söndag 30 januari 2011

Fototriss: ”Dröm”

Ibland kommer teman till mig, vilket jag berättade igår och det var många av er som förstod precis att jag hade dagens Fototriss ”Dröm” i åtanke när jag fotade på Motorcykelmässan. Självklart tänker jag inte att göra er besviken;-)

Motorcykelmässan
Motorcykelmässan i Älvsjö, Stockholm äger rum vart fjärde år. Det märktes. Entusiaster från hela Sverige trängdes i hallarna för att drömma bort sig en (lång) stund för 22 000 upp till 400 000 kronor. Kläder och accessoarer fanns dock från 100 kronor uppåt;-) Jag har nog aldrig varit på en mässa med så mycket folk i alla åldrar. Otroligt kul om man drömmer om att förflytta sig till alla montrar i snigeltempo…

Min triss
Kan säga som så at maken underkände alla mina bilder med orden:

- Very artistic but you don’t see much of the bikes do you...

Undrar om ni tycker samma sak – men drömmar ska ju inte visa verkligheten så here we go:

En "vanlig" dröm...
En surrealistisk och rutig dröm med mig i birollen...
En snurrig dröm om 30 olika fälgar...
Fler drömmar hittar ni här.

PS. På tal om drömmar... När jag vaknade imorse berättade jag för maken att jag hade drömt om att han hade sprungit ett maratonlopp. Hans rappa svar:

- Ohhhh, I didn't think you were into Science Fiction. DS.

25 kommentarer:

Olga T sa...

Jo jag anade det! Gillar dina artistiska bilder oavsett om man ser "much of the bikes" eller inte.
Det blänker mycket om dina drömmar:)

@Receptomaten sa...

Reflektioner i bilder är kul, en extra dimension :) Fina kromiga bilder i trissen!

Jah Hollis sa...

Jag misstänkte väl att det skulle bli en triss därifrån. Jag föredrar nog din konstnärliga tolkning av bågarna framför helfigursbilder, sorry maken.
Själv har jag, av konstnärliga skäl, denna gång övergett principen att det ska vara färska bilder.

cat sa...

Håller med ovanstående om att det självklart ska vara artistiska bilder!
Gillar den coola mittenbilden bäst :)

Susanne sa...

Coola bilder, min favvo är mitten v´bilden, där du även fick med gårdagens tema Rutor ;)
Ha en fortsatt skön söndag

Jane sa...

Oj, vad det blänker :) undrar om ägarna någonsin vågar åka på de där ... de blir ju smutsiga! Något som inte blänker är mitt hem just nu (hrm ... inte bara just nu ...schhh) men nu kan jag skylla på ryggen - det är inte bra att kånka runt med snabeldraken i mitt tillstånd ;) och dessutom går solen snart ner, då ser ingen mina smutsiga fönster.
På tal om drömmar ... du kanske skulle försöka tyda din dröm om maken ;)

Monica sa...

Här kom den, trissen jag väntat på.
Fantastiskt konstnärliga drömbilder a´la BP, gillar stilen och benföringen i mittenbilden som får bli min favorit;-)Förstår inte vad maken klagar på, en hel hoj kan väl vem som helst fota Hihi
Ha det skönt i solen för den skiner väl även över Täby i dag;-)

SoF sa...

Tittar man in på bloggen med namnet "Konst eller Konstigt" så förväntar man sig inte motorcyklar i helbild, utan precis så konstnärliga bilder som du tog på mässan.

Vi som gärna fotograferar närbilder kanske tänker lite annorlunda när det gäller motiven.? Man behöver liksom inte alls se helheten utan det är detaljerna som är hela grejen.

Underbart soligt väder på promenaden idag, och en aning tö/vårkänsla. Kanske blir det plusgrader dagarna framöver.

Glad söndag och en bra vecka önskar jag dig!

Lena Rollmar sa...

Härlig triss och vackra bilder. Kromen kommer verkligen till sin rätt!

Härlig dröm!

LissenTo sa...

Gillar också dina bilder, precis lagomt avstånd.

Ja köper ni inte en motorcykel så får ni väl springa fort, båda två!!!!! Säg det till maken!

Ha en fortsatt skön söndag. //Lissen

Misswhatsit sa...

Vilka häftiga bilder! Jag måste säja att jag inte håller med maken.:)En fin illustration av dina drömmar.
Ha en skön söndag!

Bildgatan sa...

Wow vilka drömmar av krom och detaljer. Jag gillar dina bilder, suveränt läckra. Maken har fel och du har rätt.

Skrattar åt makens kommentar och hur du kunde drömma det förstår jag inte med tanke på förutsättningarna som jag anar i kommentaren.

Kanske dags för lite drömtydning?

Petra sa...

En bike är mångas drömmar eller 40 årskrisar :-))

Hörni sa...

Snygga bilder och inte gör det nåt att man inte ser mycket av motorcyklarna! :)

Hahaha, han är väldigt rapp och rolig, din make.:)

Pysselfarmor sa...

Aha - jo jag undrade igår om ni skulle "bli med" MC? Det är fantastiskt att gå där och beundra dem. Blanka så in i 17. Men min Bettan byter jag inte ut. Lättkörd, men tungviktare.

Jo du jag är en envis djäkel...blev kuggad första gången, men det förstod jag för att det var alldeles för tidigt. Trafikläraren tyckte att jag skulle pröva för att när det nästa gång var "allvar" så visste jag vad som gällde. Jag tror det var klokt av honom. Gick med unga killar - några körde upp flera gånger under min tid vid skolan, två stycken blev helt konfysa när jag tog kortet andra gången. De kunde nog inte smälta det riktigt.
Ha en skön söndagkväll!

Lennart sa...

Ja, det blänker ju vackert av allt krom. Jag har aldrig känt något sug efter att köra MC. Hade en bråkig moppe som tonåring, tror jag lyckades köra den tre gånger, fast den stannade flera gånger vid varje tillfälle. Jag håller mig till fordon med minst fyra hjul. Under veckan hade jag en både skön och skum dröm men dess innehåll berättar jag inte om för någon.

Elisabeth sa...

Mycket krom och glitter. Det är några år sen jag var på mässan. Fanns mycket som lockade då. nu är det husbil som gäller. Ha dé!

Svorskan sa...

Vad häftiga bilder! Skulle tro att vilken människa som helst som är intresserad av MC skulle tycka de passar perfekt som affischer.

Barnens Hjältar sa...

Haha, hälsa maken att jag gillar hans humor :P
Bilderna är jättefina!

Pumita sa...

Wow, här blänker det så det nästan gör ont i ögonen. ;) Snygga bilder men maken din har förstås rätt. =) Fast jag är mer intresserad av det konstnärliga egentligen...

Inte för att jag vill snoka men han verkar ha väldigt brittisk humor, helt underbara kommentarer som jag skrattar gott åt.

anne sa...

Så läckert och blankt och fint!

Ellis sa...

Haha ja känner lite som maken din - man ser ju bara delar - vi vill se helhet med! :D

Rantamor sa...

Vilken härlig kromig triss du har lagt upp.
Förstår att du fotar detaljer, alla andra fotar väl motorcyklar, och dina foton är ju så vackert intressanta.
Träffade du inte sonen min på mässan ??? Han ska byta jobb nu och börja sälja motorcyklar...men visst har jag skrivit d ???
Börjar upprepa mig...kanske åldern.
Ungjävlan brukar säga att jag berättar samma sak varje gång dom ringer....men hur ska man veta vem av dom jag sagt va till.
Dom är ju 3 st. *skratt*

Tack för din snälla ord på min 1 års blogg.

Ha en finfin måndag.

Bildgatan sa...

Angående vit hjärna, Nja, om du menar fläckfri så nej men tankarna på snöskottning, ja. Tanken var att förena de där två -Jokkmokk ligger inte så många mil från stugan. Har kastat ut några blänkare till grabbarna, men tror inte att svaret blir som jag önskar. =)

Förresten så gillade jag nya layouten på hemsidan, tror inte att allt fungerade ännu eller så ska vissa sidor ha kvar det "gamla". Tyckte att den var mer i tiden om jag skriver så med milda färger som verkar vara det som gäller (som min =) ) sedan kändes den redigare eller vad det heter på språket som jag inte kan. Rakare linjer kanske jag skulle kunna skriva.

Carola sa...

Riktigt läckert! Visst är det detaljerna som räknas. :)