fredag 21 november 2008

Lyx och lärdom(ar)

Tog faktiskt ut en semesterdag för att ha en lyxig fredag... och det lyckades fullt ut. Anledningen till ledigheten var egentligen att jag ville förbereda min utställning på Konst & Kakor ordentligt (hängning imorgon lördag) samt att jag ville "lyxa till" det lite med
- sovmorgon (11.00)
- en superb och sen lunch klockan 13:30 (lammracks med tillbehör i Arninge)
- en stilla beundran över alla fina tavlor jag gjort de senaste månaderna (klapp på axeln...)
- en fin middag (se lärdom 2)

Lärdom 1
Medan jag plockade upp min "nya kollektion" med datortavlor fick jag lära mig att
- återvunnen asfalt endast kan klistras på lättbetong och inte på hårddiskar eller CD-skivor. Tre tavlor fick kasseras. Synd, de var riktigt snygga medan de "höll ihop". Man lär sig så länge man lever... tyvärr eller som tur är, mmmmhhh!!!

Lärdom 2
Om man köper en hel gös (utan huvud och inälvor) underlättar det om man har en aning om hur man ska "dessekrera" den. När den är klar i ugnen alltså. Det var definitivt inget fel på smaken men åsynen på tallriken var definitivt inte konstnärlig om man säger så utan liknade mera ett bombnedslag à la andra världskriget.

Lärdom 3
Denna lärdom sitter i så att säga. Jag tar aldrig ett glas vin/öl när jag håller på med att producera datortavlor, skriva prislistor med mera. Har lärt mig den hårda vägen. Tur att jag kom ihåg det ikväll. Däremot är det inget hinder att ta ett glas medans man bloggar, tvärtom...

PS. Dagens Google logotyp föreställer René Magrittes 110:e födelsedag. Och vem är det då?! Aldrig hört talas om honom. Men efter att ha kollat denna sajt, så vet jag. Han är (eller var) ju hur cool som helst. Snyggt hedrad Google!!! DS

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Men Beate, du måste ju lära dej var benen finns i fisken. Du kunde ha byxan den innan så hade du fått benfritt. Läs och lär, det gillr ju du. Jag själv sov till kl 10 idag, härligt, var dötrött efter att ha varit uppe sen kl fem på morron. Ha en mysig lördag.
Kram MrsBettan