torsdag 16 februari 2023

Tråktorsdag

Jag och min livliga fantasi. När jag såg texten såg jag en säckpipa inklusive (o-)ljud framför mig.

Är det håret man vill utreda med dessa borstar? På en människa eller en hund?

Tyckte att dessa mjukisbyxor var extremt dammiga. Det var de inte. Utan "dammet" var en del av byxan. Ooooops;-)


Ja, inte var det en lika upplyftande dag som igår – vad gäller Skidskytte-VM för svensk del alltså. Tråkigt att Sebastian Samuelsson sköt bort Sverige från en bronsplats. Kanske lika bra det, annars hade sympatiska Wolfgang Pichler med sin väldigt ”personifierade” engelska börjat gråta igen i studion;-) Det gick förresten inte bättre för Sara Hector i storslalombacken heller. 

Besök hos Lidl
Såg dock varken singelmixedstafetten eller storslalomen, utan begav mig till Lidl istället. Något flera av er troligen anser är ännu tråkigare än skidåkning. Det tycker inte jag, för Lidls utbud av bloggfoder är oslagbart. Lägger upp tre mera eller mindre tråkiga exempel här ovan.
 

Kvällen
För att fullborda Tråktorsdagen så kan jag berätta att jag med start klockan 18:30  kommer titta på det svenska damfotbollslaget som spelar en träningsmatch mot Kina i Marbella. Nästan parallellt med start klockan 18:45 pågår Barcelona- Manchester United i Europa League. En väldigt tråkig krock…
 

Ja så var min Tråktorsdag. Hur var er torsdag?

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

15 kommentarer:

nalta norrland sa...

Jo tack ☺️ vete sjutton om jag inte gärna bytt torsdag ned Dig 😜
Lidl verkar ju ha lite av allt möjligt 😄
Vädret är väl som det är 😜 det kom lite nysnö ❄️ nån cm bara.
🤗

LillaSyster sa...

Dagens skytte var inget vidare.... Bara att ta nya tag.
Byxorna ser ju något märkliga ut, men du fick ju bloggfoder=)
Tråkigt när program krockar, kan du inte köra både dator och TV samtidigt? Annars får du väl zappa mellan matcherna ♡

femfemman sa...

Här går Barcelona-ManU-matchen på tvn. Ettögas koll.
Damfotboll visas mycket sällan i vår tv. Skulle inte göra om jag hade kontroll över den heller. Men å andra sidan, så skulle enbart Elfsborgsmatcher och landslagsmatcher komma ifråga om jag var kontroll-kontrollant.
God kväll!

Guldkryckan sa...

Har inte satt min fot utanför dörren idag, tråktorsdag antar jag men jag har njutit av varje minut.
Såg lite på skidorna här, inte Sveriges dag helt klart, men det kommer ju en annan dag antar jag.

Ha det jättebäst Bp.

Geddfish ♥ sa...

Program på TV har jag sett, nålar i armen har jag fått, ajaj, annars väl rätt okej i mitt lilla bo.
Kräver inte så mycket m
er än så.
Fin färg på din ena bild🧡

Susjos sa...

Lidl har verkligen bloggfoder, vilka lustiga grejer de har! Nej, nån tråktorsdag har det inte varit för mej, inte när man ha fått besöka Nusnäs och dess dalahästar!
Hoppas det gick bra för fotbollstjejerna!
Ha en fin kväll!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Ingen tråktorsdag här inte och Lidl får du gärna behålla bara jag får ha mitt Sopronto, mitt hål i väggen, kvar. Går man dit blir det aldrig tråkigt och där har jag varit idag.

Småprickiga mjukisar, haha...förstår att du trodde som du trodde.
Det måste väl ändå vara ett pälsdjur som man vill utreda håret på? Du lyckas nästan aldrig att göra din tråktorsdag tråkig BP! ;)
Tack för det!

Ditte sa...

Du är för rolig! Och visst associerade bilden till säckpipor. Såg framför mig en hel rad av dem komma ur kartongen.
Skrattade även när jag såg borstarna. Kanske är det en häst det gäller.
Tyckte också byxorna var dammiga. Men såg inte först att det var byxor. Men dammet såg jag. Fniss.
Skidskyttet var ju framgång för Norge. Vi såg singelmixstafetten och Norges bedrift.Tingnes Bö är ju suverän.

Vad gäller Lidl så har de mycket av det mesta.
Ja, en tråkig krock vad gäller fotbollen. Men du får ha en matcj på datorn och en på teven.
Tackar, som frågar. Har haft en helt ok. torsdag med dubbla träningspass och en massa att sortera efter pappa. Pust.

KajsaLisa sa...

Utredingsborste, en krass syn på verkligheten. Du verkar verkligen lyckats att ha tråkigt den här Torsdagen, och trots att jag är totalt ointresserad av sport så håller jag med dig om att Lidl är ännu tråkigare.

Marita sa...

Tack vare skidskyttet kom jag sent till ett möte 16.30 på söder. Plus när jag ändå skulle betala tullavgift så stannade jag på vägen var jag in på IB Wahlström för att köpa akvarellpapper. Det var ju sååå spännande, synd att Samuelsson sköt bort sig vilket många andra gjorde också i blåsten. Men 4:a är inte dumt det heller.

Anni sa...

Aj då, den dammatchen kanske gick på en kanal jag har. Det missade jag! Slapp dock straffrunda, he he. Näe, det var trist att det sköts så dåligt. Kanske att några andra skulle fått åka stafetten, även om de inte åker lika fort som Hanna och Sebbe.

Stare Ström sa...

Lidl har alltid annorlunda sortiment. Får ersätta Netto som hade det mest udda sortimentet. Där kunde man köpa ett jakthorn samtidigt som man inhandlade röda danska pölser!
Visst är det behövligt med vårtecken! Segt innan det tar fart på allvar. Men idag får jag allt huka och klamra fast mig när Otto förväntas härja. Usch!

Anki sa...

Förutom skyttet så var det en ganska hyfsad torsdag ... inte tråkigare (eller roligare) än någon annan dag

christian sa...

Säckpipa...hahaha.....det hade varit nåt..... Lol
Det måste va de där borstarna myndigheterna använder till alla dessa utredningar hit å dit!
Byxor inkklusive dammtussar....länge leve Lidl . . . :(
Pichler är en go gubbe......
jag hade inga problem som helst med fotbollen eftersom det var hockey på c-more!

Ha en fin helg!

Annika sa...

Sitter med ett stort smajl när jag läser ditt inlägg, humor!
Love it!
ja kanske jag borde fota Lidl jag med, bloggstoff som sagt. HAHA.
Håller med om att leggingsarna ser noppiga ut.
Piping bag set, tänker också att det är minisäckpipa där i :-D
Alltså det heter ju verkligen det, men även jag fick lära mig ett nytt ord på engelska idag. Umm ... ja där märker du hur ofta jag bakar och spritsar. HAHA.
Men jag har köpt sådana ngn ggn så jag ffa ska spritsa mos till fiskgratäng. Men det gick åt fanders alltihopa, fniss. Piping bags, bra nu fick jag ett nytt ord.