söndag 23 januari 2011

Fototriss: "Stängd"

Helenas triss den här veckan har temat ”Stängd”. En svår omgång tycker jag om jag inte vill visa stängda fönster och dörrar, vilket jag inte vill. Med andra ord så får ni hålla tillgodo med världens mest osammanhängande bidrag här – men jag tror att ni kommer att le i alla fall:-)

Molnfabriken stängd
Tänkte chocka er med en stockholmsnyhet: huvudstadens molnfabrik verkar ha stängd idag. Den har kanske till och med gått i konkurs – inte mig emot. Detta mycket tack vare två tjejer. Den ena från Luleå som beställde sol till klockan 10:00 om hon hade bra medvind. Det hade hon: solen väckte oss exakt klockan 9:28. Den andra från Östergötland som pustade upp solen ”manuellt” i en vecka. Jag visar ett stycke blå himmel, då min ”fota direkt mot solen bild” blev kass.

En stängd mun
När man är förkyld med cement i näsan är det omöjligt att sova med munnen stängd. Alltså öppnar man den och snarkar istället. Efter några misslyckade försök av maken att få mig att sluta såga ner skogen tvärsöver gatan tog han öronproppar.

Stängd lucka
En ganska så logisk slutsats är att om man inte stänger luckan på tvättmaskinen innan man sätter igång så blir det översvämning. Som ni ser på bilden var luckan ordentligt stängd.

Fler stängda bidrag hittar ni här:

PS. Ser precis att molnfabriken bara hade stängt under förmiddagen. Fabrikationen är åter i full gång. Grrrrrrrr. DS

31 kommentarer:

Bildgatan sa...

Vilken tolkning -molnfabriken stängd. En ny mening som vi alla borde ta till oss.

Skulle också behöva lite öronproppar, men det behöver sambo också mellan varven så det är 1-1 mellan oss där.

Den där stängda luckan skulle jag också behöva nyttja nu men nu åker jag till mamma och ser resten av skidorna, om det går att prata med henne. Hon är helt skidtokig, tror inte hon stänger av TV:n på helgerna under skidsäsongen.

Ps. Jag gjorde en miss när jag skickade ner solen, även "värmen" åkte i väg.

Rantamor sa...

*SKRATT* den trissen var bra.
Här jobbas det på för fullt i molnfabriken...men som du såg hade vi sol och långa skuggor i snön igår.
Idag sitter vi mest och gnider på lädret i soffa och fotölj, och äter rester från gårdagen.
Jag satt läge å grunnade på trissen imorse jag med, som dig ville jag inte ta stängda dörrar..
Med munnen stängd är inte heller riktigt mig grej....många grodor hoppar ut i min blogg.

Ha en fortsatt bra söndag.
Tjingling

cat sa...

Tänk om den där molnfabriken kunde hålla stängt lite oftare. Då skulle man nog vara en gladare och piggare person :)
Självklart blir den bilden min favorit.

Jane sa...

Visst är det härligt när molnfabriken är stängd ... bara solen visste om det och liksom kunde segla liiiite högre på himlen så man såg den iaf i tre minuter ...
Mitt "stängd"-bidrag innehåller tyvärr en dörr, vilket jag djupt beklagar :( jag ville inte ha den med men hade inte ngn annan bild som passade. Får man byta om man hittar en annan? Jag gör det i smyg i sådana fall - ingen som märker ;)

Jess sa...

Bra tolkning på stängd! Molnfabriken var fyndig! Kul när man ser hur olika tolkningarna kan vara!

Monica sa...

Måste ringa mamma och fråga om hon har lika blå himmel, här har vi inga moln;-)
Att sova med öppen mun är ingen höjdare varken för omgivningen eller en själv, obehagligt när tungan fastnat och det inte går att svälja hu.
Tror inte min tvättmaskin startar med öppen lucka men tänker heller inte prova Haha, det skulle nog bli mer förödande än Argos lilla olycka.
Bra triss med BP:s vardagsbestyr

Olga T sa...

Igår när jag tog min bildserie ( SV: på Skrea strand här i Falkenberg) var molnfabriken också stängd. Idag har det varit fram och tillbaka med den.
Tur att molnfabriken var stängd på ditt första foto för det var riktigt läckert! Det är bäst att hålla munnen stängd när man är förkyld. Har en här i huset som behöver ha sin stängd. Tvättmaskinsbilder blir alltis läckra tycker jag och visst är det tur att luckan är stängd!

Nina sa...

Kreativ tolkning, as usual, hos dig :-) molnfabriken jobbar för fullt hos oss :-( den TILL OCH MED spyr ut vita små flingor som dalar ner till marken!!! usch och fy! Hoppas du är frisk och kry nu i alla fall!

Anni sa...

Och med öronproppar var hans öron stängda, dessutom!

Jag hann ut i solen en minimalt liten stund - men jag såg ju hur den sken in genom mina hrmpf otvättade fönster....

Anneli - A'la Foto sa...

Första bilden är härlig och rolig text till! :O))


Ha en skön kväll!

Camilla (Rantis) sa...

Hum....min tvättmaskinslucka är STÄNGD förevigt...
maskinen har stannat mitt i ett program å nu kan jag varken tömma, skölja eller få upp luckan...
J-vla skit!!

Bra triss för övrigt... =)

Tigris Predikantan sa...

Ser att du slängt in vit (dina långkalsonger) med kulört?
*ler* nej *skrattar*!!!

Tigris Predikantan sa...

sv: ja, vi tycks vara ett lika-tänkande-folk! *ler* Du tycker alltså att det kommer dröja så länge innan jag kan göra bytet? Får hopas du har fel! *skrattar*
;)

caja sa...

tack för gullig kommentar..men du...du tar ju finfina bilder så det så! Jo, några av textena jag lägger ut är mina..jag skriver alltid undertill vem som skrivit dem. När det kommer härifrån så skrivs de "på plats" så den texten till månbilderna var min egen.

Kram på dig/caja

Hörni sa...

Åh ja, molnfabriken stängd här också idag. Ändå har jag haft ytterdörren stängd hela dagen, och bara varit inne, hållt truten stängd för det mesta och varit otroligt lat. I den där stängda luckan ser jag något rosa...är det makens kalsonger eller nåt? För att Beate äger något rosa är helt uteslutet. ;D

Pysselfarmor sa...

1. Jag vet jag vet - gammal Täbybo i 24 år ;-)

2. Spelar ingen roll om jag är förkyld eller jag snarkar så det DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNAR och har jag druckit vin är det riktigt illa. Men HA min sambo är likadan så 1-1
Han sover dock med EN öronpropp i - han är döv på andra örat ha ha ha....jag somnar ändå!

3. Min går inte att starta utan att luckan ska vara stängd...ger felmeddelande....

Fint väder här idag i Tumba.
ha en skön måndag (fy redan måndag!!)

LissenTo sa...

Gillar också det där med molnfabriken stängd. Tyckte inte heller om ordet stängd, men du löste det bra.

Hoppas du får en solig dag imorgon!

Susanne sa...

Hihihi, bra tolkning tycker jag iaf.

anne sa...

Bäst var nog den stängda molnfabriken! :)

Sv. Jag är inte medbjuden men jag har gett en ledtråd till vart jag ska!:)

Barnens Hjältar sa...

Härliga bilder och roliga kommentarer till. Du är kreativ du :P

Barnens Hjältar sa...

Härliga bilder och roliga kommentarer till. Du är kreativ du :P

Barnens Hjältar sa...

Härliga bilder och roliga kommentarer till. Du är kreativ du :P

anne sa...

Sv. Jaaaa!!! Det är till Borlänge jag ska!

En kompis fyllde 50 och nu ska hon firas!

Ellis sa...

Bidrag 1 var härlig tolkning ja trodde du skulle skriva om själva byggnaden först att området är stängd för andra än inneboende.

Bidrag 2 - ÅH jag är hon som sover me stängd mun - aldrig öppen - sover tyst också men när ja är förkyld så ja knappt kan andas in mitt egna snor i näsan ja vet du vad ellis gör då hon sover? JA HON KVÄVER SIG SJÄLV - för hon är lika envis i sömnen som i vaket tillstånd - inte fan öppnar hon munnen utan kämpar me o försöka andas via näsan tills hon vaknar av att någon i drömmen kväver henne.

Nu var ja helt exalhterad att ja glömde bidrag nr 3...

Jo juste!! Hur kan du starta maskinen utan luckan? De som ett lås hos oss - om luckan ej är stängd startas inte maskinen?

Monica sa...

Nu får du veckans ben det är Signe, blev riktigt impad;-)
Ha en bra måndag;-)

Lysande ögonblick! sa...

Underbar tolkning tycker jag. Molnfabriken framförallt. Visst var det underbart! :-)

Barnens Hjältar sa...

Tack skall du ha, kul att du gillade trissen! Hoppas du får en fin start på veckan!

Lisa sa...

Underbar tolkning!!!! Hos mig har fabriken varit öppen hela dagen tyvärr ;)

Bildgatan sa...

Sv. Jag håller huvudet högt, orden bara "flög" ur mig när jag gjort kortet. Är inte deprimerade eller ledsen på något sätt förutom att jag kan ha lite tråkigt ibland. =) När alla andra jobbar och inte jag. Har inte bokföring för att fylla upp en hel dag. =)

Pumita sa...

Molnfabriken får gärna gå i kk om du frågar mig! Om det inte är så att hela produktionen går på export förstås... =)

Jah Hollis sa...

Öronproppar är nog den bästa medicinen mot snarkande rumskamrater. Och visst ja, nu ska jag ner och ta ut tvätt ur maskinen. Tack för påminnelsen. :-)