lördag 1 januari 2011

Shannaras SaturdayMix: "New" - Nytt, ny, nya

En stor eloge till Shannara som också idag ser till att vi som är totalt insnöade - ja alla andra också förstås - har något vettigt att göra dagen efter...
Ni, som precis som jag håller era huvuden under armen då de är för tungt för att bära på "skaftet" kan i alla fall glädjas åt ett nytt fototema för att börja 2011 med. Tack Shannara!!!

Nytt, ny, nya
- Onekligen har vi börjat ett nytt år i natt - 2011.
- 20 centimeter nysnö fick vi också och
- Sverige ska få nya mynt (2 kronor) och sedlar (200 kronor) under 2011 (enligt tidningen Metro).
- Nyårslöften har jag aldrig funderat på då jag vet att jag ändå inte skulle hålla dom.
- Nya vanor ska jag absolut inte skaffa mig, då jag gillar mina gamla, invanda som är mina bästa vänner. Detsamma gäller en ny man;-). Man vet vad man har men inte vad man får om ni förstår vad jag menar...
- Nya foto och bloggteman ser jag mycket fram emot.

Sammanfattning
Hur ska jag då illustrera allt nytt i en enda bild? Det är en bra fråga och jag tror inte att jag lyckas med det. Men fotot visar i alla fall 10 av de 20 centimeter nysnö som föll inatt.

Gott Nytt År förresten!

Fler nya teman hittar ni här.

25 kommentarer:

Petra sa...

Gott Nytt. Skön bild och ta det lugnt första dagen på året.

Kram

Jess sa...

Det var mycket nytt där!
God fortsättning på det nya året!

Hörni sa...

Jaa, nytt år är det minsann! Och snön föll hela natten här också. Gott Nytt År till dig! :D

anne sa...

Jag hade mer än gärna varit delaktig i den där korkens frisläppande!

Gott nytt år till dig Beate!

SoF sa...

Ahh härligt!
En vacker macrobild av Beate och man (läs jag) känner sig hemma direkt.
Perfekt start på nya (foto)året både hos dig och mig alltså.

Jag gick upp redan kl 09. Kroppen är uppe men om hjärnan är vaken är tveksamt. ;)

Ja jag spanade in lite om 365-foto-uppdraget hos Jane för att få mer grepp om vad det handlar om.

Men det låter som ett för stort åtagande för min del. Däremot kul för de som vill engagera sig, tror jag. En sporre till att fotografera regelbundet.

Här har varit ännu en strålande väderdag har jag sett från soffan. ;)
En riktig slappardag hos oss idag.

Vi startar nya året lugnt och försiktigt...

Önskar skön fortsättning på helgen!

SoF sa...

"Du skulle ha sett hans blick… det blir ingen snögubbe i år heller;-)"

Haha! Tack min alldeles egna solstråle!

Monica sa...

Halv 6 var man ute och skottade som vanligt, nyårsafton är till för amatörer;-)
Att fjädra omkring för att skaffa ny gubbe låter bara jobbig, här sitter också den gamle säkert.
Ja visst är det H-lund, tänk att man på några få år kunde köra hela området i botten.

ELLEN sa...

Kika in på min bloppis och se vad som finns att fynda! Allt mellan kavajer, skor, ytterplagg och innekläder!. Mycket retro/second hand finns att hitta! Hittade du inget i mellandagarna? Nu har jag sänkt priset på nästan allt!

Mvh Ellen, http://ellensbloppis.blogg.se

Jane sa...

God fortsättning på det nya året :) Av bilden att döma kanske det är bra att ta det lite lugnt idag - själv är jag ganska seg efter att ha varit vaken till tre. Grannarna hade PARTY och sedan städade de trappan och hissen - vilket vi andra tackar för :))
Nytt för idag är iaf min byrå och en gammal kista som blivit färdigrenoverade - mitt sovrum kommer att bli som klippt ur en heminredningstidning (jag säger inte från vilket år ...)
Må så gott - nu måste jag planera fortsättningen på mitt NYA åtagande - 365 bilder från detta nya år ;))

Pumita sa...

Den korken känner jag igen! Visst är den god, champagnen alltså. :p Ett nyare bekantskap däremot är Massé som jag drack igår. Inte dum alls, den heller.

Gott Nytt År på dig BP!
Vafför tänker jag alltid på Brittish Petroleum när jag läser ditt nick? Det är väl för att jag är lite knäpp. ;) På tal om det, nu har jag listat mina sju sanningar eller ljug eller hur det nu var... Välkomna att gissa!

Susanne sa...

Häftig bild. God fortsättning på 2011, som kommer att bli en kanonår.

Bildgatan sa...

En god fortsättning trots nysnön ni fått.

En ny bild med nysnö och en relativt nyöppnad flaska champange att skåla in det nya året med. Jag gräms över att jag inte visste temat igår kväll, eller under natten.

Du fick verkligen till en bild med temat ny, en annan fick tänka nyinvestering -men bilden är ny.

En ny man -nej tack - men en nyförälskelse - ja tack (jag tror den finns just nu =) )

Wildhearts sa...

Jag ser fram emot en massa nya bilder och blogginlägg från dig :)

Bitten sa...

Olala, riktig champagne ser jag.

LissenTo sa...

Här har inte heller gjort många knop idag. Men visst är det lite spännande med ett nytt år, vad kommer att hända.

Ett litet löfte har jag till mej själv, mer om detta senare.

Kram till dej goa Beate och en varm kram från Sundsvall till dej i Täby!

Anonym sa...

Ett riktigt gott nytt år till er båda. Jäkla snö. Hr P har varit ute och skottat två ggr idag, fick vite mellan turerna. Var glad att du slipper detta. Nu väntar sängen.
kram MrsBettan

Bildgatan sa...

Svar - Nej, du och jag har väl varit duktiga den här vintern? Vi klagade nog den förra så det räcker för flera vintrar? Jag tänkte skriva det du skriver, -att det alltid finns de som har det bättre men så började jag tänka att det finns saker som ingen annan har bättre än mig -min familj.

Visst bor vi här av fri vilja, har jag skrivit tidigare, men samtidigt finns det saker som håller en kvar även om allt inte har de bästa förutsättningarna som jag drömmer om.

Elisabeth sa...

Nytt mousserande vin! Så blev det för oss i går kväll. Hade sparat en flaska rysk champagne sen 2008.Det borde vi druckit tidigare,för den var inte god. Som tur var hade vi mousserande vin från Tyskland, som vi skålade i. Kul bild! Ha dé!

SoF sa...

Fniss.

Tänkte faktiskt på dig när jag hade bestämt rubriken till Unicef-inlägget.
Nu hajar nog B till, innan hon börjat läsa texten i inlägget.
Förlåt! ;)

Hos Unicef (som är en del av FN) arbetar man inte med faddrar, utan pengarna går till alla världens barn. Unicef är världens största barnrättsorganisation och finns i 155 länder.

Tack för länken. Gripande möte.

Ha nu en toppensöndag! Här är molnfritt idag också. ;)

Rantamor sa...

God fortsättning på dig, ser att du druckit ur bubblet, och vem gjorde inte det, det är ju därför man firar nyår....eller ????

Och stackars lilla fjärilen som vaknat så tidigt och fick se snö, måste ha varit en chock för han...

Men du.. ha ett helt underbart 2011

Jane sa...

Oj, böjade inlägget med att skaka u bödsmulo ur tangentbodet ... vissa har visst fastnat under bokstaven r (det knastrade när jag tryckte med eftertryck på den!)
Jag har försökt fixa till bloggen lite - hoppas att det går att göra lite större bilder då :) det värsta är att det blir mer avslöjande av avsaknaden av skärpan i bilderna ... där blev det ett rekord med alla "av" ;)
Ha en bra söndag - för det är väl det idag :O - man blir alldeles dagvill när man är ledig.

Olga T sa...

Tycker fotot är alldeles perfekt!! God fortsättning!

Anonym sa...

En Euskefeuratlåt har en textrad som lyder "skaffa ny fru nu, det är så dags och förresten känner man ju ingen annan"

cat sa...

Vad tråkigt att ni har en grå himmel i 08-land. Här är det andra dagen med strålande sol :)

Det är en flaska uppifrån som är min andra bild.

Ha det så gott!

Ellis sa...

Va 200 kr?? Vad mobbat! Jag hatar förändringar.

hahahaha jag bröt mitt nyårslöfte på klockslaget som du kanske läste! :D:D så de inget för mig.