tisdag 18 november 2008

Många trevliga sätt

Det finns många olika sätt att kommunicera på en arbetsplats, eller hur!? Här kommer några trevliga exempel.
- Jag känner mig sömnig och behöver en kopp kaffe. Ska vi ta en fika?!
- Jo, jag är också riktig trött idag, jag är nog i akut behov av en sockerkick. Någon som vill hänger med ned till caféet.
- Det är faktiskt roligare att bjuda varandra på capuccino varannan dag, än att var och en betalar själv vid varje tillfälle.
- Ska vi ta en cigg?! Ja, den frågan kan man ställa på olika "bildliga" sätt som ni kan se.
Sådana "initiativ" är precis vad man behöver när
- det regnar hela dagen
- man nästan blåser bort på väg till/från lunchen
- det är 2 grader kallt och prognosen är snö
- det är mörkt och oinspirerande ute.

PS. Jag tycker smoke-art är riktigt häftig. Tack Totte! Och ni, som kanske inte är sugen på något sött utan föredrar en korv (?!) med bröd vill jag gärna bjuda på det här. Om kompisen Nettan visar "korven" för mopsarna Hampus, Valle och Falcon vill jag gärna se jyckarnas reaktion. DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har redan visat killarna en sån korvbild men på moppar. Ha, ha !

Kolla på den här länken så får du se :

http://ihasahotdog.files.wordpress.com/2008/04/funny-dog-pictures-hot-dog-pugs.jpg

Ha, ha !

Mrs Bettan sa...

Det är fel tidpunkt att vara rökare nu i det här jäkla busvädret som det var idag. Fy sjutton säger jag bara det var ju halv storm. Hur får man fyr på ciggen?
Kram MrsBettan