torsdag 23 februari 2023

Tråktorsdag

Vårkänslor? Knappast. Snöfall idag med. Bilden är lika tråkig som vädret;-)


Det är då en himla tur att Skid-VM började idag, så att jag kunde blunda för ytterligare en totalt onödig omgång av snöfall. Våren har absolut inte gjort entré i nollåttaland än. Märkligt nog har den gjort det i Planica, där Skid-VM inleddes med sprint idag. 

Slushig
Svenskorna och deras vallateam gillar ju slushig och blött före så det blev en kvadrupel, inte tråkigt alls:-) Jonna Sundling försvarade sin titel, Emma Ribom tog silver, Maja Dahlqvist knep bronset och Linn Svahn knep fjärdeplatsen efter två års skadeuppehåll. Väldigt imponerande! Stort GRATTIS till kvartetten:-)
 

Tråkigt
Brukar tycka att Skid-VM är rätt tråkigt. Föredrar absolut skidskytte. Men sprint är riktigt spännande. Stackars Calle Hafvarsson håller troligen inte med mig. Han tog sig visserligen till final, men väl där räckte han tråkigt nog inte till och slutade som femma.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Har inte sett på tv än idag, är inte så värst road av skidtävlingar men jag har inte sett nånting över huvudtaget.
Tjejerna var väldans duktiga👏
Jag har fått värk från helvetet i höger handled utan att jag gjort något.
Dessutom jäkligt trött 😴
Yes box allright idag är jag gnällig.
🤗

Äventyret framtiden sa...

Det är ju bara februari ännu, vintermånad, men snart ser du vårtecken runt dig BP. Jag såg också på när de svenska flickorna tog de fyra främsta platserna med två norskor bakom sig. Sex på spåret..så få? Oj det där blev ju lite fånigt men låt stå...lite kul är också kul och som vanligt fick du till en tråktorsdag som inte är särskilt tråkig. Det var ju den där snön då förstås ;)

femfemman sa...

Vinter får även vi dras med. Av och till. Men våren kommer närmare för varje dag.
Fantastiskt duktiga skidtjejer vi har, såväl med som utan gevär. Sprint är lagom att kolla på... det hinner inte bli långtråkigt! God kväll! Gissar att du också ser en match där ett lag har smutsgul dräkt och det andra rödvit...

LillaSyster sa...

Nu har jag laddat ner Snöängeln från biblioteket till min läsplatta! Vädret...
Men imorgon är det fredag ♡ och dag närmare våren!=)

Ditte sa...

Ja, vädret... Vi hade liknande bilder i dag. I svart-vitt.
Våren lekte kurragömma med oss idag. Även har blev det en hel del VM i skidor. Och tjejerna var ju fantastiska. Instämmer i gratulationerna. Nej, Calle orkade inte.Skidskytte gillar vi också men sprinten idag var rolig. På damsidan "svenska mästerskapen".

Klimakteriehäxan sa...

Fyra ess i den svenska skidtruppen - det var ju jättekul! Jo, det blir nog lite tv framöver - speciellt som vädret verkar fortsätta att visa sig från den griniga sidan.

KajsaLisa sa...

Herregud du slog nästan min tråkbild idag.

Paula sa...

Calle hade "glönt" att käka mellan loppen...skyller han på,,,,alltid är det nåt! Jag såg inget av dagens tävlingar, tjejerna var ju grymma, men inte helt oväntat. Från imorgon ska inget dock hindra mig...

Anki sa...

Vädret här var detsamma ... men vi får nog vänta lite med vårens ankomst. Hörde att våren kommit till Norrköping, men som sagt inte till Finspång, 3 mil längre åt nordväst. Bra gjort av skidtjejerna!

Anki sa...

Jag igen ...
Svar: Haha ... jag vet dina preferenser vad gäller sparande, men vi får se hur jag gör. Jag får bra med utrymmen för att spara, så för den delen går det nog bra :) Evighetsträd har jag haft med på bloggen tidigare, men det har du nog missat. Det finns 50 sådan här i kommunen, alla med ett nummer och en beskrivning.

christian sa...

Uppvisningen av damerna var outstanding....man njuter i fulla dra...inte minst för att man slipper norrmännen för en gångs (?) skull....
Sen håller jag med dig vad gäller sprint, när de börjar åka långsträckor å nån kommentator hetsar upp sig över nån sekund hit å dit är föga underhållande....

Annika sa...

Du tycker jag är helknäpp nu, men hellre ert väder än min sommar i februari. Det är bara SPÖÖÖÖÖK!!! Ni ska ju ha vinter ett tag till, hehe. OCH vi med om det vore normalt.
Gillar skidor på TV, riktigt kul att kolla på.
BP, en finfin helg önskar jag dig!