lördag 22 november 2008

Suverän utställning










Efter min andra sovmorgon i rad var jag extremt pigg idag... eller så var det den där sköna pirriga känslan som jag alltid får när det är "hängning" av en utställning som gjorde mig nästan "sprallig" (enligt min man). Som jag berättade i ett tidigare inlägg så är perioden 23 november till 23 december "min" på konstcaféet Konst & Kakor. Okay, jag delar den fina stora och ljusa lokalen med Sandra Stéen (hon är bara 19 år, men vilken underbar konstnär som målar på glas men även i akryl) men då jag hängde 30 tavlor idag så känns det ändå som "min utställning".

Godkänd
Ägaren Marie-Jeanne, hennes man Sören och 11-åriga sonen Jonathan gillade min "nya kollektion", där jag inte enbart använder återvunna datordelar utan också nya material som exempelvis lättbetong, solceller, Power-LEDs, bladguld och -silver. Det ska bli hur kul som helst att se hur publiken bedömmer mina tavlor. Min målsättning (ja, ja, jag är en sådan som alltid måste ha ett mål) är att sälja två verk av den nya kollektionen och fem av den gamla. Med gammal menar jag alltså inte "skåpmat" utan helt nyskapade "traditionella" datortavlor som har premiär hos Konst & Kakor.

Aptitretare
Lägger upp några utställningsobjekt - mina egna och Sandras - som aptitretare. Ett hett tips: Vi två tjejer är rätt så smarta: det lackar ju jul och våra tavlor är utmärkta julklappar speciellt då de utan problem rymmer även i en blygsam budget för julklappar. Kolla och njut!!!

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Vi njuter av dina nya tavlor. Väntar också med spänning vad andra tycker. Ingen kan ju motstå dessa nya skapelser. Häftigt.
Good luck säger jag bara,
kram MrsBettan

Björn N sa...

Fan vad snygga dom där små tavlorna är! Genialiska dessutom. Råkade titta in här via google och sedan fastnade jag för de där små konstverken. La till bloggen som en favorit =)

Mvh Björn