tisdag 18 januari 2011

Bloggtorka här - aldrig;-)

Fotnötter
Det här inlägget skulle egentligen ha handlat om nötter. Alltså inte ätbara sådana inte mänskliga varianter heller utan fotnötter. Ni vet sådana nötter som man aldrig upptäcker. I textstycket är de markerade med hjälp av pyttesmå upphöjda siffror eller asterisker som jag nästan alltid missar. När jag i sällsynta fall ser dom och letar efter den förklarande texten möts jag av lika pyttsmå bokstäver som jag måste ha ett förstoringsglas till för att kunna läsa.
Så nej, det var ingen bra idé till dagens post.

”Me and my Iphone”
Sedan funderade jag över att uppdatera er om ”me and my Iphone” nu när jag har ett så fint limegrönt skal till den. Men ni är väl inte intresserade av att få veta att jag har gjort mitt första köp till den. Nej ingen app, då jag fortfarande inte vet var dom finns. Även om jag visste har jag ingen aning om vad jag skulle vilja ha. Nej, jag har spenderat hela nio kronor på en ny ringsignal. Min Iphone skäller ju och det gör den så lågt (den vet nog att jag har hundskräck) att jag missar samtal jämt. Alltså beställde jag den här från Itunes. Varje morgon poppar Itunes fönster upp på min dator och där ligger den – ringsignalen alltså. Har nämligen inte den blekaste hur jag får ”ner” den i Iphonen.
Nej, det här var ingen lysande idé till dagens inlägg heller.

Is
Men sedan slog det mig: Tisdagstemat är ju ”Is” . Och is har det hackats loss flitigt från taken i Vasastan idag. Då jag arbetar på nionde våningen såg jag isbitarna svischa förbi mitt fönster i en strid ström. Efter en luftfärd på cirka 25 meter landar dom på trottoaren. Där ser dom ut som påvens tiara som han kunde ha tappat om han hade varit mer under färden.
Inte direkt upphetsande det här heller men bloggtorka här - aldrig;-)

Bättre och troligen mera tilltalande bilder på "Is" hittar ni här.

20 kommentarer:

Petra sa...

Blir ju genast nyfiken på vilka ringsignal du laddade hem!

Pumita sa...

Håll fönstret stängt!!! *yikes*

Rantamor sa...

Heter tomtens...nä påvens mössa tiara ???
Jag tänker tiara...fluffig rosa.
Kanske påven blev kvar efter gayparaden i sommar med sin rosa tiara...

Håll dig långt ifrån så du inte får nån isbit i skallen...

Jane sa...

Himla tur för oss att det inte är någon torka på dina breddgrader :))
Jag är inte vidare förtjust i fotnötter (efter alla uppsatser jag skrivit ...) det är ett himla jobb med att få dem att stämma och dessutom så vet man att läsaren ;) måste ha förstoringsglas och ändå hoppar över dem.
Inga piruetter på isen idag hoppas jag!

Jess sa...

Är du också en Jack Bauer, 24 fantast? Inte jag men min man är. ;)

Isen ser konstgjord ut på bilden, häftigt!

Jane sa...

SV. Kul att det är fler som gillar tavlorna :))
Mina elever håller på att läsa och skriva om drakar så nu gjorde jag ett litet landskap snabbt för att de ska få sätta upp sina ritade drakar i "naturlig miljö" ;)
Pippin är faktiskt uppstoppad - jag tror att det är en hök av ngt slag, jag nös i alla fall åtskilliga gånger när jag tog ned den från hyllan (skolan är över 100 år kanske ska tilläggas ...)

anne sa...

Bloggtorka kan ta litet olika uttryck.

Eller? ;)

Pumita sa...

Ville bara säga att jag har hittat tiarans ägare. Han verkar inte sakna den. ;)

lissen sa...

Sådär är det för mej också HELA tiden. Jag laddar ner saker till datorn, sedan liksom försvinner dom, attans.

Tills jag får hjälp..........

Du är då snäll du........

Per-Anders sa...

Nionde våningen..? Inte höjdskräck då?

Bildgatan sa...

Jag var in och kollade men såg bara en massa text och inte någonstans där jag kunde trycka för att lyssna. =(

Att du har ett hundskall som ringsignal trodde jag inte, men det skulle vara för rädslan då.

Apropå fotnötter så kan jag hålla med dig om problemet, för det är ett problem. Samtidigt brukar det vara mycket fotnötter i det jag håller på med nu och jag borde ... inte vara ovan.

Det låter farligt att jobba i Vasastan just nu (eller gå förbi) för de kan ju faktiskt flyga en liten bit, splittret alltså.

Härligt att inte du har bloggtorka för då har jag alltid något att läsa. Jag kom av mig lite under förra veckan och det har inte riktigt kommit tillbaka.

Jag trodde först att din bild var blöta stenar, något kross av något slag. Nu ser jag självklart att det är påven som tappat sin tiara (heter den så, hm). Tur att du berättar för mig vad som finns på alla bilder. Jag ser ju det när du berättar och köper allt. =)

Nu blir det nog en god natt om jag får bestämma. Så därför godnatt.

Ellis sa...

Haha får du inge hjälp av mannen eller radde om hur man gör?

Min faster föll för iphone träsket igår så nu får ja massa mess om hur mkt hon gillar sin telefon! :D

sv: jag vet inte vad jag skall göra beate.. jag vet bara att jag har ont och jag hatar att jag alltid skall drabbas av skit!

Susanne sa...

Sv: PT:n är sjuk och förberedde midddagen. Ensam är stark =)

anne sa...

Sv. Sedan mitt första besök till Japan äter jag INTE sashimi och faktiskt har jag ganska svårt med viss sushi också, noriarken åker hiss i svalget...

Tempura rolls-är de tillagade? Inte rå fisk/seafood?

Caja: sa...

Men du...tack du goa människa för ditt inlägg inne hos mig. det här med gilla det är ömsesidigt ska du veta ;-) Och du...på fredag ska vi ha roligt var så säker! Håll koll!

Varm, varm kram till dig/caja

Monica sa...

Efter många om och men kom gårdagens tema hihi, bra istema bara tanken på att få ett sådant i skallen gör ont.
Kul med en som är lika duktig som jag på dagens teknik, jag får ågren när jag ska köpa något nytt.
Man får överlämna det till nästa generation och snällt be om hjälp, lite förnedrande faktiskt.

cat sa...

Det där blev ju ändå ett härligt gott & blandat inlägg :)

Olga T sa...

Det där med ringsignalen känner jag igen. Det är ett aber..... Jag har haft Super Mario i 10 år på min mobil och så skaffade jag i-phone, laddade ner signalen men den går inte att få in.
Får du ngt tips av ngt i-phone snille tar jag gärna emot det.

Lysande ögonblick! sa...

Härliga du. Tänk att du lyckas skriva ett inlägg om vad du inte ska skriva om. Och dessutom göra det underhållande. Underbart!!!

Elisabeth sa...

Läcker bild. Isen ser nästan konstgjord, lite plastig ut! Ha dé!