jag väl röker en cigg, men jag försöker lägga dem nånstans som är bättre än marken, tur jag röker pipa istället till 95 % så man kan slänga resterna på marken istället.

"I aska ska du åter trampa" eller vad nu den heliga skriften säger ;)

Ha så gott nu o trevlig helg :)

Stare Ström sa...

Jag är fascinerad av utomjordingarnas vanor!

Monica sa...

HAHA lite grön av avund är du väl, du får som en del byta ut huvudet och sätta dit ditt eget;-)Snällt av chefen
Du tror inte att det är en värsting som hoppat ur kallingarna, eller kan det vara självaste Björn Borg;-)
Ha en skön helg

Rantamor sa...

Varför i hela fridens namn fick du inte följa med, väldigt konstigt eftersom alla på ditt jobb vet vilken passion du har för fotaboll (som John säger)...
Men ändå snällt att du fick en autograf iallafall.

Men vad fanns det i tårtan som gjorde utomjordingarna så pilska att dom slängde kallingarna och trosor, nu kan ni snart se en ökning av utomjordarna i Stockholm.
Dom kommer med barnvagn och ska ha föräldrapenning !!

Solen skiner på västertopparna idag, ska nog ta mig en promenad.
Min ostrukna tvätt stirrar så elakt på mig i tvättstugan men det skiter jag i.

Tjingelingen från Rantamor.

LissenTo sa...

Vilka snälla arbetskamrater du har. Kul att få en till autograf till samlingen av fotbollsspelare

Såg välkomsttårtan, det var inte illa :-)

Ha en bra dag Beate

Ama de casa sa...

Wow! Lycka! Till och med jag har hört talas om Marcus Allbäck :-)

ansepanse sa...

nog vet jag vem Marcus är :)
jag visste inte att du samlar på fotbollsautografer
Sv: Nemo har inte så mycket emot att gå ut i vilket väder som helst, Sluggo däremot :) du skulle bara se hur han stannar på utetrappan och sedan backar in när han märker att det regnar :)
kramar

KajsaLisa sa...

Du verkar vänt på temat i veckans fototriss i dom två sista bilderna.

Gunilla sa...

Tyckte väl jag kände igen den unge mannen på bilden... ;)

Carita Liljendahl sa...

Ja, det var inte dåligt det där med fotot och autografen!
Och balkongbilden var kul :-D

Guldkryckan sa...

sv: Fick en jag med, bra grej det där :)

Erik Semlan sa...

Flott kändisautograf du fått.
Lite synd att det inte blev någon resa till Brasilien för vare sig honom eller landslaget.
Se där, tårtan uppskattades. Eller så städades den bort av djurvänner.

Susjos sa...

Jo, han var bekant...och när jag såg namnet så ramlade kronan ner! Snygga Marcus Allbäck, jo jag tackar ja! Trodde förstås att det var du som satt bredvid, men kul med en autograf minsann!!!!

MaMalena sa...

Kul att du fick autograf. Tycker också att han är snygg.

När det gäller receptet på pulled beef, går det utmärkt att byta ut colan mot tex porter eller mörk öl. Det är den brända tonen man vill åt.

Mias Mix sa...

Vilken lycka! Och visst är han snygg!

Unknown sa...

En riktig go´bit fick du på bild minsann. Lycko dig. Tårtufohistorien är bara för bra.
/Kiki