tisdag 25 januari 2011

Tisdagstema: "Plats"

Tisdagstemat idag är "plats". Istället för att visa ett känt ställe här i stor-Stockholm tänkte jag välja en tämligen okänd plats för er, nämligen min arbetsplats. Här spenderar jag ju merparten av mitt vakna liv;-) och då vill jag trivas när jag öppnar dörren varje morgon. Och det gör jag verkligen. Dessutom säger rummet ganska mycket om mig. Ni som har följt den här bloggen en längre tid känner säkert igen många föremål som jag älskar:

- Peach och Pooch mina väktare på skärmen som ser till att jag inte gör något dom själva inte skulle göra - åtminstone inte på arbetstid;-)

- Min kollegas Anders fina fotografier som inspirerar mig dagligen.

- Konstnären Simon Rodericks tavlor på väggarna som får mig att le.

- Lilla My medaljen som jag fick av kollegan Yvonne. Jag gillar båda:-)

- En gul lapp med mitt mobilnummer på så att jag inte behöver vända på telefonen.

- En Hammarby musmatta på väggen som inte gör mig så värst glad just nu, men man kan ju alltid drömma...

Ja och om ni spanar noggrannt så ser ni även två Nespresso kapslar och min vattenflaska till höger, lite pappershögar varstans, min iPhone som ligger på datorn och till vänster bokhyllor med hundratals böcker - logiskt med tanke på att jag jobbar på ett förlag.

Här på min arbetsplats härskar ett ordnat kaos och vet ni vad - jag trivs här, rummet är sååååå jag:-)

Fler platser hittar ni här.

17 kommentarer:

Jess sa...

Vilket härligt arbetsrum du har! Där hade jag också trivts!

Olga T sa...

Det ser verkligen mysigt ut!

Jane sa...

Härligt med egen "kuppe" ;) Du skulle se hur vi har det på skolan ... 4 st delar på ett stort bord, en arbetsdator som vi köar på (vi har annars en i klassrummet men allt material är i vårt arbetsrum) Lite svårjobbat med andra ord. Arbetar hellre hemma i lugn och ro, skulle därför behöva en packåsna eftersom det är ett evigt släpande på grejor :))

Susanne sa...

Jag som ilar förbi ditt rum någon gång i veckan ifall, fick mig en ordentlig rundtur nu ;)

Pysselfarmor sa...

Det var roligt att se ditt arbetsrum...ja jag kan då inte lista ut var det är ;-)

Javisst är Söder underbart! Känner mig så "rik" som har tillgång till både storstad och fjäll/landet. Gillar båda!

Hörni sa...

Vad ombonat och mysigt du har. Kul att se var du tillbringar dina dagar.:)

Bildgatan sa...

Jag gillar verkligen ditt arbetsrum med alla tavlor och allt annat som ger rummet din personlighet.

Jag ska också ha min egen på nästa arbetsplats, om jag får någon och om det finns plats.

Här hemma är det självklart mitt stuk =) trots att jag delar kontor med sambo men han har sina grejer och det kan jag inte göra något åt, försöker städa även där mellan varven, i smyg.

Det var väl inget fel på den bilden?

Måste berätta angående det där med att stå på huvudet så har en gammal barndomskamrat till mig kommenterat och hon minns vilken hejare jag var att stå på (med) huvudet när jag var liten, mindre. Riktigt kul att bli ihågkommen som den värsta elitgymnast. =) Skämt åsido så kan jag skriva att det inte bara är skit med FB, man hittar (eller de hittar) gamla barndomskamrater och kusiner som jag inte har haft kontakt med på "100 år". Nu är jag där lika som på bloggen, söker inte så mycket men någongång mellan varven hittar någon igen mig och det är kul.

Sv på kommentar: Jag är också totalt ointresserad, vet inte ens hur de ser ut idag. Däremot kan jag lägga en patiens ibland, det är väl också ett datorspel numera? Jag har ju sett att du lekt med PS och skulle inte vilja påstå att du är lost där.

Godnatt.

Simon sa...

du har ett fint arbetsrum och väldigt snygga tavlor :) dom passar bra där. :) Det där med lycka till var inte för nått speciellt bara att det skulle gå bra med att måla och göra färdigt i rummet jag håller på med. :)

Ellis sa...

De är i kaoset man trivs som bäst!

Susanne sa...

SV: Min stress är positiv, vill ha massor att göra, men ibland måste jag stanna upp och andas. Tycker inte det är "löjligt" att du inte känner stress, många är nog avund på dig

Monica sa...

Vilket läckert litet krypin, stolen ser skön ut annat än min datorstol som ger träsmak i baken.
Usch nu är det 10 grader kallt igen men som tur är sjunger fåglarna i alla fall;-)

4U2 sa...

Kontorslandskap - fulaste ord jag vet, nästan! Undrar vilket förlag du jobbar på? Spännande!

cat sa...

Du ser ut att ha en mycket trevlig arbetsplats :)

Elisabeth sa...

Ombonat och personligt. Det är härligt när arbetet erbjuder ett eget kryp in. Ha dé!

4U2 sa...

sv: nej, nu försvann solen, säkert mitt fel ... fat den gick nog och la sig. Jag trodde aldrig jag skulle virka och sticka men just nu. när jag är "sjuk" så fungerar det!

anne sa...

Fint!!!

Men jag antar att det inte är två doftgranar, de däringa granarna du har på väggen?

Chris sa...

Det första jag såg var Hammarbymärket på anslagstavlan. Det blir bättre....