måndag 17 januari 2011

Måndagen hade kunnat vara ännu bättre…

… om inte tidningsbilen hade brakat in i snövallen på innergåden vid klockan 03:30 i natt. Vallen innehöll ett antal cyklar som vinterförvarades under snötäcket. Detta hände på den glashala innergården rakt under vårt sovrumsfönster. Inga större problem att somna om;-)

… om inte hjullastaren (eller vad det nu var) hade väsnats på samma innergård vid klockan 05:45 för att sprida grus. Detta initiativ uppskattades i och för sig av undertecknad som slapp bryta olika vitala delar på väg till bussen några timmar senare.

… om jag hade kunnat somna om efter klockan 05:45.

… om jag inte hade stängt av väckarklockan då den skällde klockan 06:45 … och somnat om.

… om jag inte hade tappat en mycket kär ägodel vid dagens fall framåt rakt i en snöhög vid Östra Station.

Annars mår jag bra;-) inte minst på grund av Jess peppaward som jag fick igår! Ni vet väl vem Jess är: hon som känner mig "inside out" och alltid får mig att skratta högt när EK dyker upp i hennes blogg, som idag till exempel. Tackar, bugar och jag ger den till er alla som kikar in här dagligen eller bara ibland!






PS. Dagens (positiva) upptäckt ser ni på bilden: en tappad handske bland "hundmaten" i ICAs disk. Alltid nå't. DS

19 kommentarer:

Malla sa...

var det din tappade handske? :)
jag gillar falukorv jag! :D

Petra sa...

Det första jag tänkte på vad glass men sedan såg jag vad det va.

Hoppas att du får en skön sömn i natt.

Jess sa...

Hundmat? hahaha!
Vad var det du tappade? Hittade du det inte igen?

En bra uppfinning hade ju varit en ljudlös lastbil eller hur?

Du är så värd en peppaward, jag blir ju alltid på bra humör när jag kikar in hos dig!

Olga T sa...

Låter som en riktig måndag...

Lysande ögonblick! sa...

Vilken morgon. Craaaazy. Inatt, vänta bara. Då sover du som en stock. :-)

LissenTo sa...

Åh vilken natt, inte var den underbar i allafall.
Inatt kommer du att sova som en prinsessa, basta!

Kram snälla goa.............

Per-Anders sa...

Jag har också väckarklockan ställd på 06.45. Fast jag brukar snoosa till 07.12.

Pumita sa...

Stackars dig! Då kan det inte bli så mycket värre. ;)

Di där öronpropparna som du visade häromsistens... vad hände med dom? Tänkte bara på allt oväsen du fick utstå.

Susanne sa...

Morgondagen kommer att bli fantastisk efter en sådan dötrist dag.

Jane sa...

"det är värre framåt natten" eller "det är måndag morgon" - valfri sång att sjunga vid sådana här tillfällen :) Du får se det positiva i det hela, egentligen fick du ju sovmorgon ;))
Hoppas du klarade fallet - det gäller att göra sådant med stil ;) Jag glömmer aldrig när min väninna föll raklång framåt - hon fann sig snabbt och började göra armhävningar, reste på sig och borstade av gruset från kläderna. Folk stannade och tittade och jag höll på att skratta ihjäl mig. Efteråt kände jag mig verkligen usel som inte frågat om hon gjorde illa sig :/ men det gick ju bra ... Beate, du är värd alla awarder som du kan få!
Ps håller med din make, klar konkurrent i Heidi, fast hon verkar begåvad med lite mer morrhår än Molle (han är min dotters katt och bor, som tur är, inte hos mig. Han skulle isf ha varit hundmat nu...)

Unknown sa...

Oj, oj... Verkar trots allt som att dagen fick ett bra slut utan brutna delar i kroppen.
Vintern bjuder på många överraskningar och oväntade inslag.
Hoppas att du får en bra tisdag efter en lugn natt!
/SA

Ellis sa...

Tappa du din iphone!????????????????

Jag har tappat min tele i snön, den klarade sig tur nog o de var mjuk snö! :O Men fick enorm panik kan ja lova!

Sv: Ja sov så fort ja kom hem, sov djupt!

cat sa...

Jösses det lät som om du fick en mindre rolig start på veckan. Det kan ju bara gå bättre resten av veckan.
Hoppas att ni har roligare väder än vad vi har. Sitter här och glor ut på töväder och dimma.

Monica sa...

Undrar om inte hundmaten innehåller bättre råvaror än falukorven. Skulle man tänka på alla snuskerier med maten vi äter skulle det nog inte vara några problem med fetma i världen;-)
Surt att tappa något kärt, en peppaward har du gjort dej förtjänt av det är nog dina glada tillrop som fått Argos på benen igen.För att inte tala om mina morgonstunder med kaffe och dina finurliga skriverier.

SoF sa...

Nu är det tisdag när jag läser det här så jag utgår ifrån att idag är en toppendag efter en toppennatt! :)

När jag läser om din måndag så dyker uttrycket "äntligen måndag" osökt upp i mitt inre. Haha.

Ja herregud va halt det är. Jag var nere i stan igår pga tankläkarbesök och jag kan lova dig att min väg till busshållplatsen var också spänning på hög nivå.
Så graciöst man rör sig...NOT!

Å ännu mer spännande skall det väl bli eftersom det nu utlovas minusgrader igen.

Tack för titt-in och uppmuntran. Tänker att den där pepp-awarden kan inte ha gått till en mer välförtjänt person! :)

Ha det riktigt gott och halka inte!

Monica sa...

Det är bara att suga i sej, nä ingen falukorv=oxfilé hälsar
Agge;-)

SoF sa...

Gissade bara. :)
(att du behövde ett gott skratt just NU alltså)

Jag skrattade riktigt gott i morses när jag läste den där strip:en. Ett bra sätt att börja dagen på.

Hoppas att du får fler goda skratt innan dagen är över!

Varma hälsningar.

anne sa...

Din stackare! Vilken hemsk start på dagen! Inget gör mig så galen som att bli väckt av något "onödigt"!!!

Hoppas du är OK efter fallet!

Bildgatan sa...

Låter som att du haft en helt underbar natt. =)

Att du tappat en kär ägodel låter inte lika trevligt men som tur var är det snö i Stockholm och du kunde landa mjukt utan att skada dig. Tänk om snön inte varit ... och du ramlat ordentligt framåt. =)

Det går att le och skratta åt eländet när jag läser att du inte gjort dig illa.

Gillar färgerna i din fina award - snart får jag kalla dig awarddrottningen. =)

Hundmaten? =) Jag som borde kallas korvdrottningen. Inte nu den jag ser på bilden -där är jag mycket kräsen.