torsdag 6 januari 2011

Äventyrlig dejt

Nu har ni fått skratta hela veckan här inne hos mig. Vi får väl se om jag kan roa er med detta inlägg också;-)

Mitt i snöstormen
Kan väl börja med att jag lämnade mitt ide och gav mig ut snöovädret idag – redan det är ju skrattretande. Ingen vid sina sinnens fulla bruk satte sin fot utanför dörren här i Storstockholm idag. Jo en – jag - och det skedde helt frivilligt. Använde mig av Stockholms Lokaltrafik (smart som jag är lät jag bilen stanna hemma) som ska ha en stor, stor eloge (det är endast 73:an som är det svarta fåret i stan) !!! Stod i snöstormen och väntade fem minuter på en buss, vilket var tillräckligt för att likna snögubben (minus näsan) jag byggde häromdagen. Pulsade genom snöhögar i motvind – bra för konditionen och flåset har jag hört. Testade Iphonen på T-banan och körde slut på batteriet. Nej jag ringde inte med den, jag utnyttjade den på maximal kapacitet som några av er säkert ha märkt under dagen - då laddas den ur fort. Jag sms:ade för första gången med den och fick svar – yiipphhiieee! Jag åt en cheesecake och drack en cappuccino – bland annat. Allt detta gjorde jag två gånger – till Heron City vid Kungens Kurva och hem till Täby igen.

Heron City
Japp jag var på min andra bloggdejt under det cirka tre år jag har bloggat. Jag träffade Shannara. På köpet fick jag Snufflan, Snotti, RQ, Dödis, Puddeludding plus en till som jag glömt namnet på. Åsså S med dotter D och tre till. Var det värt äventyret i snöstormen: ABSOLUT!!!

PS. Den stora bilden visar den mäktiga vattenorgeln i Heron City. Den lilla bilden tog jag på Centralstationen – en liten kakelplatta på en pelare med ja, ni ser ju själva;-)

20 kommentarer:

Jess sa...

Vad mysigt med bloggdejt! Inga bilder från dejten???
Kul att du börjar använda finesserna på iPhonen!

Petra sa...

Roligt med bloggdate. Jag hoppas att jag får vara med om det också någon gång.
Kram

Jane sa...

Åh, vad kul att ni träffades och båda trotsade vädrets makter :) ... en sak undrar jag över bara - åt du cheesecake och drack kaffe TVÅ gånger? Är inte det att lyxa lite mycket så här en nästan vanlig torsdag?;)) ... eller vad det Ipoden du använde båda vägarna :/
*psych* fniss
Gillar kakelplattan skarpt, skulle kunna åka runt en hel dag och bara kolla på all spännande konst i T-banan.
Har tillbringat dagen med att stirra surt på garderoberna och pulsat över till tvättstugan ett par gånger - bortkastad dag ...

Per-Anders sa...

Heron City. Låter som namnet på någon amerikansk actionfilm. Måste kolla in vattenorgeln nån gång när jag är i huvudstaden.

Rantamor sa...

Du ÄR en tuffing, det förstod jag.
Eller kanske en fulväderskäring som älskar motvind och lite lidapin.
Hoppas att din dejt blev bra.

Och du snö är faktiskt en årstid....

SoF sa...

Va - bloggumgänge IRL?! ;)
Tycker det har varit väldigt tyst från bloggmadamen i 08-trakten idag och nu fattar jag varför.

Man kan ju inte vara närvarande både här och där.
(tekniskt så kan man väl det nu för tiden egentligen, men då är man nog en aning mentalt frånvarande på båda ställena)

Ha det nu riktigt gott!

Susanne sa...

Kul att du nästan var hemma på min gata.
Sv: Det blev iaf en poäng =)

anne sa...

Det var inte dåligt! Att få ut dig i väder som detta!!! Hoppas att ni hade det riktigt trevligt och att du nu laddat iphonen igen! :)

Olga T sa...

Vad kul att nu träffades IRL!!
Fotot från Heron City är jätteläckert.
Tufft att ge sig ut idag men jag förstod varför. Bloggdejter är viktiga:))

LissenTo sa...

Well done, som maken skulle ha sagt. Klart att vädret inte kan vara ett hinder för att träffa en bloggvän. Vad kul!

Pumita sa...

Inte för att jag alltid fattar så förståndiga beslut men idag stannade jag faktiskt inomhus. :)

Bilden på vattenorgeln är superhäftig! Så där fin är den inte i verkligheten. ;)

Jane sa...

Jisses, du är ju 1 dm längre än jag!!! När jag ska ta ngt i överskåpen öppnar jag det nedre först och kliver på kanten (typ botten på skåpet) ... en vacker dag får jag väl allt över mig eftersom jag måste klamra mig fast i hyllorna eller dörren ...

Shannara sa...

Menar du att du glömde bort Godingen, mitt lilla charmtroll? Haha... Tack för fikan och den supertrevliga stunden!

Nästa gång lovar jag átt hitta hit på sommarhalvåret...

Och JA, jag körde fast med bilskrället på hemvägen med.

Ha en go kväll, nu ska vi lägga tio trötta troll och sen ska här skrivas. =)

Bildgatan sa...

Imponerad av dig idag. Jag har också varit ute men på en kvällspromenad och faktiskt så snöade de lite men av vad jag sett så är din prestation mycket större. Jag var tvungen för att veta att jag somnar så det inte blir en Beateförmiddag i morgon. =)

Såg att du klarade av Iphonen, strongt hade jag aldrig gjort, tror jag.

I morgon måste jag ut oavsett vad väder, vind och temperatur säger och visar. Har ett viktigt ärende. =)

Hoppas att bloggdejten var kul med två som åtminstone skriver så att jag får skratta och le.

Din bild (den stora) var superhäftig (mitt vanligaste ord om dina bilder?), bara den var värd en utflykt.

Nej nu måste jag sluta för att förbereda morgonens inlägg, eller kanske nattens. =) samt ta bort det jag tänkt lägga ut ikväll.

Ha en fortsatt kväll med vinaren (och maken)

Jane sa...

Svar: jag hade en på 1,86, ja, inte en pall utan en make ... fast han kunde lika gärna ha varit en pall, det hade inte märkts ngn skillnad ;)

Ellis sa...

Ah kände igen bilden direkt - heron skall jag till imorgon tror jag om inte tjejerna vill se på bio i stan :)

Heron är hemmaplan på något sätt :)

oooooch när skall du träffa mig då kvinna?

Monica sa...

Så långt söder ut utan att hamna vilse, jag är impad;-)
Kakelplattan skulle passa bra i vårt badrum, snygg trots nakenheten;-)

cat sa...

Åh vad kul med en bloggdejt :)

Bildgatan sa...

Vad kul att du gillade att vinna (vem gör inte det?) och att rädda någons dag känns extra skönt.

Vilket superteam ni är, du får väl låta maken låna din vinst mellan varven.

Jag har räddat dagen i flera sammanhang idag. Hade ett stoppdatum som vi inte visste om och inte fått besked om varför saker och ting inte fungerat. Nu ringde jag ett samtal och efterlyste lite pengar (man kan göra så ibland. =) ) och då visade det sig att det var nya rutiner och stoppdatumet var idag, annars hade pengarna frusit inne. Det är inte bara vi människor som fryser inne verkar det vara. Hade tidigare en känsla av att pengar oftast var väldigt heta.

Nej nu ska jag sluta svamla och göra någon nytta ... =) Kan jag ju inbilla mig att jag gör då känns det mycket bättre.

Svorskan sa...

Vilken cool bild den stora är, det ser nästan ut som en fantasivärld.