söndag 16 januari 2011

Fototriss: ”Tid”

Helena vill att vi ska (redo-)visa ”Tid” på trissen idag. Ett tema som jag ser som en utmaning. Hade många idéer men sedan hände det något… och jag ändrade mina planer. Det här inlägget vill jag dedikera till en person som inte är sjuk med har det lite ”knasigt” just nu och Shannara som ligger på sjukhus. Båda två har det svårt i detta ögonblick, troligen svårare än jag kan föreställa mig. Men de två har några saker gemensamt: de har (min konstiga) humor, de läser min blogg och jag hoppas (nej – jag vet) att de kommer att le åt min triss. Jag vill verkligen få dom – och er andra också såklart – att dra lite på smilbanden. Hoppas jag lyckas!!!

Ja om dom (inköpt igår - inte för akuta behov utan för trissen) fungerar så har man inte mycket tid på sig att uppsöka ett lämpligt ställe… har jag hört;-)
Tiden har då definitivt passerat ”Bäst före datum” för en medicin som jag inte ens minns vad den var till för.
Om någon snarkar (och det är då inte jag – varken jag ligger på höger/vänster sida, på rygg eller på magen) så är det hög tid att införskaffa öronproppar…
Fler tidsrelaterade inlägg hittar ni här.

34 kommentarer:

Caja: sa...

*ASG* Tack!/caja

Marie sa...

Sannolikt en sannolikt annorlunda men ändå talande Triss...

Ellis sa...

Haha finns ju Latex eller va de heter.. NEJ juste lavemang som man pressar ut i baken som ger en några min 5-15 har ja för mig o hinna på toa o så får man ut en del... Hahaha det skulle ja köra me ist för o trycka in ett piller med fingret hahahahaha!!!

sv: Förlåt, Men du vet (eller borde ha märkt vid de här laget) att de bor lite av en anti i mig... Har svårt för dem o allt de där.. :)

sv2: HAHAHAHA jag är minst lika tondöv, min röst kan få döva o få tilbaka hörseln kan ja lova, man får tinitus hahahaha!!

Sv3: Hmm hur menar du me tom? Vissa tyckte festbilden var för.. fel i mitten så ja tog bort, blev de ej bra?

Pumita sa...

*asg* Supparna och propparna är förvillande lika! Hur ska det gå?!

Anneli - A'la Foto sa...

Väääldigt roligt tolkad triss! :O))

Ha en underbar söndag!

Anette sa...

Kul;-D Den där sista bildens innehåll använder jag mig av ibland. Inte nog med att maken snarkar utan hundarna snarkar också! (ja, jag snarkar med sägs det, men det stör ju inte mig ;-D)

/Anette

Monica o Jacob sa...

Haha en förstoppad icke läkemedelsmissbrukare som behöver öronproppar, ja det säger mycket.
Apropå öronproppar så är det skönt med eget sovrum kan jag tala om, och sedan slipper man ju merkostnaden.
BRA TRISS;-)

LissenTo sa...

För det första så sände jag dina vänner en varm tanke och hoppas det ordnar sig för dom!
Även dej Beate, som på ditt härliga sätt är en fin kompis.

Rolig triss!!!!!!!!!!!!
Ha en skön söndag.// Kram Lissen

Petra sa...

Suveränt triss. Själv är jag slav under öronproppar.

Barnens Hjältar sa...

:-)
Kul och kolkt !

lrk.spoling sa...

Det här var en annorlunda tolkning. Hahaha...jag tycker det var bra!

Vad har hänt Shann....? Blev riktigt orolig.

Susanne sa...

Hihihihi, du är bäst!!!!

Jane sa...

Ha ha ha, det var en riktigt fyndig triss! Jag läste även kommentarerna och skrattade gott åt Pumitas inlägg. Använde sådana där öronproppar för att kunna sova men problemet var att jag inte vaknade av väckarklockan på morgonen plus att det kändes som om man var instängd i en burk.
Jag har inte haft TID att göra ngt åt Fototrissen, får se om jag hinner idag.
Tråkigt att höra att Shannara är dålig, hoppas hon har möjlighet att läsa din blogg så hon får lite uppmuntran :))
Ha en bra söndag!

Olga T sa...

He, he, ja det var en annorlunda tolkning. Gillar mest öronpropparna för de skulle jag behöva.

Bildgatan sa...

HA, ha, ha som jag kommer att skriva nedan också -Var får du dina ideer ifrån? Vill ha lite av det seendet, tankarna finns klara och redo. Om vi nu ska bli lite intima så skriver jag ja till ettan och trean. Mitten vet jag inte vad det är så därför ska jag inte ge mig på att tacka jag vet inte vad som händer.

Jag är bombsäker på att Shannara kommer att le.

Bra att jag fick lite uppslag till ordet tid, inte helt enkelt. Hade faktiskt tänkt vara med under dagen om inte tidstjuven kommer.

Svar - Var ser du allt? =) En svampodling skriver du och när jag tittar så ser jag också lite av den om du ser den i trädet i förgrunden. Shiitake men ovan jord. =)

Axart sa...

hahaha, helt underbar triss!

AX

Anonym sa...

Roligt och bra triss!

cat sa...

:D Tack för den tolkningen. Ska nog leta upp sådana öronproppar inför en stundande resa.

Pysselfarmor sa...

Ja herrejisses vad du kan hitta på! Tack för skrattglädjen!

Och jag såg detta med Shannara och undrar också vad som hänt...och alla barnen - hur ska det gå? Hoppas det inte är något allvarligt utan att hon är hemma snart.

Liw sa...

Haha, man behöver onekligen tid om man behöver den översta produkten :-) Rolig tolkning!

Nettan sa...

Underbar tolkning / Nettan

Jess sa...

Hahaha, ja det kan man ju kalla viktiga tider! :)

Hörni sa...

Haha, de där pillren funkar, tro mig. ;D

Önskar jag kunde använda öronproppar mer än en enstaka natt ibland, men jag får ont i öronen flera dagar varje gång och får sparka ut Mumannen ur sovrummet istället. Eller, han går frivilligt..han tröttnar väl på att jag väcker honom hela tiden kan jag tänka mig..:)

Piaotta sa...

Skrattade gott åt supparna du köpt enbart för inlägget ;) Tiden kan va knapp .. fast de där ska man försöka hålla i sig en viss Tid för de ska verka på ett just sätt .. gammal "meducin" är inte bra, går att lämna in på Apoteket .. att spola ner pillerna med suppinnehållet är inte att föredra, det kan få konsekvenser i reningskanalerna som vidare kan ge Tinnitus o snarkningar.. skönt med en egen Kupé i sånna fall ;) Skön tolkning och fint du tänkte på dina vänner:) Ha de..

LEna Norgren sa...

Ha Ha Ha Ha...himla kul tolkning....

Caja: sa...

Du är rolig du... ;-) den är nog kvar i Kina...

Fast kortet är taget på teneriffa.

Ha en skön kväll/caja

Barnens Hjältar sa...

Tack det var snällt sagt, ha en fortsatt fin söndag!

Jane sa...

Sv: Egentligen är det mer som saknas på lampan - det ska vara som ett lock med fotogenlampstillsats om jag förstår det rätt plus en glaskupa ovanpå - men den är så vacker ändå så jag vill ha den framme och inte instängd i något skåp :) Jag ser framför mig en liten slingrande murgröna i den ...

anne sa...

Du är då verkligen inne i ett medical flow!!!!! :)

Jah Hollis sa...

Det var ju en intressant triss. :-)
Mediciner och annat med sedan länge passerat bäst före-datum lär det finnas gott om i medicinskåpen landet runt.
Trevligt att ha inspirerat till att ta färska bilder.

Ellis sa...

Tack Beate :)

Daniel Vardakis Lembke sa...

Vid ett klick på min bloggadress kommer du in på Stockholms största heterosexuella blogg!

Monica sa...

Här har tiden stått stilla HAHA
Ha en skön måndagkväll;-)

cj sa...

hehe, Kul och lite klurig tolkning på Fototrissen, gillas!

http://blog.viberg.se/fototriss-tid