söndag 2 november 2008

Soligt i Stinsen

Visst var det soligt idag i Stockholm... dock ack så kallt. Burr, burr. Alltså blev det en vända till Stinsen i Sollentuna. Ett köpcentrum som verkligen har förstått det där med
- utrymmen
- bra restauranger/fikaställen
- suverän blandning av vanliga kedjor och "udda" butiker.

Vi åkte därifrån nöjda och glada, vilket sällen händer när man tar med sig en helt-ointresserad-av-att-shoppa bättre hälft.

Täby - den rondell-kåta standen på landet
Åkte via Törnskogstunneln hem till Täby, vilket - dessvärre - innebär att man måste köra runt hur många nya rondeller (eller rättare sagt cirkulationsplatser) som helst. En fulare än den andra. Ett exempel ser ni på bilden, suck säger jag bara. Vi har döpt cirkulationsplasten till "penisrondellen". Tycker ni att det är konst(igt)?! Vänta bara tills jag lägger upp "bh-rondellen" och "bröst-rondellen" också. Mmmmhhhh. Det är lite svårt att stanna och plåta bara, men jag ska dokumentera rondellarna, jag lovar.

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Åh det var länge sedan jag besökte Stinsen. Har ni så roliga rondeller i Täby. Måste snart ta mej en sväng och kika.
MrsBettan