söndag 16 november 2008

Söndagsexperiment

Som tur är gick jag upp sent idag (igen), så jag slapp bevittna hela snöovädret utanför huset. Det lilla jag såg räcker tycker jag, och för er som inte fick någon snö idag lägger jag upp bilden så att ni kan vänja er mot den vita massan.



Bladguld och -silver
När det är som värst ute verkar min fantasi och kreativitet få en konst(ig) skjuts verkar det som. Idag experimenterade jag lite med bladguld och -silver. Inte alls lätt kan jag säga, då det är nästan omöjligt att hantera de superfina arken utan att de går sönder. Nu vet jag hur duktig bland annat täxas är som till och med lyckas skära ut motiv. Hur bär hon sig åt?!!!
Lägger i alla fall upp mina två söndagsexperiment för er att kommentera. Som vanligt är tavlorna snyggare i verkligheten, men ni ser förhoppningsvis hur jag har tänkt.

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Jag säger ju bara whaau om dina konstverk. Det kan inte vara lätt med bladguld det har jag ju förstått sen tidigare när jag läst om det hur man gör. Friskt vågat att testa.
Kram MrsBettan