lördag 29 januari 2011

Bilduppdraget: "Rutor"


Precis som igår - energi - så gillar jag temat "Rutor" som Nina har lagt upp i Bilduppdraget. Här kan illustreras allt från skottar i kiltar, kökshanddukar och schackbräden till fönsterrutor. Mycket att välja bland alltså. Men när jag kom till jobbet igår slapp jag valet (av kvalet). På kollegan Malenas skrivbord låg nämligen en nyinköpt Marimekko axelväska som är helt perfekt till temat. Rutigare än så här kan det ju knappast bli. Ibland kommer teman till mig istället för tvärtom. Kul:-)
Å om ni tittar extra noggrannt så ser ni en liten del av mig på väskan också: ett hårstrå som definitivt är mitt då kollegan har lockigt hår;-)

Fler rutiga bidrag hittar ni här.

PS. Nu ska maken och jag åka till MC-mässan i Älvsjö för att drömma bort oss lite. Med andra ord så får ni vänta på mina kommentarer till ikväll. Men den som väntar på något gott... DS

28 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Då har ni ju bilderna till veckans Fototriss klara på mc-mässan. Temat är: Dröm. :-)

Pysselfarmor sa...

Snygga rutor på en snygg väska!

Hmmm...ska ni bli med MC???

Min sambo och en kompis var där igår. Vi har ju redan MC men han ville väl drömma sig bort ett tag ;-)

cat sa...

Urläckra rutor! Ha det så kul i Älvsjö.

Petra sa...

Den där väskan verkar jättefin och härligt rutig.

Ha det bra på mässan.

Jess sa...

Härligt när fotot till bilduppdraget bara kommer till en! Väska ser riktigt snygg ut!

B i r g i t t a sa...

Fina rutor från ett kreativt företag :)

http://fotochip.blogspot.com/2011/01/rosa-bla.html

Camilla (Rantis) sa...

ja rutor e läckert...å Marimekko har ju en massa läckra tyger!
Snyggt...
Jag kör på mitt foto från från hotell Knaust i Sundsvall...
Ha så skoj i Älvsjö...
jag är också på G till Sthlm,
men inte till mässan, ska ha en gril-power helg med några tjejerkomisar som jag lärt känna här via nätet....
Bokat en massa spännande och intressanta saker och ställen, så det lär ju blir lite nya foton taget under denna helg...
=)

Rantamor sa...

Snygg väska den gillas skarpt.
Och Marimekko, jag har en väska där som jag alltid går å fingrar på...men inte alls passar min ekonomi =(
Jasså MC mässa där är sonen vår idag också, han ska byta jobb och bli försäljare på just motorcyklar och var inbjuden dit.
Hälsa han om ni träffas.

Ha en bra dag.

ormbunke sa...

Tur att du fick ögonen på den väskan. Ursnygg.Anita

Elisabeth sa...

Vackert tyg. Mariomekko står sig i alla lägen. Ha dé!

Bildgatan sa...

Hade gärna velat se hela väskan, men ser att den är rutig.

Det blir allt för mig den här gången. Jag har ju bestämt mig för att vara kortfattad den här gången och komma med mina tankar senare. Du vet mitt viktiga åtagande. =)

Dröm dig nu inte för långt bort så att du hittar hem igen.

Monica sa...

Haha såg hårstråt och konstaterar att du har betydligt kortare hår än mina 85 centimetrar;-)
Snygg väska och som du säger perfekt till temat;-)

Tove sa...

Snygga svartvita rutor :)

photo by caja sa...

Läcker-på ett annorlunda rutigt sätt- väska ;-)

Kram/caja

LissenTo sa...

Läckert mönster på väskan, köp en du också Beate.

Förresten köp en motorcykel också.
Lev er dröm.

Ha en skön lördagskväll!//Kram Lissen

Unknown sa...

Snyggt med svart. Gillar, men det blir alltför snabbt mer än ETT hårstrå som syns väldigt väl. Det har sina sidor att vara med katt...
Hoppas att ni fick lite vårkänslor vid besöket på mässan.
Kram/SA

cat sa...

Skulle gissa att korsordet hos mig är från 11 års åldern eller där omkring :)

Per-Anders sa...

Är skinnstället på?

Chris sa...

Snyggt!

Lippe sa...

Hej på dej!
Kul att du tittade in hos mej!
Du är sååå välkommen, jag har inga fördommar mot folk som är friska och starka - jag planerar att själv bli en!!!!
Kram o så ses vi :)

Jane sa...

Fuskigt att vara såååå förberedd på Fototriss-temat, tycker jag ;)
På tal om rutor - kommer ihåg när en arbetskamrat till mig skulle gifta sig - han är skotte och har alltså kilt ibland - grabbarna tog med honom på "svensexa" på Gröna Lund och Lustiga huset, bara för att se när kjolen blåste upp. De ville ha svar på den eviga frågan: kallingar eller ej ;)) Vi som inte var med fick aldrig veta svaret - en väl förborgad hemlighet.

Pumita sa...

OK, då kan vi räkna med många häftiga mc-foton här på bloggen. Kul!

Sv: Lånat bilden från vaddå?! Jag är anti-Potter bara för att alla andra är för. ;)

Susanne sa...

Väntar med spänning på inlägg ifrpn MC-mässan

Jane sa...

Sv. Prinsessan är faktiskt en kille - det var bl.a det som var så häftigt :))
Matte var faktiskt inte ett av mina bästa ämnen heller men sent ska syndaren vakna eller hur de nu säger ;) ... och det där med kallingarna ... jag misstänker att han inte hade några, därför ville inte grabbarna säga något!

Monica sa...

Nu vill jag se lite hojar;-)
Ha en bra söndag;-)

Olga T sa...

Väldigt snygg väska!
Läste om MC-mässan i DN. Hoppas du fick med dej lite bilder till Fototriss idag som har temat dröm......!

Ellis sa...

Kul när de kommer till en och inte tvärtom! Man blir så glad! :D

Viktoria sa...

Så trevligt med bilder som bara kommer till en sådär. :) Perfekt till temat.